Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

Předchozí majitel potřeboval speciální povolení na to, aby se svým Maserati MC12 vůbec mohl vyjet na silnici. Vůz, který jede maximální rychlostí 330 km/h, je nyní na prodej.
Vzácné Maserati MC12 je na prodej! Po světě jezdí jen pár desítek kusů

MC12 vychází z modelu Ferrari Enzo s tím rozdílem, že nemá žádné zadní okno. Původně měla být vyrobena jen hrstka vozů, pro velký zájem a úspěchy v závodním šampionátu FIA GT1 se Maserati rozhodlo vytvořit ještě další kousky, přičemž jeden z nich se prohání přímo v České republice!

Celkem bylo vyrobeno 50 vozů MC12 a dalších 12 ve verzi MC12 Versione Corse, což je model, který vznikl v rámci oslav vítězství v šampionátu FIA GT v roce 2006. Při závodech třídy GT1 je výkon jednotlivých aut omezen na 441 kW, avšak v „běžném provozu“ je možno využít ještě dalších 114 kW navíc.

Vůz pohání atmosféricky plněný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru a výkonu 465 kW. S hmotností 1.335 kilogramů zvládne tohle hyperauto zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy. Maserati poháněno zadní nápravou má ve svých útrobách šestistupňovou převodovku se dvěma řadicími programy (Sport a Race). U takového vozu samozřejmě nechybí řazení páčkami pod volantem.

Nabízený model má najeto pouhých 1.172 kilometrů a předchozím majitelem byl sběratel z Floridy. Háček byl v tom, že takový vůz je v Americe ze zákona ilegální řídit. Později byla tato možnost „federalizována“, majitel za poplatek 250 tisíc dolarů dostal přímo z továrny Maserati manuál, na základě kterého mu bylo vyjetí na běžné silnice povoleno.

Cena auta vyrobeného v roce 2004 zůstává tajemstvím, vzhledem k charakteristice a výjimečnosti Maserati MC12 se dá předpokládat, že v rukou běžného smrtelníka rozhodně neskončí.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků