Vyzrál Mercedes na WLTP? GLE plug-in hybrid by mohlo jezdit za 0 l/100 km

Zelí  |  17. 10. 2018 19:26

A je to zpátky tam, kde to bylo. Konstrukce auta se ohýbá tak, aby to bylo výhodné dle měřícího cyklu. Každému je jasné, že spotřeba 0 l/100km je blbost, když tam máte na palubě šestiválec a nádrž na šedesát litrů. Na co tam asi je, že.. Brusel se nažral a koza zůstala celá.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 10. 2018 20:03

souhlas, ale o to přece jde ne..? všichni to chtějí, zákazník rozhodne a zrovna tohle GLE si myslím že se bude prodávat..

Odpovědět  |   | 
edna  |  18. 10. 2018 20:57

Na to už vyzráli soudruzi od Audi před dvěma lety, kdy ještě dle staré metodiky deklarovali spotřebu plug-in hybridní Q7 se šestiválcem TDI a elektromotorem 1,7l/100km, jen k tomu potřebovali akku 17,3kWh (dojezd 70km). Když zvednou maximální elektrickou rychlost o 2km/h na 132, dají to dle WLTP taky za nulu.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  17. 10. 2018 22:07

Upresnim... niektori vyrobcovia aut nadalej pokracuju vo vyrobe aut pre tabulky, pretoze su bud neschopni v normalnom aute normu splnit, alebo ich nepusti uctovne oddelenie, pretoze tvrdi, ze ulohou automobilky je v prvom rade poskytovat akcionarom pridanu hodnotu.

Inak by technikom nenapadlo postavit dieselovy mild-hybrid ci narvat do pluginu prevodovku s pevne nastavenymi stupnami.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 10. 2018 08:16

Hlavně pro výrobce se do flotilového průměru bude za toto auto počítat emisní 0. Takže výrobci na to přistoupí a budou do všech aut dávat ke spalováku dostatečně velkou baterku, aby vyšla 0. Koupíš RS6 s desetiválcem a k tomu ti tam dají balast v podobě 30kwh baterky a máš hnedle emise 0. Zetsche s knírem na to přišel jako první.

Odpovědět  |   | 
Cikrt  |  18. 10. 2018 09:02

Všichni výrobci dnes dělají auta uzpůsobená a různě pokřivená kvůli regulacím z nichž nejpodstatnější jsou regulace emisních limitů.

Odpovědět  |   | 
Nornik  |  18. 10. 2018 12:27

Jo, nula na kombinovane spotrebe je super, uz se tesim na ty ksichty na uctarne, pokud bych si chtel vyuctovat cestu takovy autem (soukrome auto pouzito na sluzebni cestu). Jako mit takhle hybrid i ted musi bejt nic moc.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  18. 10. 2018 20:45

To má řešení už dnes. Já místo výpočtu dle spotřeby v TP, která byla mimo realitu, jsem natankoval do plna před zahájením služebky a účtárně jsem předložit účtenku za natankování do plna na konci služebky.

Odpovědět  |   | 
edna  |  18. 10. 2018 20:53

a k tomu stav elektroměru před a po?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  22. 10. 2018 09:20

To je zajímavé, netušil jsem, že to takto jde. Já teda zatím účtuji náklady podle spotřeby v TP, ta je 7 a skutečnou mám cca. 7,5 takže to je v pohodě. Ale co jsem koukal na nějaké hybridy od Lexusu, tak tam už se to třeba liší o 2 litry - tabulková vs. reálná spotřeba v testech. Tam už by to chtělo něco podobného...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  17. 10. 2018 20:34

Novy PLUGINGATE (0-2l/100km) & ELEKTROGATE (0 l/100km)
Ako riesit udaj o realnej produkcii CO2? Napr.:
1. Povinnost servisov zahlasit po servisnej prehliadke skutocne spotreby benzinu/nafty a el. energie v kWh priamo na prislusny urad.
2. Prepocitat kWh na CO2 podla energetickeho mixu danej krajiny.
3. Vypocitat CO2 pre benzin/diesel/hybrid/plugin/elektro + doplnit vypocet celkovej produkcie CO2 vratane vyroby auta, baterii, nafty, atd.
Vysledok?
1. Zakaznik, politici a verejnost by nebola uvadzana do omylu ohladom CO2.
2. Automobilky by si nemohli znizovat emisny priemer pomocou pluginov/elektromobilov.
-------------
Pozn.:
- Spotreba CO2 by sa kazdy rok prepocitavala. Pri novom modeli by sa vypocital odhad.
- Hlasenia servisov su nevyhnutne pre zistenie realnej produkcie CO2 pluginov, pretoze podiel elektro/benzin zavisi len od majitelov. Navyse, vacsina pravidelne nenabija.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  17. 10. 2018 20:40

Vsetko je za predpokladu, ze automobilky zabezpecia v systeme udaje o pocte km a priemernej spotrebe paliva a el. energie. Servisny technik by udaje cez OBD odcital, resp. vynuloval pre dalsi odpocet.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  17. 10. 2018 22:01

Ono by pro osobni automobily bylo velmi efektivni zdanit je podle hmotnosti... nerikam ze je to sympaticka aktivita ale driv nebo pozdeji k tomu dojde ze auto nebude 'ta levna vec'.

Elektromobilita resi pouze lokalni znecisteni nic vic. A do toho vaseho vypoctu by se rocni registracni poplatek vozu dopocitaval jeste ze soucasti ze kterych je ten vuz vyroben tj. baterie = velka eko zatez => vyssi zdaneni. Takze ve vysledku by se jezdilo miniautickama at uz treba elektro nebo spalovak ale to usetri nejvic...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 10. 2018 11:54

Lokální znečišení koncentrovanejma jedema přímo do plic je velký svinstvo.

Odpovědět  |   | 

Zajímalo by mě jak se to bude řešit protože udělat jakýkoli test na emise bez zapnutého spalovacího motoru je naprostý nesmysl. To by mohl mít motor emise nákladní lodi a stejně by prošel.

Pokud je cílem WLTP více reflektovat reálné zatížení motoru, pak bude test nejspíše nutno prodloužit na 1000 ujetých km a ne jen 23.

EDIT: Stačilo trochu googlit:
Roll-out of the WLTP signifies a major change for plug-in hybrid vehicles, which have both an electric drive and a combustion engine and can be externally recharged. These vehicles complete the test several times. They start up with a full battery. The cycle is repeated until the battery is empty. The combustion engine operates for a longer time each cycle. Emissions are measured with each cycle. This is followed by a measurement with an empty battery in which the drive energy originates solely from the combustion engine and regenerative braking. This multi-stage measurement can not only be used to determine fuel consumption and CO2 emissions more precisely, but the electrical range and total range as well. The CO2 value to be determined is then calculated as the ratio of the electrical range to the total range. At the same time, a so-called “utility factor” (UF) is introduced.

Ve zkratce, pro hybridní vozy se cyklus WLTP opakuje tak dlouho až je baterie vybitá. Jinými slovy, celá pointa článku je nesmysl.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 18. 10. 2018 08:26

Odpovědět  |   | 
R  |  18. 10. 2018 08:34

Ja si jen říkám kdyby to tak bylo opravdu a někdo jezdil fakt jen ty vzdálenosti tak ten benzin co je v nádrži mezitím díky bioslozce zhnije 🙂

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 10. 2018 11:57

Ale to už dávno řešej majitelé GM Voltů, buď daj do nádrže stabilizační přísadu nebo se prostě spalovák jednou za čas sám zapne aby spálil benzín před vypršením životnosti.

Odpovědět  |   | 
R  |  18. 10. 2018 19:47

Aha, tak on ten počítač ví jaký benzin tam má? Jestli s takovou bioslozkou nebo mailovou nebo proste asi nějaký průměr ?

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  18. 10. 2018 09:36

Takže s dojezdem 100km na baterky se 4x zopakuje test v režimu elektro a pak jednou na motor. Tedy emisních 20%..... takže pokud má spalovák 200mg/100km, tak mu vyjde 40mg/100km. A to se opět do flotilového průměru hodí. Je to pořád totéž. Jenom ne s emisní nulou.
Například ve velkých aglomeracích např. v Berlíně vyjede auto z domu z okraje Berlína a jede v pohodě na baterii až courá v centru tak jede už na spalovák. Ideální scénář....

Odpovědět  |   | 
jirka  |  18. 10. 2018 09:53

takhle budou zase chvíli ojebávat než se změní metodika skutečného realu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 10. 2018 03:12

Ojebávání to je dinosaurů mantra.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  19. 10. 2018 21:22

Do zádele, čím mysleli ti ko.ko.ti kteří tuto normu dělali? A čím mysleli ti co ji schvalovali?
Nezapočítávat do spotřeby to co ujedu na energii kterou musím předtím nějak nabít, to je na přesdržku. Dělají v lidí blbce.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A