Vzácné Bugatti Type 57A Atlantic se proměnilo v okázalý hot-rod. Turbodmychadla má ze zlata

Výhodou digitálního světa je možnost upravovat jinak velmi vzácné vozy a vdechnou jim zcela unikátní podobu. V reálu byste z Bugatti Type 57A Atlantic udělali hot-rod jen těžko.

Bugatti Type 57A Atlantic je dlouhotrvajícím fenoménem nesoucím přívlastky jako nejdražší (donedávna), nejkrásnější a nejvzácnější. I samotná automobilka o něm hovoří jako o největší ikoně své historie. Mezi lety 1936 až 1938 vznikly čtyři kusy, z nichž tři stále existují. Po osudu čtvrtém se stále pátrá.

Dva exempláře zůstaly v původním stavu a jeden z nich v roce 2010 vydražila aukční síň Gooding & Company, přičemž částka se údajně pohybovala v přečtu mezi 568,6 až 758,1 milionu korun. Vůz až do své smrti v roce 2008 vlastnil Dr. Peter D. Williamson z New Hampshire. Mimochodem, druhý kousek stojí ve sbírce Ralpha Laurena.

Ve své době nastavil model Type 57A Atlantic nová měřítka v oblasti kvality, výkonu a elegance. Jemné tvary karoserie inspirují dvorní designéry dodnes. Mysleli na něj při tvorbě hypersportu La Voiture Noire i při návrhu unikátní lahve šampaňského.

Udržet tento vůz jinak než v originálním stavu by byla svatokrádež, ovšem v digitálním světě můžete i takovou vzácnost přetvořit k obrazu svému. Přesně takový nápad dostal indonéský nezávislý designér Timothy Adry Emmanuel.

Svůj výtvor prezentuje v prostředí plném mramoru a zlata. Stejný motiv je použit také na voze samotném. Zadní část zůstává věrná původním tvarům, i když nelze přehlédnout masivně vytažené blatníky. Tím ještě více vynikne štíhlá silueta kabiny. Vpředu se Timothy nechal unést zakázkovými hot-rody. Jeho 57A Atlantic pohání zcela odkrytý dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec. Zvuk linoucí se z krátkých výfuků necháme na vaší představivosti. Absence kapoty umocňuje dominanci zlaté masky chladiče mírně utopené mezi kyprými blatníky. Zajímavým detailem je jejich horní hrana s přiznanými bodovými svary. Vedle motoru prezentuje ducha moderního sportovního vozu rozměrný přední splitter a křidélka zakončující prahy.

Diskuze (6) Další článek: Zemětřesení u Škodovky podrobněji: Konec levné Octavie, Kodiaq za 1,4 milionu a konečně cena Enyaqu iV RS

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,