Výzkum: řidiči si vybírají pumpy hlavně podle cen paliv

Výzkum: řidiči si vybírají pumpy hlavně podle cen paliv

Ne široká nabídka pohonných hmot, jejich proklamovaná kvalita nebo slevy či výběr občerstvení, ale cena benzinu a nafty hraje u českých řidičů největší roli při volbě stanice, kde hodlají tankovat. Ovšem ceny blížící se čtyřiceti korunám za litr odrazují třetinu řidičů zastavovat právě u pump, které po nich chtějí zaplatit takto vysoký finanční obnos.

Necelá čtvrtina motoristů vyhledává čerpadlo podle její blízkosti a až na třetím místě je podle výzkumu, který se společností GE Money Auto realizovala letos na jaře agentura Ipsos Tambor, s patnácti procenty kvalita pohonných hmot, jíž se zaštiťují velké petrolejářské společnosti. To znamená, že řidiči jezdí kvůli finanční úspoře často k neznačkovým čerpacím stanicím, nebo tankují u pump, které patří hypermarketům.

„Současné ceny pohonných hmot jsou podle dvaasedmdesáti procent řidičů předražené. Většina z nich by uvítala snížení cen alespoň o pět korun za litr. Pokud by cena vzrostla na 38 korun za litr, snížila by počet výjezdů polovina oslovených,“ řekl AutoRevue.cz ředitel marketingu GE Money Auto Jan Hrubý.

Klepněte pro větší obrázek

Při výběru čerpacích stanic podle něj u řidičů převládá ekonomické myšlení. „Auto stojí domácnost včetně paliv v průměru necelých 3300 korun měsíčně. Patnáct procent ovšem utratí méně než tisícovku, devět procent naopak uvedlo, že za svého plechového miláčka vydají přes pět tisíc korun. Více než polovina se vejde do rozmezí 1500 – 3000 korun,“ pokračoval.

Průměrná měsíční útrata za pohonné hmoty se různí i v závislosti na věku a pohlaví řidičů. Nejvíce šetří mladí řidiči do 29 let. Pětina z nich si vystačí měsíčně s částkou do 1000 korun a necelá polovina pak neutratí více než 1500 Kč. Mezi mladými je také nejméně motoristů, kteří zaplatí za palivo více než 3000 Kč měsíčně (pouze 5 %). Naopak ve věkové kategorii 46 – 55 let utratí více než třetina (36 %) řidičů za pohonné hmoty od 2000 do 3000 Kč měsíčně. Ženám stačí ve 42 procentech případů měsíčně částka 1500 korun.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků