Vyznáte se v segmentech aut? Některé značky je úmyslně mísí

hm  |  10. 09. 2018 08:44

Radit Octavii do stredni tridy je nesmysl. Tohle vazne neni auto tridy, kam patri Passat ci Talisman. Ale to je vsem jasne.

Odpovědět  |   | 
Lidl  |  10. 09. 2018 08:52

Hlavne ze na hlavni strance je fotka zkurveny skodovky, jakoby jich na kazdym rohu nebylo malo omg

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  10. 09. 2018 10:52

Onehda jsem v nejakem beznem tisku videl reklamu na Skodu Superb, byla vydavana za lepsi nez BMW 7, protoze Superbu se proda vic. Prekvapuje mne ta opici drzost marketingoveho oddeleni Skody, ktere povazuje obcany za dementy, kteri si zrejme nedokazi uvedomit rozdil mezi temi dvema auty.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 09. 2018 12:33

A motoristicka novinarska obec je tu od toho, aby tieto PR zvasty prefiltrovala nastavila im zrkadlo.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 09. 2018 13:35

A není to v podstatě jedno, kam to auto marketing zařadí? Já jako zákazník nekupuji auto podle třídy a zařazení. Udělám si jasno, jestli sedan/kombi/SUV... a pak jdu zhruba podle velikosti a v rámci velikosti dále cena, motor, výbava, atd... a je mi úplně jedno, kde je to auto zařazené.

PS:
Je Volvo S80 střední třída nebo už vyšší střední? Nevím a ani mě to nijak nezajímá/netrápí

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 09. 2018 14:57

Jako soukromé osobě ti to může být jedno. Jako firemní řidič už možná pocítíš, jestli dostaneš "střední třídu" Octavii nebo Superba. Nebo v nižší střední Rapida proti Octavii.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 09. 2018 15:12

I jako soukromá osoba cítím rozdíl mezi Octávkou, Superbem a Rapidem

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 09. 2018 20:01

Vidím, že jsem se snažil zbytečně. Není rozdíl, když si můžeš vybrat. Je rozdíl, když ti je auto prostě přiděleno.
Vezmi si, že máš dostat auto střední třídy. Budeš chtít radši Octavii nebo Supa? Já tedy radši plnohodnotnou střední v podobě Supa.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2018 09:11

Jo takhle...
U nás ve firmě to bylo tak, že byly jasně dané modely (ne třídy) pro určité použití. Fabka a Rapid jako poolová auta, Octávka pro nejnižší manažery, pak Passat a pro pár vyvolených úplně nahoře byla možnost výběru (Škoda, Audi, VW) do určité ceny. Nějaké třídy se neřešily.

Ale možná to někde tak je, že střední manažer má dostat střední třídu a pak se ten chudák modlí, aby firma do střední třídy nepočítala Octávku, to jo

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 09. 2018 09:39

Tohle mám právě od známého. Jejich firma má stanovené třídy aut pro jednotlivé stupně managementu a v rámci tříd máš poměrně volný výběr, takže on si mohl vybrat z docela široké nabídky. Chtěl Škodu, proto ho docela zajímalo, jak berou která auta.

Odpovědět  |   | 
HAFTAN  |  10. 09. 2018 08:58

No takže jste to vlastně nevyvrátili a maloměšťáci budou dále slintat na střední třídou Octavia a vyšší střední Superb. Blbost. To, že jsou auta nafoukla zvenku, mají převisy jako kráva a zavazadelník na dvě prasata a tři tchyně nic neznamená. Vnitřní rozměry by to měly určit jasně - možná by pak měl Superb na šířku problém ustát tu střední třídu.

Jo a pánové - nějaká tabulka, jasná přehledná by nebyla?? To je potřeba přečíst stoh textu, abych zjistil, že jsem se nic nedozvěděl?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  10. 09. 2018 09:29

Kedysi som mal Mazdu 3 hatchback - mala 4.5 metra a na sirku prakticky rovnaka ako Superb prvej generacie, ktory bol dlhsi akurat o ten kufor. Jasne, Superb mal dlhsi razvor, ale zaradte tie dve auta do segmentov....

Inak, Rapid je klasickou ukazkou nafukovania tried - auto je jednoznacne v triede Mazdy 2 ci Fordu Fiesta - akurat ma na zadok prilepeny kufor, resp. predlzeny hatch - ale pri spusteni predaja bolo prezentovane ako auto o triedu ci 2 vyssie.

Koniec koncov, Fiesta i M2 sa na niektorych trhoch predavaju ako male sedany - a su rovnako dlhe ako kufrovy Rapid.

Odpovědět  |   | 
otec Vejvara  |  10. 09. 2018 10:05

Co to je na te hlavni fotce za exoticke auto??? Tuhle znacku jsem jeste nikdy nevidel!

Odpovědět  |   | 
a  |  10. 09. 2018 11:33

Má to barvu jako BMW M4, tak že by to?

Odpovědět  |   | 
otec Vejvara  |  10. 09. 2018 13:06

Jo,to je ono,diky!

Odpovědět  |   | 
dr. 120l  |  10. 09. 2018 10:44

přitom v A4, C klasse nebo BMW 3 je méně místa než v leckterém moderním kompaktu a dělí je od sebe jedna až dvě třídy ...

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  10. 09. 2018 10:47

Skodovka by pro mne byla neprijatelna i kdyby se tlacila do segmentu muskovych tezkych raket.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  10. 09. 2018 11:16

Octavia je svými proporcemi stopro střední třída. Výbavou a exkluzivitou ale ani omylem. Jenže auta nejsou zařazovány podle výbavy, ale právě spíš podle rozměrů, takže Octavia střední třída. Protože být to podle výbavy, tak by musela být někde mezi malými automobily, vzhledem k výbavě a motorizaci menších prémiových němců.

Odpovědět  |   | 
otec Vejvara  |  10. 09. 2018 11:35

No...kdyz muzou amici srovnavat Ford Crown Victoria s MB C klasse,kterej je o metr kratsi,a nikomu to neni divny...tak pak samozrejme ochcavka patri pravem mezi kompakty.

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  10. 09. 2018 12:47

Pro mne za mne, at si radi Oktavii treba mezi kamiony.

Odpovědět  |   | 
Bulík  |  10. 09. 2018 13:35

Šodofka oktavia je nejvyší levl a i bůch v ní jezdí.

Odpovědět  |   | 
otec Vejvara  |  10. 09. 2018 13:55

Naprosty souhlas,vzdyt jeho primy podrizeny jezdi v Rapidu!

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  10. 09. 2018 13:52

Minimálně dvě věci podle mě v článku nesedí. U segmentu F píšete, že "zde už o lidovou značku nezavadíte", což možná platí pro Evropu, ale v Americe nebo Austrálii jsou ještě pořád poměrně běžné full size sedany jako Ford Taurus, Chevrolet Impala, Chrysler 300, Dodge Charger Toyota Avalon, Nissan Maxima nebo Holden Commodore.

U pickupů potom píšete, že je "evropské a americké tabulky řadí do jedné kupy". V Evropě (včetně Anglie) se full-size ani medium/heavy duty pickupy oficiálně pokud vím vůbec neprodávají, takže pro Evropu nějaké další dělení nedává moc smysl, když tu seženete pouze midsize modely jako Ranger, Navara, Hilux, L200 nebo D-Max. Trochu mimo stojí akorát Amarok, který je někde mezi midsize a full-size pickupem, ale ten se pro jistotu neprovává v USA, takže ho nikdo moc neřeší. Naopak v USA se pickupy dělí výrazně podrobněji - kromě midsize/fullsize se ještě full-size dělí na light duty, medium duty a heavy duty, přičemž ty větší už mají dvojmontáže a na goosenecku utáhnou třeba 14 tun.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 09. 2018 15:00

Neřekl bych, že Amaroun vystupuje z řady mid-size pick-upů...

Odpovědět  |   | 
a  |  10. 09. 2018 19:59

S těmi velkými sedany máte pravdu, ale taky se smráká. Ford prý v Americe zařízne Taurus, dokonce i menší Fusion (Mondeo). Holden Commodore už taky skončil (stejně jako Chevrolet SS v USA) a teď tam pod tímto jménem mají Insignii.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  10. 09. 2018 13:55

Žádné segmentování není potřeba, je to jenom reklamní oblbovák bez praktického významu. Možná tak pro pózéry, když si potřebují nahonit ego s něčím co je reklamně-marketingové "výš" v společenské hierarchii a zašermují si rádobyodborným termínem. Zajímá někoho ze zde přítomných jaké je jejich kupované, či již koupené auto třídy-rasy-segmentu ?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  10. 09. 2018 14:38

Souhlas. Zajímá mě akorát jestli auto splňuje moje podmínky co se týče karoserie, velikosti, výkonu, pohodlí, ceny, atd... a musí se mi alespoň trochu líbit

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  10. 09. 2018 14:43

Taky si myslím, že dneska ty třídy nemají moc smysl. Možná při diskuzi u piva, když se řeší, jak velké auto by člověk chtěl, tak to třeba k nějaké třídě přirovná, ale dneska už je tolik typů karoserií a stylů aut, že nějaké třídy neříkají skoro nic.

Odpovědět  |   | 
Jiří V.  |  10. 09. 2018 15:27

No myslím, že automobilky nikam svá auta necpou. Stačí si projít jejich weby a vyhledat na nich jednotlivé modely a prakticky žádná automobilka neřeší do jaké třídy její auto/auta patří. Hemží se to tam pojmy jako rodinný, sportovní, univerzální, praktický, komfortní, kompaktní, prostorný, dynamický a další hromadou často až superlativů, ale nikdo nepíše tohle je model střední třídy, nižší střední třídy nebo segment B. Důvod je celkem jasný, běžná veřejnost o těchto třídách nemá žádný pojem a jsou jí ukradené a automobilky to celkem dobře vědí. Pokud někdo v zařazení do tříd dělá nepořádek, tak jsou to především motorističtí novináři, kteří jednou zařadí třeba tu Octavii do střední třídy a podruhé do nižší střední a tím nemyslím jenom české novináře, ale lze to vidět i u německých či britských pisálků.

Odpovědět  |   | 
leprousek jeneral  |  10. 09. 2018 16:27

Nu dobra tedy, udelejme v tom poradek! Od priste patri Octavia do srotu!

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 09. 2018 16:26

Tak aspon za mna, ak si porovnam jednotkovu O1 s vtedajsim golfom a potom dnesnu O s dnesnym golfom, mne ten rozdiel medzi dnesnymi generaciami pripada vacsi. Mozno je to tym, ze starnem ale tu krabicu mam doma a vtedajsieho golfa mam zasa prelezeneho naozaj dokladne.

No a mam za to, ze v dobe modularnych platvforiem a zdielania tolkych komponentov sa v podstate to iste auto bude dat nafukovat alebo skracovat v miere doteraz nevidanej. Cim sa rozdiely zavedenych tried budu nadalej zmensovat. Porovnajme si napriklad ako mnoho musela prave ta O1 obetovat na to, aby mala batoh (na co narazam je asi jasne). To pri tej dnesnej nehrozi, je naozaj (v ramci triedy) priestranna a velka.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717…

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na dvoudveřový model 1000 MBX, mezi těmito vozy však není prázdné místo. Vyplňuje ho nerealizovaný a zapomenutý tudor Š 717 T.

19.  9.  2018 | | 17 N/A
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šo…

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV Tarraco. Vůz na platformě MQB je po Tiguanu a Kodiaqu třetím do party až sedmimístných mainstreamovým SUV koncernu Volkswagen.

18.  9.  2018 | | 53 N/A
Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvací…

Měla to být náhrada užrané Volhy 24, ve skutečnosti však byla Škoda Oficiál spíše zoufalá snaha továrny BAZ vyrábět v podmínkách reálného socialismu alespoň nějaký vlastní osobní automobil.

27.  8.  2018 | | 88 N/A
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. …

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím roce, nástupce mladoboleslavského bestselleru je však už hotový a my jsme měli možnost mluvit s lidmi, kteří ho viděli na vlastní oči.

20.  9.  2018 | | 60 N/A
Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vy…

Již nyní je téměř jisté, že se nástupce Škody Rapid nebude jmenovat Rapid. Ukázat by se měl ještě před koncem letošního roku.

28.  8.  2018 | | 77 N/A