Vzácné Porsche 959 míří do aukce. Američané se o něj zřejmě poperou

Legendární supersport Porsche 959 nebývá úplně běžně na prodej. A když už, zájemci se o něj doslova perou, zejména pak ti z USA. Svého času se totiž kvůli předpisům nesmělo Porsche 959 do Spojených států dovážet. Ovšem nyní už se tam smí jako „veterán“ přihlásit, takže sběratelé se mohou přetrhnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porsche 959 vzniklo jako homologační speciál pro Skupinu B. Ovlivnilo vývoj a konstrukci dalších modelů Porsche na celé generace dopředu. Vlastně i v současném Turbu S můžeme vidět stopy 959

Jeden červený exemplář z roku 1987 teď bude prodávat síň Mecum Auctions. Zájemci si mohou historii auta prověřit přímo u Porsche přes VIN kód WP0ZZZ95ZHS900036. Samotná automobilka pak k vozu vystavila oficiální certifikát původu.

Tohle bude zkrátka zatraceně dobrá investice. Očekává se, že se vůz v aukci prodá za 1,1 až 1,3 milionu dolarů. Je ale klidně možné, že dosáhne ještě vyšší ceny.

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 (1986-1989): Klenot na silnice i do pouště

Porsche 959 se začalo vyrábět v roce 1986. Původně šlo o projekt závodního vozu pro rally Skupiny B. Automobilka vyrobila 200 kusů požadovaných pro homologaci, nakonec vzniklo 345 aut. O pohon se stará dvěma turby přeplňovaný vzduchem chlazený plochý šestiválec 2,8 l o výkonu 331 kW (450 k).

Porsche 959 bylo ve své době nejrychlejší auto planety. Elektronicky řízený pohon všech kol, komplikovaný podvozek udržující světlou výšku a kompozitní materiály byly velmi novátorské prvky. Teprve až současné supersporty jsou podobně technologicky komplikované jako Porsche 959. Vůz ovlivnil vývoj a výrobu všech moderních Porsche počínaje modelem 911 generace 964.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků