Výzkum: řidiči si vybírají pumpy hlavně podle cen paliv

Výzkum: řidiči si vybírají pumpy hlavně podle cen paliv

Ne široká nabídka pohonných hmot, jejich proklamovaná kvalita nebo slevy či výběr občerstvení, ale cena benzinu a nafty hraje u českých řidičů největší roli při volbě stanice, kde hodlají tankovat. Ovšem ceny blížící se čtyřiceti korunám za litr odrazují třetinu řidičů zastavovat právě u pump, které po nich chtějí zaplatit takto vysoký finanční obnos.

Necelá čtvrtina motoristů vyhledává čerpadlo podle její blízkosti a až na třetím místě je podle výzkumu, který se společností GE Money Auto realizovala letos na jaře agentura Ipsos Tambor, s patnácti procenty kvalita pohonných hmot, jíž se zaštiťují velké petrolejářské společnosti. To znamená, že řidiči jezdí kvůli finanční úspoře často k neznačkovým čerpacím stanicím, nebo tankují u pump, které patří hypermarketům.

„Současné ceny pohonných hmot jsou podle dvaasedmdesáti procent řidičů předražené. Většina z nich by uvítala snížení cen alespoň o pět korun za litr. Pokud by cena vzrostla na 38 korun za litr, snížila by počet výjezdů polovina oslovených,“ řekl AutoRevue.cz ředitel marketingu GE Money Auto Jan Hrubý.

Klepněte pro větší obrázek

Při výběru čerpacích stanic podle něj u řidičů převládá ekonomické myšlení. „Auto stojí domácnost včetně paliv v průměru necelých 3300 korun měsíčně. Patnáct procent ovšem utratí méně než tisícovku, devět procent naopak uvedlo, že za svého plechového miláčka vydají přes pět tisíc korun. Více než polovina se vejde do rozmezí 1500 – 3000 korun,“ pokračoval.

Průměrná měsíční útrata za pohonné hmoty se různí i v závislosti na věku a pohlaví řidičů. Nejvíce šetří mladí řidiči do 29 let. Pětina z nich si vystačí měsíčně s částkou do 1000 korun a necelá polovina pak neutratí více než 1500 Kč. Mezi mladými je také nejméně motoristů, kteří zaplatí za palivo více než 3000 Kč měsíčně (pouze 5 %). Naopak ve věkové kategorii 46 – 55 let utratí více než třetina (36 %) řidičů za pohonné hmoty od 2000 do 3000 Kč měsíčně. Ženám stačí ve 42 procentech případů měsíčně částka 1500 korun.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků