Výzkum: Italové prý jezdí jako blázni, Němci zase hodně opatrně

Výzkum: Italové prý jezdí jako blázni, Němci zase hodně opatrně

Je doba prázdnin a dovolených a řidiči se ve větší míře setkávají s kolegy za volantem z jiných zemí. Žádný šofér asi nebude navlas stejný jako jeho krajan, ale určité návyky se prý dají podle národností vypozorovat. O velký průzkum bezpečnosti silničního provozu se pokusila společnost Goodyear Dunlop. Při akci, během níž bylo osloveno 5600 motoristů z patnácti zemí po celé Evropě, vyšlo najevo, že ve způsobu jízdy Evropanů existují značné rozdíly.

Tak třeba Italy průzkum označil za nejnebezpečnější řidiče starého kontinentu. Na opačném pólu prý stojí Němci, kteří údajně řídí velice bezpečně a uvolněně. O Francouzích vyšlo najevo, že jsou nejvíc opatrní. Britové prý řídí také bezpečně, ale často jsou pod vlivem stresu. Rusové, kteří jezdí na domácích silnicích po dlouhých úsecích, si prý nedělají starosti s bezpečnostními přestávkami a velice často překračují rychlost.

Klepněte pro větší obrázek
Ilustrační foto

Hodnotit a porovnávat řidiče z různých zemí je však podle psychologa Karla Humhala docela obtížné. „Pamatuji si, že se v minulosti o Němcích říkávalo, že jsou nedisciplinovaní řidiči. Tak to už se teď asi neříká a navíc si myslím, že Němci byli disciplinovaní vždycky. Advokáta Italům dělá moje žena. Má totiž s italskými řidiči zkušenosti a vyvrací názor, že jezdí jako blázni. Naopak tvrdí, že se v řízení automobilů vyznají. Italové prý spolu za jízdy umějí v hustém provozu komunikovat, a tím předcházejí nehodám,“ řekl AutoRevue.cz Humhal.

Konfrontace je neštěstím českých řidičů

„Pokud jde o situaci u nás, tak mohu jen konstatovat, že tím, jak se v minulých dvaceti letech zkomplikoval a zhoustl provoz, přibyli zároveň i řidiči, kteří jezdí neukázněně a špatně,“ prohlásil psycholog s tím, že o nedisciplinovanosti českých šoférů svědčí čísla ze statistik, která dokumentují, kolik lidí před řízením požilo alkoholické nápoje.

Řada z Čechů za volantem se podle Humhala sice snaží chovat zodpovědně a jezdí s automobilem docela dobře, jenže pak existuje ještě veliká skupina lidí, kteří pokládají řízení za příležitost ke konfrontaci s ostatními řidiči. „V tom pochybném soupeření vidím neštěstí českých motoristů,“ dodal.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků