Významný milník vstupu Škoda Auto na čínský trh

Prestižní areál Beijing Laffitte Chateau Hotel v Pekingu se na páteční večer změnil v centrum značky Škoda v Číně. Zástupci společností Škoda Auto, Volkswagen Group, Volkswagen Group China, Shanghai Volkswagen a pracovníci dealerské sítě zde v doprovodu důležitých osobností a elitních čínských médií společně slavnostně uvedli značku Škoda na čínský trh.
 
Velkolepá večerní show, během níž 500 hostů shlédlo prezentaci značky Škoda a dozvědělo se více o její současné pozici, globálních prodejních i finančních výsledcích a budoucích plánech tak nastartovala první fázi příprav na vstup do nové éry působení značky v Číně.
 
Během slavnostního večera Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí směr společnosti: „Strategickým cílem Škoda Auto je vyrábět 1.000.000 automobilů v roce 2015. Jedním
z důležitých předpokladů pro jeho naplnění je úspěšná expanze na čínský trh, kde chceme prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout 3% tržního podílu. Škoda Auto tady nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě."
 
Winfried Vahland, prezident Volkswagen Group China, strategické záměry podpořil: „Jsem velmi rád, že dnes mohu značku Škoda přivítat na čínském trhu. Osobně ji velmi dobře znám, sám jsem byl také u prvních rozhovorů o případném projektu v Číně. Vzhledem k jejím kvalitám a výkonům v Evropě jsem přesvědčen o tom, že bude úspěšná i zde.“
 
Ředitel Shanghai Volkswagen Chen Zhixin poukázal na specifika domácího trhu: „Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit.“
 
Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb.
 
Čínský automobilový trh je po americkém druhým největším na světě. Jeho potenciál tkví v počtu obyvatel a dosud nízké úrovni motorizace. V roce 2005 se v Číně vyrobilo 2,81 milionu automobilů (rok 2004: 2,34 milionu vozů). Díky dovozním clům a uplatňovaným kvótám se do Číny dováží jen několik desítek tisíc vozů ročně, jedná se převážně o prémiové značky. Mezi největší tuzemské výrobce patří Volkswagen, General Motors a Toyota.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků