Významný milník vstupu Škoda Auto na čínský trh

Prestižní areál Beijing Laffitte Chateau Hotel v Pekingu se na páteční večer změnil v centrum značky Škoda v Číně. Zástupci společností Škoda Auto, Volkswagen Group, Volkswagen Group China, Shanghai Volkswagen a pracovníci dealerské sítě zde v doprovodu důležitých osobností a elitních čínských médií společně slavnostně uvedli značku Škoda na čínský trh.
 
Velkolepá večerní show, během níž 500 hostů shlédlo prezentaci značky Škoda a dozvědělo se více o její současné pozici, globálních prodejních i finančních výsledcích a budoucích plánech tak nastartovala první fázi příprav na vstup do nové éry působení značky v Číně.
 
Během slavnostního večera Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí směr společnosti: „Strategickým cílem Škoda Auto je vyrábět 1.000.000 automobilů v roce 2015. Jedním
z důležitých předpokladů pro jeho naplnění je úspěšná expanze na čínský trh, kde chceme prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout 3% tržního podílu. Škoda Auto tady nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě."
 
Winfried Vahland, prezident Volkswagen Group China, strategické záměry podpořil: „Jsem velmi rád, že dnes mohu značku Škoda přivítat na čínském trhu. Osobně ji velmi dobře znám, sám jsem byl také u prvních rozhovorů o případném projektu v Číně. Vzhledem k jejím kvalitám a výkonům v Evropě jsem přesvědčen o tom, že bude úspěšná i zde.“
 
Ředitel Shanghai Volkswagen Chen Zhixin poukázal na specifika domácího trhu: „Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit.“
 
Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb.
 
Čínský automobilový trh je po americkém druhým největším na světě. Jeho potenciál tkví v počtu obyvatel a dosud nízké úrovni motorizace. V roce 2005 se v Číně vyrobilo 2,81 milionu automobilů (rok 2004: 2,34 milionu vozů). Díky dovozním clům a uplatňovaným kvótám se do Číny dováží jen několik desítek tisíc vozů ročně, jedná se převážně o prémiové značky. Mezi největší tuzemské výrobce patří Volkswagen, General Motors a Toyota.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků