Vzácné Bugatti Centodieci míří do testovacího finále. Tipnete si, kolik během vývoje ujelo kilometrů za den?

Bugatti slaví 110 let své existence a také ikonický model EB 110 z devadesátých let vzácným Centodieci. Prototyp po ujetí 50.000 kilometrů dokončuje finální fázi testování.

Bugatti Centodieci míří do poslední fáze testování před vstupem na trh. Jedná se o druhý speciální model (první byl Bugatti La Voiture Noire) s plánovanou výrobní kapacitou na pouhých 10 exemplářů. Pokud vám příď něco připomíná, máte pravdu. Centodieci je oslavou modelu EB 110, který v devadesátých letech ohromil dosud nevídanou koncepcí čtyřikrát přeplňovaného dvanáctiválce o objemu 3.5 litru a výkonem 610 koní. Zároveň automobilka oslavuje 110leté výročí své existence.

Během posledních měsíců se na bílém testovacím prototypu střídala trojice řidičů, která jej zkoušela ve všech myslitelných podmínkách. Díky tomu si může být vývojový tým jistý, že Centodieci zvládne jakékoliv nástrahy. Program zahrnoval jízdy v běžném provozu i ve vysokých rychlostech, popojíždění při parkování, i na okruhu a dálnici. Za den urazil prototyp i 1200 kilometrů, kdy zastavoval jen na technické kontroly, střídání řidičů a doplnění paliva. Nyní má za sebou přes 50.000 najetých kilometrů. Vzhledem k výrobě pouhých 10 kusů někoho možná překvapí, že se automobilka pouštěla do tak rozsáhlého testování. Bugatti zkrátka nechce u slavnostního modelu nic podcenit.

Řidiči jsou speciálně vyškoleni pro tento model a schopni odhalit i ty nejmenší nedokonalosti v řízení, brzdách, akceleraci a chování podvozku. Ve finální fázi testování se piloti s vozem vydali na známý okruh Nardo v Itálii. Je to jedno z mála míst, kde lze na 12,6 kilometru dlouhém oválu vyzkoušet chování vozu v rychlosti 380 km/h. K tomu Centodieci využívá osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly o celkovém výkonu 1578 koní.

Ostatně, všechno na tomto voze je extrémní, a tak nikoho nepřekvapí cena kolem 8 milionů eur (asi 198.000.000 Kč). Nedočkaví majitelé se svých vozů dočkají ještě letos.

Diskuze (3) Další článek: Nové BMW i3 jako sedan spatřeno bez maskování. Evropě ukazuje podobu faceliftu řady 3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,