Extra 10 kW výkonu a speciální nastavení opravdu fungují – působivý čas na nejnáročnější trati světa je jasným důkazem.
Vývojový řidič Volkswagenu a závodník na cestovních vozech Benjamin Leuchter vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu v Golfu R 20 Years, který je malou oslavou dvaceti let nejostřejších VW. Připomeňme si, že tento dárek fanouškům má výkon 245 kW (333 k) a je tak o 10 kW (13 k) silnější, než standardní „eRko.“ Ale jen o výkonu tato speciálka není – motor má například neustále pootevřenou škrticí klapku a upravený obtokový ventil kvůli lepším reakcím na plyn. Dále má v základní výbavě paket Performance s vektorováním točivého momentu a extra jízdní režimy Drift a Special.
A právě druhý jmenovaný je přímo určen na Nürburgring. V tomto nastavení například zůstávají tlumiče poddajnější, aby zvládaly absorbovat obrubníky a hrboly na severní smyčce. Golf R 20 Years dosáhl v úseku Schwedenkreuz rychlosti 240 km/h a na rovince Döttinger Höhe dokonce 265 km/h – tedy téměř maximálního tempa, které je omezeno na 270 km/h.
Výsledný čas je velmi působivých 7 minut a 47,31 sekundy. Oproti standardnímu Golfu R tedy speciální edice stáhla čtyři sekundy. Jak šel čas s Golfy R se můžete podívat v tabulce níže.
Volkswagen Golf R: Vývoj časů na Severní smyčce |
Model |
Motor |
Výkon |
Toč. moment |
0-100 km/h |
Max. Rychlost |
Golf R32 (2002) |
3.2 VR6 |
177 kW |
320 Nm |
6.4 s |
247 km/h |
Golf 5 R32 (2005) |
3.2 VR6 |
184 kW |
320 Nm |
6.2 s |
248 km/h |
Golf 6 R (2009) |
2.0 T |
199 kW |
350 Nm |
5.5 s |
250 km/h |
Golf 7 R (2013) |
2.0 T |
221 kW |
400 Nm |
4.9 s |
250/270 km/h |
Golf 8 R |
2.0 T |
235 kW |
420 Nm |
4.7 s |
250/270 km/h |
Golf R 20 Years (2022) |
2.0 T |
245 kW |
420 Nm |
4.6 s |
270 km/h |