Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Téměř polovina českých řidičů (49 procent) plánuje během dvou nadcházejících let koupi automobilu. Dvě třetiny z nich se zaměří na ojetý vůz, zhruba stejné množství lidí nechce za vozidlo utratit víc jak dvě stě tisíc korun. Tyto informace vyplynuly z nedávného celorepublikového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambar.

Z těchto poznatků by se mohlo zdát, že po ekonomické recesi nastává oživení trhu a začne se víc nakupovat. V tomto případě jsou ovšem odhady zřejmě optimističtější než skutečnost, protože se dá očekávat rozdíl mezi deklarovaným a pozdější reálným chováním oslovených. A to i přes to, že ceny aut jsou od krize na nejnižší úrovni, kterou zákazníci vyžadují na úkor pohodlí a doplňků.

„O koupi nového nebo ojetého vozidla nejvíce přemýšlí majitelé aut, která dosáhla sedmi let. Nový vůz preferuje střední generace. Jako nejdůležitější kritérium pro výběr ojetiny jsou spolu s cenou technický stav, stáří vozu a spotřeba. Právě na ní se zákazníci v době vyšponovaných cen pohonných látek stále ve větší míře zaměřují,“ řekl generální ředitel GE Money Auto Milan Beutl.

Ženy kladou důraz na praktickou stránku

Podle průzkumu existují rozdíly v pohledu na nákup mezi pohlavími. Po autě touží víc muži. Ženy zase kladou větší důraz na praktickou stránku jako je dostupnost servisu nebo prostor ve vozidle. Na něj se proti výsledkům posledního podobného průzkumu před třemi roky obecně zvyšují nároky.

Klepněte pro větší obrázek

„Manželky s koupí vozu pro domácnost obvykle váhají. Některé svolí až v případě, že nové auto bude mít stejnou barvu jako to předchozí. Co se týká způsobu nákupu ojetého auta, preferují ženy autobazar, bojí se nákupu přes internet a dovozu ze zahraničí nevěří,“ pokračoval Beutl.

Průzkum ukázal překvapivý poznatek, že Češi nejsou příliš loajální ke značce. Předchozí zkušenosti s daným autem se umístily v žebříčku bodů, podle nichž se při koupi rozhodují, až na desáté příčce. Stačí negativní informace a jednoduše přejdou ke konkurenci. Téměř čtyřicet procent dotázaných by auto nejraději koupilo u prodejce nových vozů, který zároveň prodává ojeté vozy.

Při financování nákupu přes leasing nebo půjčku by zájemci preferovali měsíční splátku ve výši dvou tisíc korun po dobu pěti let. „Skutečnost je však poněkud odlišná. Obvykle klient platí v průměru čtyři roky 7500 korun za nové a čtyři tisíce za ojeté auto,“ dodal ředitel.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků