Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

22 komentářů

Pepan
19. října • 21:22

Do zádele, čím mysleli ti ko.ko.ti kteří tuto normu dělali? A čím mysleli ti co ji schvalovali?
Nezapočítávat do spotřeby to co ujedu na energii kterou musím předtím nějak nabít, to je na přesdržku. Dělají v lidí blbce.

Kuk Vykuk
19. října • 3:12

Ojebávání to je dinosaurů mantra.

jirka
18. října • 9:53

takhle budou zase chvíli ojebávat než se změní metodika skutečného realu.

Elpin E. (Elpin)
18. října • 8:21

Zajímalo by mě jak se to bude řešit protože udělat jakýkoli test na emise bez zapnutého spalovacího motoru je naprostý nesmysl. To by mohl mít motor emise nákladní lodi a stejně by prošel.Pokud je cílem WLTP více reflektovat reálné zatížení motoru, pak bude test nejspíše nutno prodloužit na 1000 ujetých km a ne jen 23.EDIT: Stačilo trochu googlit:
Roll-out of the WLTP signifies a major change for plug-in hybrid vehicles, which have both an electric drive and a combustion engine and can be externally recharged. These vehicles complete the test several times. They start up with a full battery. The cycle is repeated until the battery is empty. The combustion engine operates for a longer time each cycle. Emissions are measured with each cycle. This is followed by a measurement with an empty battery in which the drive energy originates solely from the combustion engine and regenerative braking. This multi-stage measurement can not only be used to determine fuel consumption and CO2 emissions more precisely, but the electrical range and total range as well. The CO2 value to be determined is then calculated as the ratio of the electrical range to the total range. At the same time, a so-called “utility factor” (UF) is introduced.Ve zkratce, pro hybridní vozy se cyklus WLTP opakuje tak dlouho až je baterie vybitá. Jinými slovy, celá pointa článku je nesmysl.

Zelí
18. října • 9:36

Takže s dojezdem 100km na baterky se 4x zopakuje test v režimu elektro a pak jednou na motor. Tedy emisních 20%..... takže pokud má spalovák 200mg/100km, tak mu vyjde 40mg/100km. A to se opět do flotilového průměru hodí. Je to pořád totéž. Jenom ne s emisní nulou.
Například ve velkých aglomeracích např. v Berlíně vyjede auto z domu z okraje Berlína a jede v pohodě na baterii až courá v centru tak jede už na spalovák. Ideální scénář....

R
18. října • 8:34

Ja si jen říkám kdyby to tak bylo opravdu a někdo jezdil fakt jen ty vzdálenosti tak ten benzin co je v nádrži mezitím díky bioslozce zhnije 🙂

Kuk Vykuk
18. října • 11:57

Ale to už dávno řešej majitelé GM Voltů, buď daj do nádrže stabilizační přísadu nebo se prostě spalovák jednou za čas sám zapne aby spálil benzín před vypršením životnosti.

R
18. října • 19:47

Aha, tak on ten počítač ví jaký benzin tam má? Jestli s takovou bioslozkou nebo mailovou nebo proste asi nějaký průměr ?

pegas64
17. října • 20:34

Novy PLUGINGATE (0-2l/100km) & ELEKTROGATE (0 l/100km)
Ako riesit udaj o realnej produkcii CO2? Napr.:
1. Povinnost servisov zahlasit po servisnej prehliadke skutocne spotreby benzinu/nafty a el. energie v kWh priamo na prislusny urad.
2. Prepocitat kWh na CO2 podla energetickeho mixu danej krajiny.
3. Vypocitat CO2 pre benzin/diesel/hybrid/plugin/elektro + doplnit vypocet celkovej produkcie CO2 vratane vyroby auta, baterii, nafty, atd.
Vysledok?
1. Zakaznik, politici a verejnost by nebola uvadzana do omylu ohladom CO2.
2. Automobilky by si nemohli znizovat emisny priemer pomocou pluginov/elektromobilov.
-------------
Pozn.:
- Spotreba CO2 by sa kazdy rok prepocitavala. Pri novom modeli by sa vypocital odhad.
- Hlasenia servisov su nevyhnutne pre zistenie realnej produkcie CO2 pluginov, pretoze podiel elektro/benzin zavisi len od majitelov. Navyse, vacsina pravidelne nenabija.

MV.
17. října • 22:01

Ono by pro osobni automobily bylo velmi efektivni zdanit je podle hmotnosti... nerikam ze je to sympaticka aktivita ale driv nebo pozdeji k tomu dojde ze auto nebude 'ta levna vec'.Elektromobilita resi pouze lokalni znecisteni nic vic. A do toho vaseho vypoctu by se rocni registracni poplatek vozu dopocitaval jeste ze soucasti ze kterych je ten vuz vyroben tj. baterie = velka eko zatez => vyssi zdaneni. Takze ve vysledku by se jezdilo miniautickama at uz treba elektro nebo spalovak ale to usetri nejvic...

Kuk Vykuk
18. října • 11:54

Lokální znečišení koncentrovanejma jedema přímo do plic je velký svinstvo.

pegas64
17. října • 20:40

Vsetko je za predpokladu, ze automobilky zabezpecia v systeme udaje o pocte km a priemernej spotrebe paliva a el. energie. Servisny technik by udaje cez OBD odcital, resp. vynuloval pre dalsi odpocet.

Zelí
17. října • 19:26

A je to zpátky tam, kde to bylo. Konstrukce auta se ohýbá tak, aby to bylo výhodné dle měřícího cyklu. Každému je jasné, že spotřeba 0 l/100km je blbost, když tam máte na palubě šestiválec a nádrž na šedesát litrů. Na co tam asi je, že.. Brusel se nažral a koza zůstala celá.

Nornik
18. října • 12:27

Jo, nula na kombinovane spotrebe je super, uz se tesim na ty ksichty na uctarne, pokud bych si chtel vyuctovat cestu takovy autem (soukrome auto pouzito na sluzebni cestu). Jako mit takhle hybrid i ted musi bejt nic moc.

Pavel F.
18. října • 20:45

To má řešení už dnes. Já místo výpočtu dle spotřeby v TP, která byla mimo realitu, jsem natankoval do plna před zahájením služebky a účtárně jsem předložit účtenku za natankování do plna na konci služebky.

Marek71
22. října • 9:20

To je zajímavé, netušil jsem, že to takto jde. Já teda zatím účtuji náklady podle spotřeby v TP, ta je 7 a skutečnou mám cca. 7,5 takže to je v pohodě. Ale co jsem koukal na nějaké hybridy od Lexusu, tak tam už se to třeba liší o 2 litry - tabulková vs. reálná spotřeba v testech. Tam už by to chtělo něco podobného...

edna
18. října • 20:53

a k tomu stav elektroměru před a po?

Joe Doe
17. října • 22:07

Upresnim... niektori vyrobcovia aut nadalej pokracuju vo vyrobe aut pre tabulky, pretoze su bud neschopni v normalnom aute normu splnit, alebo ich nepusti uctovne oddelenie, pretoze tvrdi, ze ulohou automobilky je v prvom rade poskytovat akcionarom pridanu hodnotu.Inak by technikom nenapadlo postavit dieselovy mild-hybrid ci narvat do pluginu prevodovku s pevne nastavenymi stupnami.

Cikrt
18. října • 9:02

Všichni výrobci dnes dělají auta uzpůsobená a různě pokřivená kvůli regulacím z nichž nejpodstatnější jsou regulace emisních limitů.

Zelí
18. října • 8:16

Hlavně pro výrobce se do flotilového průměru bude za toto auto počítat emisní 0. Takže výrobci na to přistoupí a budou do všech aut dávat ke spalováku dostatečně velkou baterku, aby vyšla 0. Koupíš RS6 s desetiválcem a k tomu ti tam dají balast v podobě 30kwh baterky a máš hnedle emise 0. Zetsche s knírem na to přišel jako první.

Petr
17. října • 20:03

souhlas, ale o to přece jde ne..? všichni to chtějí, zákazník rozhodne a zrovna tohle GLE si myslím že se bude prodávat..

edna
18. října • 20:57

Na to už vyzráli soudruzi od Audi před dvěma lety, kdy ještě dle staré metodiky deklarovali spotřebu plug-in hybridní Q7 se šestiválcem TDI a elektromotorem 1,7l/100km, jen k tomu potřebovali akku 17,3kWh (dojezd 70km). Když zvednou maximální elektrickou rychlost o 2km/h na 132, dají to dle WLTP taky za nulu.

Doporučujeme

Články odjinud