Výzkum: řidiči si vybírají pumpy hlavně podle cen paliv

Ne široká nabídka pohonných hmot, jejich proklamovaná kvalita nebo slevy či výběr občerstvení, ale cena benzinu a nafty hraje u českých řidičů největší roli při volbě stanice, kde hodlají tankovat. Ovšem ceny blížící se čtyřiceti korunám za litr odrazují třetinu řidičů zastavovat právě u pump, které po nich chtějí zaplatit takto vysoký finanční obnos.

Necelá čtvrtina motoristů vyhledává čerpadlo podle její blízkosti a až na třetím místě je podle výzkumu, který se společností GE Money Auto realizovala letos na jaře agentura Ipsos Tambor, s patnácti procenty kvalita pohonných hmot, jíž se zaštiťují velké petrolejářské společnosti. To znamená, že řidiči jezdí kvůli finanční úspoře často k neznačkovým čerpacím stanicím, nebo tankují u pump, které patří hypermarketům.

„Současné ceny pohonných hmot jsou podle dvaasedmdesáti procent řidičů předražené. Většina z nich by uvítala snížení cen alespoň o pět korun za litr. Pokud by cena vzrostla na 38 korun za litr, snížila by počet výjezdů polovina oslovených,“ řekl AutoRevue.cz ředitel marketingu GE Money Auto Jan Hrubý.

Klepněte pro větší obrázek

Při výběru čerpacích stanic podle něj u řidičů převládá ekonomické myšlení. „Auto stojí domácnost včetně paliv v průměru necelých 3300 korun měsíčně. Patnáct procent ovšem utratí méně než tisícovku, devět procent naopak uvedlo, že za svého plechového miláčka vydají přes pět tisíc korun. Více než polovina se vejde do rozmezí 1500 – 3000 korun,“ pokračoval.

Průměrná měsíční útrata za pohonné hmoty se různí i v závislosti na věku a pohlaví řidičů. Nejvíce šetří mladí řidiči do 29 let. Pětina z nich si vystačí měsíčně s částkou do 1000 korun a necelá polovina pak neutratí více než 1500 Kč. Mezi mladými je také nejméně motoristů, kteří zaplatí za palivo více než 3000 Kč měsíčně (pouze 5 %). Naopak ve věkové kategorii 46 – 55 let utratí více než třetina (36 %) řidičů za pohonné hmoty od 2000 do 3000 Kč měsíčně. Ženám stačí ve 42 procentech případů měsíčně částka 1500 korun.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků