Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Téměř polovina českých řidičů (49 procent) plánuje během dvou nadcházejících let koupi automobilu. Dvě třetiny z nich se zaměří na ojetý vůz, zhruba stejné množství lidí nechce za vozidlo utratit víc jak dvě stě tisíc korun. Tyto informace vyplynuly z nedávného celorepublikového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambar.

Z těchto poznatků by se mohlo zdát, že po ekonomické recesi nastává oživení trhu a začne se víc nakupovat. V tomto případě jsou ovšem odhady zřejmě optimističtější než skutečnost, protože se dá očekávat rozdíl mezi deklarovaným a pozdější reálným chováním oslovených. A to i přes to, že ceny aut jsou od krize na nejnižší úrovni, kterou zákazníci vyžadují na úkor pohodlí a doplňků.

„O koupi nového nebo ojetého vozidla nejvíce přemýšlí majitelé aut, která dosáhla sedmi let. Nový vůz preferuje střední generace. Jako nejdůležitější kritérium pro výběr ojetiny jsou spolu s cenou technický stav, stáří vozu a spotřeba. Právě na ní se zákazníci v době vyšponovaných cen pohonných látek stále ve větší míře zaměřují,“ řekl generální ředitel GE Money Auto Milan Beutl.

Ženy kladou důraz na praktickou stránku

Podle průzkumu existují rozdíly v pohledu na nákup mezi pohlavími. Po autě touží víc muži. Ženy zase kladou větší důraz na praktickou stránku jako je dostupnost servisu nebo prostor ve vozidle. Na něj se proti výsledkům posledního podobného průzkumu před třemi roky obecně zvyšují nároky.

Klepněte pro větší obrázek

„Manželky s koupí vozu pro domácnost obvykle váhají. Některé svolí až v případě, že nové auto bude mít stejnou barvu jako to předchozí. Co se týká způsobu nákupu ojetého auta, preferují ženy autobazar, bojí se nákupu přes internet a dovozu ze zahraničí nevěří,“ pokračoval Beutl.

Průzkum ukázal překvapivý poznatek, že Češi nejsou příliš loajální ke značce. Předchozí zkušenosti s daným autem se umístily v žebříčku bodů, podle nichž se při koupi rozhodují, až na desáté příčce. Stačí negativní informace a jednoduše přejdou ke konkurenci. Téměř čtyřicet procent dotázaných by auto nejraději koupilo u prodejce nových vozů, který zároveň prodává ojeté vozy.

Při financování nákupu přes leasing nebo půjčku by zájemci preferovali měsíční splátku ve výši dvou tisíc korun po dobu pěti let. „Skutečnost je však poněkud odlišná. Obvykle klient platí v průměru čtyři roky 7500 korun za nové a čtyři tisíce za ojeté auto,“ dodal ředitel.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků