Vyzrál Volkswagen na Teslu? Bude testovat kamiony s pantografem

Chtějí-li automobilky splnit budoucí emisní limity, musejí zavádět nejnovější technologie. Volkswagen testuje nový koncept s využitím starých základů.

Hybridy, plug-in hybridy, elektromobily, autonomní vozy - drtivá většina vyjmenovaných produktů se už plně začlenila do běžného života, v současné době se však týká hlavně osobní přepravy. To se v budoucnu s velkou pravděpodobní změní. Vždyť Elon Musk už svůj elektrický tahač představil, Mercedes-Benz testoval prototyp již v roce 2016, a další budou zřejmě následovat. Dokonce i Volkswagen, který na to ale jde postaru.

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Koncern Volkswagen chce prostřednictvím své značky Scania testovat tahače, které budou napájeny napřímo z drátů elektrického vedení. Německá automobilka bude na projektu spolupracovat s firmou Siemens, přičemž automobilka dodá vozy, a gigant ve světě elektroniky zase hardware. V praxi to znamená, že kamiony dostanou pantograf, stejně jako elektrické vlaky, trolejbusy a tramvaje.

Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Projekt v příštím roce odstartuje se dvěma hybridními prototypy Scanií, přičemž v prvé řadě bude potřeba zjistit, v jaké míře jsou vozy schopny pracovat s elektrickou energií. Testy se uskuteční na úsecích německé dálnice A5 poblíž Frankfurtu nad Mohanem, následovat budou dálnice A1 u Lübecku a B422 u Gaggenau na jihozápadě Německa. Pokud se toto řešení dostane do praxe, budou mít kamiony s pantografem výhodu oproti Tesle, protože nebudou muset vozit velké akumulátory.

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Nejde o první test externě napájeného kamionu. Už před více než čtyřmi lety testovala Scania na „e-dálnici“ v zařízení firmy Siemens tahač G 360 4×2 s pantografem na střeše. Na rozdíl od trolejbusů bylo možné 2,6 metru široký pantograf odpojit i za jízdy. V roce 2016 došlo ve Švédsku k otevření dvoukilometrového úseku "elektrické" silnice E16 poblíž města Gävle, a už proběhl i test napájení pomocí vodivé kolejnice zabudované v silnici.

Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Ve spolupráci s firmou Bombardier pak Scania v Mannheimu testovala také indukční přenos energie, který by přišel vhod především ve městech. Cílem bylo zjistit, k jakým bude docházet ztrátám v závislosti na vzdálenosti vozidla od povrchu vozovky.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků