Vzácná Škoda Favorit Sedan je nesplněný sen o limuzíně. Mohla být trhák, nakonec vznikly jen dva kusy

29 komentářů

Každý a všichni
3. května • 12:43

Zajímavé auto. Připadá mi dospělejší než hatchback. Sedan je prostě sedan.

emkejx
26. dubna • 14:48

nastastie sa to nevyrabalo, uz vidim tu hrdzu nad tou plastovou castou.

Milan
25. dubna • 9:42

Vypadal skvělejako Fabia sedanCo bych dal dnes za tuto variantu Fabie

homer
25. dubna • 18:45

Fuj, ještě že tě nikdo nečte.

Jig
25. dubna • 7:27

Jen pro kontext doby: o rok později bylo ve Frankfurtu v 89 uvedeno např. BMW řada 8, Peugeot 605 a Opel Calibra (o rok předtím Opel Vectra, Suzuki Vitara, Renault 19 apod.) ... to jen k tomu jaký mohla být verze sedan hit a co pro ní stálo. (jasně jmenové byly ve vyšších segmentech)

eLzyx
24. dubna • 13:26

v zemi zahrádkářů, chatařů a převážečů vzduchu by "limuzína" měla určitě úspěch. Nějaký lepší vtip by tam nebyl?

camel
23. dubna • 23:30

asi po limuzínách stále lidi touží, kolem boleslavi krouží bílý sedan nové fabie ... i když asi ne v eu

manettino
24. dubna • 22:14

" asi po limuzínách stále lidi touží, kolem boleslavi krouží bílý sedan nové fabie ... i když asi ne v eu "
A není to spíš Slavia než Fabia?

camel
25. dubna • 9:50

na kufru není žádný nápis, stejně je to jen testovací mula, u nás když chceš škoda sedan, octávii za meloun a superb za meloun a čtvrt ...

homer
24. dubna • 7:39

Limuzína a sedan není jedno.

Pepa
24. dubna • 9:50

A jakej je dle tebe rozdil?

homer
24. dubna • 11:18

Ježíši, ani google ti nepomohl?

pacho
24. dubna • 11:12

veľmi jednoduché, stačí si otvoriť trebarz wikipediu. Na druhej strane aj taliu označovali ako limizína :-) Limuzína je obyčajne štvor- až šesťdverový automobil s trojpriestorovou karosériou s priestorom pre 6 až 9 cestujúcich s pevnou strechou. Priestor pre cestujúcich je obyčajne oddelený medzistenou od priestoru vodiča umiestnenou za prednou radou sedadiel. Najväčšou sériovo vyrábanou limuzínou je Mercedes 600 Pullman.

djaba
23. dubna • 21:56

Brutální byla anketa ve Světě motorů na téma - pojmenování nového typu škodovky . Poté se uveřejnil název Favorit , které evokovalo po desetiletí známý bicykl a nálepka byla podobná . Docela výsměch a pohrdání veřejností . Pravda Favorit byl již znatelně lepší vozík než předchozí šrot , jen přišel na trh už dost pozdě .

Pepa
24. dubna • 9:49

Tenkrat vyhral nazev Skoda Laura. A odhalovani probihalo stejne jako dnes - po kouskach v hlavnim zpravodajstvi CST.

homer
24. dubna • 7:38

Přišel v éře golfu 2, kromě ostrých verzí v ničem nezaostával.

Tomáš Fuk
24. dubna • 8:56

Motor OHV, karburátor, absence katalyzátoru, ochrana proti korozi, hluk, výkon, životnost, servisní náročnost, spolehliivost indukčního snímače v rozdělovači, výbava, pasivní i aktiví bezpečost, atd. Zaostával úplně ve všem

homer
24. dubna • 11:15

V '87 byl golf 2 stejnej vergl a ani neuměl hlinikovej blok motoru

jogurt
24. dubna • 17:49

V 87 měl golf2 vstřikové motory OHC 1.1 1.3 1.6 1.8, 1.8G60, 2.0, 1.6diesel a 1.6turbodiesel a to vše v 5 úrovních výbavy
Fáčko mělo jeden OHV motor 1.3 s karburátorem, jednu převodovku, dvě úrovně výbavy, z nichž ta lepší (LS) se dala koupit jen v tuzexu a i to jen občas

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manettino
24. dubna • 22:10

Ale ten Golf s 1,3 jel o kousek hůře než to vysmívané fáčko.

homer
24. dubna • 20:37

Opravdu v '87 nebo až ke konci generace?

Tomáš Fuk
24. dubna • 18:44

Jo a ještě k tomu měl Golf87 3 převodovky včetně automatu a volitelný pohon 4x4

homer
23. dubna • 20:01

Nemohl by novinář autowebu znát definici limuzíny? Nemohl.

jozka
24. dubna • 8:02
Tomáš Fuk
24. dubna • 8:51

:)) soudruzi z NDR nekde udelali chybu, toto je tudor, nikoli limousine.
A to fáčko je sedan, nikoli limousine

Valentino
23. dubna • 11:53

Uplne stejny hnuj jako vsechny favority te doby.

Honza
23. dubna • 8:28

Autor v té době zjevně nežil. Tehdy byl v ČSSR nedostižný sen Fiat Uno, resp. Fiat Ritmo…Favorit tak těžil z módy jejich karosářeské verze, po sedanu nikdo nikdy nevolal. (proto se nikdy nevyráběl).

Každý a všichni
3. května • 12:55

Otázka je, jestli to nebylo jen proto, že u nás hatchbacky nebyly běžně dostupné a lidí mají rádi věci, které jsou výjimečné. Dokonce mnohdy i za cenu toho, že je to horší, ale hlavně že to není běžné.
Mně se hatchbacky všeobecně nelíbí, přijde mi to jako auto pro frikulíny a pro ženy, ale to je každého věc. Pokud se v tom někdo cítí OK, pak je to naprosto OK, jen bych nevytahoval, že "všichni chtěli". Nechtěli. Zrovna Fiat Uno pokládám za jeden z vrcholů neestetiky. I prostinká Š135 vypadala proti tomu luxusně. To není nějaký odpor proti italskému designu, když chtěli, uměli to dobře (např. Citroen XM).

JAC
23. dubna • 17:02

Mno bodejť by netěžil, když karoserie Uno i Favorit navrhovali Italové, že ?

Doporučujeme

Články odjinud