Významný milník vstupu Škoda Auto na čínský trh

Významný milník vstupu Škoda Auto na čínský trh
Prestižní areál Beijing Laffitte Chateau Hotel v Pekingu se na páteční večer změnil v centrum značky Škoda v Číně. Zástupci společností Škoda Auto, Volkswagen Group, Volkswagen Group China, Shanghai Volkswagen a pracovníci dealerské sítě zde v doprovodu důležitých osobností a elitních čínských médií společně slavnostně uvedli značku Škoda na čínský trh.
 
Velkolepá večerní show, během níž 500 hostů shlédlo prezentaci značky Škoda a dozvědělo se více o její současné pozici, globálních prodejních i finančních výsledcích a budoucích plánech tak nastartovala první fázi příprav na vstup do nové éry působení značky v Číně.
 
Během slavnostního večera Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto, přiblížil budoucí směr společnosti: „Strategickým cílem Škoda Auto je vyrábět 1.000.000 automobilů v roce 2015. Jedním
z důležitých předpokladů pro jeho naplnění je úspěšná expanze na čínský trh, kde chceme prodávat více než 100.000 automobilů ročně a dosáhnout 3% tržního podílu. Škoda Auto tady nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě."
 
Winfried Vahland, prezident Volkswagen Group China, strategické záměry podpořil: „Jsem velmi rád, že dnes mohu značku Škoda přivítat na čínském trhu. Osobně ji velmi dobře znám, sám jsem byl také u prvních rozhovorů o případném projektu v Číně. Vzhledem k jejím kvalitám a výkonům v Evropě jsem přesvědčen o tom, že bude úspěšná i zde.“
 
Ředitel Shanghai Volkswagen Chen Zhixin poukázal na specifika domácího trhu: „Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit.“
 
Na základě uzavřené licenční smlouvy s čínskými partnery bude v prvním pololetí 2007 v závodech společnosti Shanghai Volkswagen zahájena lokální výroba modelu Octavia. Limuzína střední třídy bude oproti evropskému provedení přizpůsobena vkusu a nárokům čínských zákazníků, zejména po stránce vnějšího designu. Expanze značky Škoda na čínském trhu byla posílena letos v červnu podepsáním dalších kontraktů, podle nichž se v Šanghaji začnou vyrábět také modely Fabia a Superb.
 
Čínský automobilový trh je po americkém druhým největším na světě. Jeho potenciál tkví v počtu obyvatel a dosud nízké úrovni motorizace. V roce 2005 se v Číně vyrobilo 2,81 milionu automobilů (rok 2004: 2,34 milionu vozů). Díky dovozním clům a uplatňovaným kvótám se do Číny dováží jen několik desítek tisíc vozů ročně, jedná se převážně o prémiové značky. Mezi největší tuzemské výrobce patří Volkswagen, General Motors a Toyota.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota Auris 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 133 185 km
Cena: 226 000 Kč
Toyota Avensis 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 220 666 km
Cena: 220 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 157 000 km
Cena: 152 000 Kč
Toyota Yaris 1
Rok výroby: 2007
Stav: 114 759 km
Cena: 94 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 203 535 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků