Homologační speciál pro jednu z nejdrsnějších motoristických disciplin je k dostání v Polsku.
Pro skupinu B bylo zapotřebí postavit 200 vozů v homologační specifikaci, nicméně v případě této RX-7 mělo Mazda stačit jen dvacet kusů, protože výrobce již měl homologace ve skupinách 1, 2 a 4. Z plánu na dvacetikusovou sérii ale sešlo, vzniklo tak údajně pouhých sedm kusů verzí Evo. Tento konkrétní exemplář dle prodejce nikdy nezávodil, Mazda Rally Team Europe jej používal pouze jako demonstrátor a na výstavách.
O pohon se stará dvourotorový Wankelův motor o obejmu 1,3 litru, který byl naladěn na působivý výkon 221 kW – v sériové podobě měl totiž pouhých 85 kW. K tomu se přidává 270 N.m točivého momentu. V silniční podobě nebyla RX-7 žádný tlusťoch, vážila 1050 kilogramů. Závodní speciál byl ale odlehčen na 960 kilogramů.
Vůz má vpředu světelnou rampu, rozšířené blatníky, specifickou kapotu a kompletní závodní výbavu, jezdí na 15palcových kolech v pneumatikách Pirelli. Uvnitř najdeme závodní sedadla, rám i volant Atech. Vůz je nabízen s holandským závodním certifikátem, homologací od FIA a dokumentací od Mazda Rally Team Europe, na platformě Collectingcars za něj v aukci nyní nejvážnější zájemce nabízí přes 2,1 milionu korun.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5