Jedno z nejvzácnějších aut se znakem Porsche vzniklo jako odpověď na to, jak by vypadal model 356 s karoserií 2+2 a byl trochu více luxusní.
Švýcarská karosárna Gebrüder Beutler byla tak trochu ve stínu nejslavnější tamní karosárny Gabler. To ale neznamená, že by dělala špatná auta. Zrovna na jedno moc zajímavé se dnes podíváme. Karosárnu založili bratři Ernst a Fritz Beutlerovi v roce 1943 a zaměřovali se většinou na vozy z evropské produkce.
Jedním z nejznámějších počinů je sestavení šesti karoserií pro Porsche 356 s částečně zakrytými zadními koly. Objednávka na těchto šest kousků přišla pravděpodobně od švýcarského prodejce AMAG. Nás dnes ale bude zajímat auto z roku 1956, které přišlo jako odpověď na následující otázku: Co kdyby Porsche 356 mělo karoserii 2+2 a bylo trochu luxusní?
Auto je ale tak trochu komplikované. Oficiálně se jmenuje Beutler Coupé, ale některé zdroje uvádí i Volkswagen-Porsche Coupé, Porsche Beutler Special nebo i Porsche 1600 Beutler Coupé. Vyberte si, ale od každého má něco. Auto bylo určené pro švýcarské zákazníky a stejně jako Porsche 356 využívalo platformu Brouka.
K pohonu se ale nepoužil motor VW, ale soudobý agregát od Porsche. Šlo o zážehový čtyřválec OHV o objemu 1,6 litru se dvěma karburátory Zenith, který byl naladěn na výkon 55 kW (75 koní) při 5000 otáčkách a od 3700 otáček nabídl 118 N.m točivého momentu. 920 kg vážícímu kupé to stačilo k dosažení rychlosti 165 km/h.
Koncepcí zůstalo auto stejné a motor je tedy uložený vzadu. Beutler Coupé ale uměl klamat tělem, protože měl dlouhou přední kapotu a pod ní nasávací přední masku, i když byla vlastně zbytečná. Karoserii má vůz z hliníku a výrobci si přáli, aby mohli být v těsném kontaktu se zákazníky a zachovali tak kouzlo karosáren. Porsche ale chtělo auto prodávat u svých dealerů.
Tato malá neshoda vedla k ukončení výroby po pouhých pěti kusech, z nichž do dnešního dne přežily jen tři. Toto auto je trochu Brouk, trochu Porsche a trochu Beutler. Zvláštní poválečný hybrid patří dnes mezi nejvíce ceněné veterány. Jeho cenu si ale netroufáme ani odhadnout.