Vyzrál Volkswagen na Teslu? Bude testovat kamiony s pantografem

Chtějí-li automobilky splnit budoucí emisní limity, musejí zavádět nejnovější technologie. Volkswagen testuje nový koncept s využitím starých základů.

Hybridy, plug-in hybridy, elektromobily, autonomní vozy - drtivá většina vyjmenovaných produktů se už plně začlenila do běžného života, v současné době se však týká hlavně osobní přepravy. To se v budoucnu s velkou pravděpodobní změní. Vždyť Elon Musk už svůj elektrický tahač představil, Mercedes-Benz testoval prototyp již v roce 2016, a další budou zřejmě následovat. Dokonce i Volkswagen, který na to ale jde postaru.

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Prototypy Tesla Semi zachyceny na nabíjecí stanici. Už po 212 km jízdy

Koncern Volkswagen chce prostřednictvím své značky Scania testovat tahače, které budou napájeny napřímo z drátů elektrického vedení. Německá automobilka bude na projektu spolupracovat s firmou Siemens, přičemž automobilka dodá vozy, a gigant ve světě elektroniky zase hardware. V praxi to znamená, že kamiony dostanou pantograf, stejně jako elektrické vlaky, trolejbusy a tramvaje.

Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Vodíkový tahač Nikola One poprvé v pohybu. Dává větší smysl než Tesla Semi?

Projekt v příštím roce odstartuje se dvěma hybridními prototypy Scanií, přičemž v prvé řadě bude potřeba zjistit, v jaké míře jsou vozy schopny pracovat s elektrickou energií. Testy se uskuteční na úsecích německé dálnice A5 poblíž Frankfurtu nad Mohanem, následovat budou dálnice A1 u Lübecku a B422 u Gaggenau na jihozápadě Německa. Pokud se toto řešení dostane do praxe, budou mít kamiony s pantografem výhodu oproti Tesle, protože nebudou muset vozit velké akumulátory.

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Nejde o první test externě napájeného kamionu. Už před více než čtyřmi lety testovala Scania na „e-dálnici“ v zařízení firmy Siemens tahač G 360 4×2 s pantografem na střeše. Na rozdíl od trolejbusů bylo možné 2,6 metru široký pantograf odpojit i za jízdy. V roce 2016 došlo ve Švédsku k otevření dvoukilometrového úseku "elektrické" silnice E16 poblíž města Gävle, a už proběhl i test napájení pomocí vodivé kolejnice zabudované v silnici.

Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Ve spolupráci s firmou Bombardier pak Scania v Mannheimu testovala také indukční přenos energie, který by přišel vhod především ve městech. Cílem bylo zjistit, k jakým bude docházet ztrátám v závislosti na vzdálenosti vozidla od povrchu vozovky.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků