Vzácné Porsche 959 míří do aukce. Američané se o něj zřejmě poperou

Legendární supersport Porsche 959 nebývá úplně běžně na prodej. A když už, zájemci se o něj doslova perou, zejména pak ti z USA. Svého času se totiž kvůli předpisům nesmělo Porsche 959 do Spojených států dovážet. Ovšem nyní už se tam smí jako „veterán“ přihlásit, takže sběratelé se mohou přetrhnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 959 vzniklo jako homologační speciál pro Skupinu B. Ovlivnilo vývoj a konstrukci dalších modelů Porsche na celé generace dopředu. Vlastně i v současném Turbu S můžeme vidět stopy 959

Jeden červený exemplář z roku 1987 teď bude prodávat síň Mecum Auctions. Zájemci si mohou historii auta prověřit přímo u Porsche přes VIN kód WP0ZZZ95ZHS900036. Samotná automobilka pak k vozu vystavila oficiální certifikát původu.

Tohle bude zkrátka zatraceně dobrá investice. Očekává se, že se vůz v aukci prodá za 1,1 až 1,3 milionu dolarů. Je ale klidně možné, že dosáhne ještě vyšší ceny.

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 se začalo vyrábět v roce 1986. Původně šlo o projekt závodního vozu pro rally Skupiny B. Automobilka vyrobila 200 kusů požadovaných pro homologaci, nakonec vzniklo 345 aut. O pohon se stará dvěma turby přeplňovaný vzduchem chlazený plochý šestiválec 2,8 l o výkonu 331 kW (450 k).

Porsche 959 bylo ve své době nejrychlejší auto planety. Elektronicky řízený pohon všech kol, komplikovaný podvozek udržující světlou výšku a kompozitní materiály byly velmi novátorské prvky. Teprve až současné supersporty jsou podobně technologicky komplikované jako Porsche 959. Vůz ovlivnil vývoj a výrobu všech moderních Porsche počínaje modelem 911 generace 964.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 290 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 850 000 Kč
Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků