Výzkum: průměrné stáří českých aut se zvýšilo na dvanáct let

22 komentářů

radunnaCZ
21. května • 8:38

Jen chci říct, že jsem chtěl Lexus IS250. Nové by stálo 750k. Pak jsem koupil 3 roky staré s nájezdem 45 000km přímo od dealera Toyota za 350k. Tak co je lepší? Nové auto ztratí cenu 100k je, že vyjede ze salonu.

Fénix56
18. května • 21:55

Můj Moskvič je ročník 1989 a Mercedes 1992 , nějaké otázky ;-)

JirkaK
18. května • 22:14

Dotaz:
Co tipuješ že vydrží déle?:-D

Super kára
18. května • 22:14

Nic. Máš super káry

Torsten Larsson
18. května • 12:39

Mám 17 let a 26 let starou káru. A nemám důvod měnit.

JirkaK
18. května • 20:35

Tak to jsem na tom líp, jedno auto 14 let staré a druhé 23 :-D Ale to dojde.
Nevím čemu se kdo diví. Auta tady stojí stejně a často i víc než v Rajchu, výdělky v průměru třikrát menší, na zmiňovaném venkově se běžně vydělává desítka čistého. Drtivá většina lidí na nové auto nemá a nikdy mít nebude. A jezdit se musí, to není jako v Praze, každých pět minut metro, každou čtvrthodinu tramvaj.

Petr
18. května • 21:19

Ja jsem na tom jeste lip - jedno auto 2,5 roku stare, druhe konci ctvrty rok a jde do sveta, uz je objednana nahrada ;-):-P

řidič
18. května • 10:17

Nebudu si kupovat nové auto, dokud v ČR nebudou v pořádku silnice. Na to mi stačí 3-7 let staré, koupené z první ruky v Německu. U nás opravdu ne :-D
Máme nejdražší km v Evropě, a při tom ani na dálnici není oplocení jako prevence střetu se zvěří. Mimochodem to je právně napadnutelné, protože pokud správce komunikace pojistné události preventivně nepředchází, porušuje OZ.

Vladimír
18. května • 14:11

:-):-)Já raději nové a jezdím opatrněji.Dírám se vyhýbám.B-]

Vana666
18. května • 9:05

Takovýhle výzkum je k ničemu, akorát se někdo opeřil protože stejné údaje poskytne i centrální registr vozidel.
Kdyby to mělo opravdu o něčem vypovídat, muselo by se stáří vztáhnout i na roční nájezd km. Teprve pak bychom věděli jak staré auta skutečně jezdí a nezajímaly by nás vraky co stojí ve stodolách a jen zvyšují statistický věk.

Rover623
18. května • 8:20

Mám Škodu 120LS, na normálních značkách, ale provozovaná pouze jako veterán, to samé Rover 623Si, je 15 let starý a jezdím s ním velmi vyjímečně, obě tahle auta stojí v garáži a rozhodně tomu průměru neuberou.Na normální ježdění mám už skoro 9 let starou Hondu Accord s nájezdem skoro 300tis. kilometrů a abych řekl pravdu, ani kdyby mi Škoda to svoji O2 nabízela jako novou za 100 000,- nechtěl bych ji. Pokud staré auto slouží dobře, nepotřebuje každý měsíc nákladný servis a nerezaví, nechápu důvod nákupu nového auta. Kupovat si každých 5 let nové auto, pokaždé když doplatím leasing je blbost.Navíc dokud nebudou pořádné silnice, bude většina lidí jezdit jen z povinnosti a raději služebákem než vlastním a když už budou muset jezdit vlastním, raději na těch českých tankodromech budou devastovat 15 let starou Feldu s cenou dílů kolem pětistovky, než nové auto.

Saj
18. května • 9:48

Radsi skvelou silnou pohodlnout uzasnou reprezentativní O2 nez starou usmrkanou popelnici Honda...to je docela snadný

Petr
18. května • 21:15

Ty vole, ty vzdycky tak zabijes...:-D:-D:-DPrej uzasnou a reprezentativni...Super, diky!!!

Rover623
18. května • 10:57

Tak předně, tu Hondu jsem koupil novou. O2 mám služební a Honda (i takhle stará) je proti O2 pořád větší, pohodlnější a má daleko lepší podvozek (srovnání s auty Škoda za stejné doby by snesl tak Superb, ale Superb 2 už je o něco větší, proto srovnávám s O2), o spolehlivosti ani nemluvě, kromě běžné údržby jsem neměnil nic a přední kotouče jsem měnil až ve 250tis.Krom toho, ta "popelnice" jak to nazýváš má 2.2 motor s výkonem 154kW, při konstrukční maximálce 250 a i tak ten Accord stál jako nový s automatem něco málo přes 900 000,- myslím, že stejný Superb se v té době za ty peníze koupit nedal.Nemám problém s tím koupit si nové auto (pokud by šlo o peníze), ale proč bych to dělal, díky snaze i nejlepší výsledky v NCAP mají nová auta tak mohutné A sloupky, že není vidět do stran, kvůli snaze designerů udělat kdejakou nákupní tašku sportovní, není při parkování vidět vůbec nikam, protože když odečtu panoramatickou střechu (která mi je při parkování úplně k ničemu a jinak její praktické využití taky nějak postrádám) mají moderní auta zasklenou plochu menší než Škoda 120. A nakonec motory, díky normám EURO 4 a 5 stojí většina motorů za starou bačkoru, nechci motor ze sekačky živený pomocí 4 turbodmychadel aby to mělo aspoň 140 dýchavičných koníků nebo moderní turbo-diesel, který mi při každém zimním startu zkrátí život o 2 roky, protože na mě vyfoukne hromadu sazí a dalších karcinogenních látek tak malých, že už je z plic nikdy nedostanu.

Petr
18. května • 21:17

Kliiid, to byla ironie. Tak blbej, aby napsal to co Saj a myslel to vazne nemuze byt nikdo...B-]

Tomas B
18. května • 8:38

hezky sis tu sám sebe obhájil, proč nemáš nový auto :-P

kingusak
18. května • 8:05

my doma mame modrou 13tiletou filcku:-D

Fantomas
18. května • 15:39

Žádné "ti" se u číslovek nikdy nepíše. Kdybyste měl auto staré čtyři roky, taky byste přece nenapsal 4yřletou, nebo ano? :-))

Prdele
18. května • 19:50

běž do prdele

Fantomas
18. května • 20:05

hňupe :-P

Naser si
18. května • 22:13

:-D:-D:-D:-D:-D

...
18. května • 7:22

pokud s ebehem tzv krize omezil prodej aut, jak novych tak bazarovych, tak leta bezela dal, prece.Cemu se zase kdo divi?:-/

Doporučujeme

Články odjinud