Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Předchozí majitel potřeboval speciální povolení na to, aby se svým Maserati MC12 vůbec mohl vyjet na silnici. Vůz, který jede maximální rychlostí 330 km/h, je nyní na prodej.
Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

MC12 vychází z modelu Ferrari Enzo s tím rozdílem, že nemá žádné zadní okno. Původně měla být vyrobena jen hrstka vozů, pro velký zájem a úspěchy v závodním šampionátu FIA GT1 se Maserati rozhodlo vytvořit ještě další kousky, přičemž jeden z nich se prohání přímo v České republice!

Celkem bylo vyrobeno 50 vozů MC12 a dalších 12 ve verzi MC12 Versione Corse, což je model, který vznikl v rámci oslav vítězství v šampionátu FIA GT v roce 2006. Při závodech třídy GT1 je výkon jednotlivých aut omezen na 441 kW, avšak v „běžném provozu“ je možno využít ještě dalších 114 kW navíc.

Vůz pohání atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru a výkonu 465 kW. S hmotností 1.335 kilogramů zvládne tohle hyperauto zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Maserati poháněno zadní nápravou má ve svých útrobách šestistupňovou převodovku se dvěma řadicími programy (Sport a Race). U takového vozu samozřejmě nechybí řazení páčkami pod volantem.

Nabízený model má najeto pouhých 1.172 kilometrů a předchozím majitelem byl sběratel z Floridy. Háček byl v tom, že takový vůz je v Americe ze zákona ilegální řídit. Později byla tato možnost „federalizována“, majitel za poplatek 250 tisíc dolarů dostal přímo z továrny Maserati manuál, na základě kterého mu bylo vyjetí na běžné silnice povoleno.

Cena auta vyrobeného v roce 2004 zůstává tajemstvím, vzhledem k charakteristice a výjimečnosti Maserati MC12 se dá předpokládat, že v rukou běžného smrtelníka rozhodně neskončí.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků