Výzkum: jak vypadá silniční pirát a kdo je zodpovědný řidič

Nezodpovědnost bývá společným jmenovatelem dopravních nehod. Podle policejních statistik jsou nejčastějšími příčinami havárií nevěnování potřebné pozornosti řízení, překračování nejvyšší povolené rychlosti a porušování povinností plynoucích ze zákazových nebo příkazových značek. Kdo porušuje tato pravidla, znamená nebezpečí pro další účastníky silničního provozu a dá se označit za piráta silnic. Direct Pojišťovna si na toto téma nechala udělat minulý měsíc výzkum, který na vzorku jednoho tisíce řidičů z celé ČR provedla agentura TNS Aisa.

Jedním z poznatků výzkumu je vysoké sebevědomí českých řidičů. „Více než polovina se považuje za nadprůměrné či velmi dobré,“ řekl při prezentaci výzkumu generální ředitel Direct Pojišťovny Ján Čarný. „Mírným kontrastem tohoto tvrzení je mínění o ostatních. Z výzkumu vyplynulo, že průměrný řidič považuje 67 procent kolegů za zodpovědné řidiče, zbylých 33 procent jsou podle něj piráti.“

Za pirátské chování považují Češi nejčastěji nebezpečné předjíždění, příliš vysokou rychlost a nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. „Dvě třetiny respondentů uvedly, že setkání s agresivním řidičem má negativní vliv na jejich řízení,“ upozornil Čarný.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto Sedmička

Z těchto a dalších poznatků vyšel model piráta silnic. Je jím svobodný bezdětný muž do třiceti let žijící v Praze s měsíčním příjmem nad čtyřicet tisíc korun. „Jeho krédem nejen v souvislosti s řízením je dělat si, co chce, být středem pozornosti a nenudit se,“ popsal ředitel vytipovanou postavu. Pirátovo auto je synonymem rychlé jízdy. Ze tří čtvrtin má černou barvu a v polovině případů se jedná o silné dieslové vozy BMW a Audi.

Naopak vysoce zodpovědný šofér se dá podle výzkumu prý nejčastěji potkat v Jihomoravském kraji. Jde o vdanou ženu se dvěma dětmi ve věku mezi 35 až 46 roky a s osobním příjmem do pětadvaceti tisíc korun. „Její krédo je při jízdě nikomu neublížit a dodržovat dopravní pravidla,“ sdělil Čarný. Takovou řidičku lze s největší pravděpodobností potkat ve stříbrném nebo červeném voze značky Škoda s benzinovým motorem.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků