Výzkum: polovina řidičů uvažuje do dvou let o koupi auta

Téměř polovina českých řidičů (49 procent) plánuje během dvou nadcházejících let koupi automobilu. Dvě třetiny z nich se zaměří na ojetý vůz, zhruba stejné množství lidí nechce za vozidlo utratit víc jak dvě stě tisíc korun. Tyto informace vyplynuly z nedávného celorepublikového průzkumu, který pro společnost GE Money Auto provedla agentura Ipsos Tambar.

Z těchto poznatků by se mohlo zdát, že po ekonomické recesi nastává oživení trhu a začne se víc nakupovat. V tomto případě jsou ovšem odhady zřejmě optimističtější než skutečnost, protože se dá očekávat rozdíl mezi deklarovaným a pozdější reálným chováním oslovených. A to i přes to, že ceny aut jsou od krize na nejnižší úrovni, kterou zákazníci vyžadují na úkor pohodlí a doplňků.

„O koupi nového nebo ojetého vozidla nejvíce přemýšlí majitelé aut, která dosáhla sedmi let. Nový vůz preferuje střední generace. Jako nejdůležitější kritérium pro výběr ojetiny jsou spolu s cenou technický stav, stáří vozu a spotřeba. Právě na ní se zákazníci v době vyšponovaných cen pohonných látek stále ve větší míře zaměřují,“ řekl generální ředitel GE Money Auto Milan Beutl.

Ženy kladou důraz na praktickou stránku

Podle průzkumu existují rozdíly v pohledu na nákup mezi pohlavími. Po autě touží víc muži. Ženy zase kladou větší důraz na praktickou stránku jako je dostupnost servisu nebo prostor ve vozidle. Na něj se proti výsledkům posledního podobného průzkumu před třemi roky obecně zvyšují nároky.

Klepněte pro větší obrázek

„Manželky s koupí vozu pro domácnost obvykle váhají. Některé svolí až v případě, že nové auto bude mít stejnou barvu jako to předchozí. Co se týká způsobu nákupu ojetého auta, preferují ženy autobazar, bojí se nákupu přes internet a dovozu ze zahraničí nevěří,“ pokračoval Beutl.

Průzkum ukázal překvapivý poznatek, že Češi nejsou příliš loajální ke značce. Předchozí zkušenosti s daným autem se umístily v žebříčku bodů, podle nichž se při koupi rozhodují, až na desáté příčce. Stačí negativní informace a jednoduše přejdou ke konkurenci. Téměř čtyřicet procent dotázaných by auto nejraději koupilo u prodejce nových vozů, který zároveň prodává ojeté vozy.

Při financování nákupu přes leasing nebo půjčku by zájemci preferovali měsíční splátku ve výši dvou tisíc korun po dobu pěti let. „Skutečnost je však poněkud odlišná. Obvykle klient platí v průměru čtyři roky 7500 korun za nové a čtyři tisíce za ojeté auto,“ dodal ředitel.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků