Výzkum dokázal, že Tesla Model S může za více emisí než kompaktní hatchback

54 komentářů

MasoxCZ
6. ledna • 21:08

No páni, tohle napsat, to chce trotla jak ledovec. Divit se, že auto luxusní třídy s výkony supersportu produkuje souhrnně víc emisí než kompaktní hatchback, to zvládne akorát vycpanej leguán.
Vyrobit auto víc než dvakrát těžší a pak ho zlikvidovat samozřejmě vyžaduje víc surovin i práce, a a jízdní výkony s dvojnásobnou hmotností, dvojnásobnou rychlostí, a čtyřnásobnou akcelerací budou v souhrnu energeticky tak 16x náročnější.
Zajímavé ovšem je, že i přes tu půl tunu fujky baterek vyšla Tesla celkově líp, než ta dle úsudku lopaťáka Pepíka nevyhnutelně nedostižná sedmička.
A ještě to drze přiznává, to si autor teda dovolil hodně.

Vidlak
13. listopadu • 9:03

Po "chvilce" googlení jsem se probojoval k původnímu člénku z MIT, takže pokud by někoho zajímalo skutečné znění, ne 100 krát zkopírovaný stub, tak tady je http://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acs.est.... ... , článek je v angličtině, takže nic pro zdejší ignoranty.
A ano skoro 2.5x těžší Tesla Model S má o celých 17% větší emise CO2.

Mirek
13. listopadu • 20:24

Proboha, co to píšeš, nemá! Vždyť to tu napsalo několik jedinců a další bez názorů přidali alespoň mínus. Oni to přece musí vědět nejlépe, to by to tady jinak nepsali. :-D

milanekjablonecak
12. listopadu • 22:10

A to že tady máme několik dní zvýšenou radiaci, údajně snad neškodnou, údajně, to tady nenapíše nikdo z chytrejch, je vidět, že se tady jebete v kravinách a důležitější věci utíkaj jak zajíc po poli, tak jo.

Kuk Vykuk
12. listopadu • 22:46

Copak, udělas sis smaženici z radioaktivních hub a teď se bojíš, že ti upadne péro? :-)
Hoď si horkou linku na Drábovou a postěžuj si ješte na svazu zahrádkářů, ty za to určitě taky můžou. B-]

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:38

Tak a teď si zapějeme :-D
https://www.youtube.com/watch...

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:30

Jestli vám tak moc záleží na omezení CO2 z výfuků aut, tak já vás ho zbavím. Nebude to stát ani watthodinu navíc, naopak ještě jich dost zbude. Každý rok z ČR energetického mixu vyvezeme do zahraničí 25 TWh elektrický energie za pakatel, což je celá 1/3 naší produkce a víc jak 2x produkce Temelína.
Pokud vyměníme celý náš autopark 6 milionů aut za elektroauta, tak při součaným nájezdu bude stačit na jejich dobití 9,9 TWh el. energie ročně (převážně nočního proudu) a stále nám zbude 15 TWh na ten nesmyslně ohromnej vývoz, kterej je kupodivu 100 % z vás beztak ukradenej.
Výsledek? Nepřibude ani o gram CO2 navíc a hlavně ubudou tuny CO2 ze spalováku!!!!
Česká republika bez milionů tun CO2 z 6 000 000 spalováků to už je slušnej rachot. :)))Navíc ubudou tuny jedů, špíny, prachu, karcinogenů z výfuků. Zbavíme se částečně závisloti na ropě (na plasty, barvy, maziva, lepidla aj. bude furt potřeba) a hlavně nebudeme kupováním ropy platit arabský teroristy a války o ropu a naši zamindrákovný soukmenovci se konečně přestanou bát migrantů protože nikdo nebude mit prachy válčit v jejich domovině a tudíž je vyhánět k vám domů.
O vedlejších efektech jako snížení náklady na léčbu nemocných, menší úmrtnost, menší nemocnost, lepší životní prostředí, značné sníženi hluku a vibrací nemluvě.Pálení čehokoliv proto aby ses moh pohybovat je nesmysl a přežitek.
Pálení čehokoliv pro získání energie je nesmysl a přežitek.

Zelí
12. listopadu • 10:00

Já jsem pro. Hlavně si to chlapi kupujte. Vyberte z prasátka dva melouny a objednejte teslu. Co vám v tom brání. Zatím je to jako diskuzní fórum o vozech saab. Plno nadšených fandů, kteří si saab nikdy nekoupili.

Kuk Vykuk
12. listopadu • 13:52

Kdo by si taky kupoval takový křápy? :-D

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:34

Ty co nutně potřebujou jezdit denně 1000 km a soutěžej o placatou prdel, nikde nestavěj a za jízdy močej do PETek jsou bohužel odsouzený dál jezdit se svejma smradlavejma rakovinometama, za bezbřehé radosti všech ostatních :-D;-)

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:37

Koho tíží svědomí, ať zašle pár kaček na dětsou onkologii na fond Krtek
http://www.krtek-nf.cz/...

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:11

Elektromobily, vůbec žádný výfukový emise nemaj a proto nemusej na emise na STK.
Zato spalováky maj ohromný výfukový emise plný jedů, prachu a karcinogenů a proto s tím musej na STK.Elektromobil může jezdit na čistou elektriku.
Spalovák vždycku musí jezdit na špinavej benzín/naftu, navíc ho spaluje a ještě k tomu prská jedovatý sajrajty a karcinogeny. Proto se taky spalovákům nadává do spalovacích popelnic a rakovinometů.

Kuk Vykuk
12. listopadu • 2:01

Další zoufalej pokus jak udělat elektrický káry taky špinavý :-D:-D:-DB-]
Nejlépe to samozřejmě ukážeme na nejedovatém CO2, které pijeme v limonádě po hektolitrech. Stačí do toho přimotat slovo emise a už je to všechno špína a elektromobil je hned taky špinajvej :-D:-D:-DDalší pahýl co se vydává za článek. B-]

josephko
10. listopadu • 21:27

Ktosi chytrý už dávno povedal: Verím len takej štatistike, ktorú som sám sfalšoval... Alebo Kto chce psa biť, palicu /hůl/ si nájde...
Stačí trochu chcieť vidieť do nie príliš vzdialenej budúcnosti a situácia bude úplne odlišná: batérie na báze superkondenzátorov - teda polovodičové súčiastky, lacné solárne panely či skôr plachty, resp. plátna na strechách domov atď.

Tomáš Pernica
11. listopadu • 8:19

Winston Churchill

Joe Doe
10. listopadu • 21:04

A benzin a naftu vyrabaju lesne vily z mesacneho svitu....Ropu musi niekto vytazit, prepravit cez pol sveta, rafinovat (energeticky dost narocny proces), a dopravit na pumpu.Boli tieto zlozky prevadzky kazdeho auta so spalovacim motorom zahrnute do studie?

Majkl
10. listopadu • 21:27

Otázkou je, jestli se počítalo s papírovou spotřebou a emisemi spalováků nebo použili data z reálného provozu. Bohužel rozdíl mezi tím je dost velký.
Studii se mi nepodařilo vyhledat, takže jsem si to neměl jak ověřit..

milanekjablonecak
10. listopadu • 20:40

Já když si prdnu a to prdím dobře a prdím rád, tak toho vypustím velmi zřetelně dost na měření a to nejsem skot.:-D

Majkl
10. listopadu • 17:48

Nějak mi ve článku chybí informace, že v této studii počítali s emisemi Tesly provozované na středozápadě USA, kde jsou hodně využívané tepelné elektrárny, v jiných státech může být situace o dost lepší. Ale i tak má výrazně nižší emise než srovnatelná konkurence, což byla mimochodem stejná situace i v Hong Kongu, o čemž vyšla studia aspoň rok zpět, takže ekologičtější Tesla určitě je, jen ne o tolik, jako ve státech, kde se více prosazuje jádro a obnovitelné zdroje. To je přesně to, co se o elektromobilech říká pořád: čím více se v dané zemi používají tepelné elektrárny, tím míň se elektromobil v dané zemi vyplatí, a naopak.

kkk
10. listopadu • 18:46

Tady jim to vychází trochu jinak:-Dhttp://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistik... ...

Pitrs
10. listopadu • 20:38

No a to se ještě nikdo nezamyslel nad tím, že 14 největších tankerů na převoz ropy, vyprodukuje více emisí, než všechny vozy světa. Nikdo ani nezapočítá, že než se nalije do auta benzín, musí se taky z ropy vyrobit. Jen těžba ropy a transport si vyžádá více emisí, než všechny vozy světa. Navíc havárie tankerů mají na svědomí neskutečné škody na přírodě. A rafinérie při výrobě benzínu a nafty dnes spotřebují více elektřiny, než všechny elektrovozidla. Holt nějaký tupec spočítá emise u spalovacího či vznětového motoru a má vystaráno, zatímco u elektromobilu počítá s výrobou elektřiny. V elektru je budoucnost a tečka.

R2
11. listopadu • 16:01

"14 největších tankerů na převoz ropy, vyprodukuje více emisí ..."
Uz zas! Vas ta demagogie porad bavi? :-( Opravdu doufate, ze teto bajce dnes jeste nekdo veri?

abc
13. listopadu • 8:25

pred takymito horlivymi odpovedami by som odporucal googlit "sea blind" alebo "sea blindness", pripadne "John Fredriksen"...

Mirek
10. listopadu • 22:43

Nějak jsi raději opominul, že ropa nesouží jen pro pohon aut, ale že se z ní vyrábí mnoho jiných "věcí" a že na to jde velká část ropy. Nebudou ty výrobky náhodou také v elektroautech?
http://epochaplus.cz/co-se-vyrabi-z-ropy-vsechno/...
Takže těžba a zracování a přeprava ropy bude pokračovat dál. Dále si zjistí, co pohání ty tankery a podobně, že ty motory jsou vlastně obrovské spalovny odpadů. http://www.enviweb.cz/87052...
"Bouřlivý rozvoj globální námořní dopravy senegativně podepisuje na ochraně životního prostředí. Stále větší lodní motory totiž pracují s nízkokvalitními palivy (těžké oleje, mazut), které otravují ovzduší emisemi sazí, oxidů síry a dusíku."
Nedávno byl v televizi asi hodinový pořad o takové lodi. Navíc to co uvádíš, ty lodě, netýká se to náhodou také hodně kontejnerových lodi. Ty těžko budou převážet ropu, ale třeba auta, díly do aut, spotřební zboží...
https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-z... ...
Největší lodě světa nejsou tankery.
https://www.abicko.cz/clanek/precti-si-technika... ...
Proč to píšeš jednostranně, když je evidentní, že to není vůbec tak jednoduché.A kde jsi přišel na to, že "Holt nějaký tupec spočítá emise u spalovacího či vznětového motoru a má vystaráno, zatímco u elektromobilu počítá s výrobou elektřiny." Kde je to tak napsáno? Nebo ti unikl význam třetího odstavce, kde je napsáno, že i elektomobil zatěžuje životní prostředí výrobou elektřiny a následnou likvidaci auta. To znamená, že nejen spalovák zatěžuje životní prostředí výrobou a spalováním produktů z ropy a likvidaci auta.

Majkl
11. listopadu • 16:44

"Kde je to tak napsáno?" Celkem velký počet studií zaměřujících se na emise elektromobilů počítá všechny emise (dokonce snad i těžbu uhlí), ale opomíjejí udělat to samé u spalováků. V zásadě vše, co jsi vypsal, bude pokračovat dál bez ohledu na to, jestli budeš používat spalovák či elektromobil, změna pohonu tuhle stranu mince nijak nezmění. Přeprava či výroba součástek a aut tedy zůstane víceméně stejná.
Co je tedy důležité, je to, na co ty auta jezdí, ve chvíli, kdy i velká těžká Tesla má o třetinu nižší emise ve státech, kde je silně zastoupeny tepelné elektrárny, mají prostě elektromobily smysl.Vyčítat elektromobilům či zdrojům obnovitelné energie, že nejsou zcela bezemisní (mám na mysli nepřímé emise), je poměrně populistické tvrzení, poněvadž vše, co se musí vyrobit, způsobuje znečištění. Tady jde prostě o to, aby to znečištění bylo i při stejné výrobě jako dnes, menší.Jinak, na rafinaci 1 l benzínu je potřeba 1 kWh elektřiny, a i velká tepelerná elektrárna ( i když nejsem její zastánce) má oproti malému spalovacímu motoru výhody: vyšší účinnost, mnohem lépe se spaliny zachytávají, filtrují. Jedna elektrárna se dá daleko snáze a lépe uhlídat, než statisíce, miliony osobáků, kde jim lidé následně odmontují DPF, protože je prostě drahé (v ČR třetina nafťáků).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
11. listopadu • 20:46

Jsi si jistý s těmi elektrárnami? To, že se něco dá dělta lépe, uhelné elektrárny, neznamená, že se to tak dělá. Je to naprosto stejný argument jako s vymontovanýni filtry DPF. Ostatně, to by se mělo tvrdě trestat, ale asi to tady nikoho nezajímá. Vydá se předpis, ale niko nic nekontroluje, jako skoro u všeho. Přesněji policie to odmítá kontrolovat a trestat.
Německo je naprosto ukázkový příklad, co se stane, když se jde bezhlavě zeleným směrem. Zrušili jádro, chtějí to nahradit větrníky a solárem, ale vítr stále nefouká, slunce stále nesvítí, větrníky soustředili do oblasti, kde sice dobře fouká, ale je problém energii dopravit jinam. Kvůli tomu všemu se budují nové eletrárny na uhlí arušení starých se odkládá, aby se zajistil dostatek levné elekřiny kvůli dotacím do obnovitelných zdrojů. Paráda, Němci a jejích nejšpinavější elektrárny, které nejvíce znečisťují ovzduší v Evropě. Nevěříš, níže to máš všechno popsané.
http://atominfo.cz/2015/04/evropske-ovzdusi-... ...
https://technet.idnes.cz/obnovitelne-zdroje-nemeck... ...
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

řidič
10. listopadu • 17:34

Dávno bylo zjištěno, že ty eko sajrajty co se povinně přidávají do paliv jsou neefektivní, protože při jejich výrobě je vytvořeno tolik emisí, že by se z toho jeden po.....
Ale nic se s tím nedělá, protože Bureš,Bursík atd z toho mají kšeft.
Takže životní prostředí a ekologie si v této republice netykají.

Tomáš Pernica
10. listopadu • 16:32

Auta emitují i jiné věci, třeba mikročástice při otěru pneumatik. No a tady je také rozdíl jestli jedu autem, které má 1 tunu nebo 2 tuny. Elektromobil musí vést nálož baterií a na to vyplýtvá také kus energie a o to víc částic z pneumatik.
A elektromobil je prostě "bezemisní" jen lokálně, tu elektřinu musíme vyrobit, přivést, nabít do baterií. A to také není kdovíjak efektivní proces.
A ve finále musíme ekologicky zlikvidovat stovky kilogramů baterií.
Myslím, že tudy cesta opravdu nevede.

Simon
12. listopadu • 13:04

Myslíš úplně špatně. Emise vyprodukované výrobou Tesly jsou zhruba stejné jako u běžných aut. Ty baterky laťku zvednou, absence spalovacího motoru zase poníží - výroba spousty pohyblivých částí z oceli taky není k prostředí nijak přívětivá. Pak do klasiky liješ spousty syntetického oleje, který přírodu taky bolí, pak ještě filtry, katalyzátory, chladící kapalina - při likvidaci taktéž žádná neviňátka, recyklovat jako baterky se to nedá. Pak je v autech hromada plastů, takže když to všechno sečteš, výroba a recyklace baterek, i když jich má Tesla hodně, tak její ekologickou bilanci vůči spalovákům nijak zvlášť nepohorší, to jsou úmyslné a tendenční lži.
Baterie jsou recyklovatené, jak ostatně už kolega přede mnou napsal.
Takže když dáme mezi Teslu a spalovák ohledně emisí při výrobě pomyslné =, nebude to daleko od pravdy.
Pak Tesla tiše jezdí už jen na elektřinu, v místě provozu je čistá (pomineme li-prach a částečky gumy z opotřebování pneumatik) - emise produkuje jedině elektrárna, pokud energie není čerpána ze soláru, větru, nebo vody.
Spalovák nás oblažuje výfukovými plyny, nesrovnatelně větším hlukem (problém hlavně ve městech), měníš filtry, olej. Plus je třeba připočítat emise vznikající těžbou a zpracováním ropy, aby bylo co do nádrží nalít. Distribude paliv je taky pěkně špinavá, kolik nafty přitom proletí přes výfuky kamiónu s cisternama... A taky je nutno počítat s emisema na výrobu elektřiny, při výrobě paliv je její spotřeba taky nemalá.
Suma - sumárum, za jakýchkoli podmínek bude elektromobil odpovědný za podstatně méně emisí jako spalovák. Že je to opačně, je nestydatá lež.

Pavel
10. listopadu • 21:51

Tesla má karosérii z hliníku. Pokud by se dávaly na spalováky sníží se váha, bude menší potřeba výkonu a slabší motor splní normy i pro rok 2030.

Tvoj tatko
2. ledna • 18:01

Ale tá Tvoj Tesla stojí 2,5 mega a nie 0,3...

Kuk Vykuk
12. listopadu • 1:42

Váha snižuje spotřebu několikanásobně méně než aerodynamický odpor. Cokoliv co zavřete do auta nevadí tolik jako když to necháte čouhat z čelního profilu. Dost by pomohlo kdyby se auta udělali s daleko nižším odporem, zakryli se kola a lidi by jak tupci nekupovali SUV krávy co maj aerodynamickej odpor tvárnice, zvýšený odpor pneumatik a k tomu jsou těžký jak kráva.

Pitrs
10. listopadu • 21:24

A benzín s naftou se vyrábí mávnutím proutku? Jak jsem psal níže, 14 nejveštích tankerů vyprodukuje více emisí, než všechny vozidla na světě. Těžba, doprava ropy, produkce PHM je totálně špinavá cesta. A co by bylo lepší, stát na křižovatce v zácpě s elektromobily, které mají tepelné čerpadlo, nebo tam stát v koloně čmoudících aut? Až bude třeba v Ostravě inverze a budou tam astmatici lapat po dechu, tak mi dají za pravdu.

Ekologjenzdánlivě
10. listopadu • 18:16

A kudy ta cesta vede? Prosím tě a jak se pohání rafinérie které vyrábí běžná paliva? A ty lodě co tu ropu přiváží ke zpracování taky pohání palivo že špinavé energie... A čerpací stanice, a auta co ty paliva na ty benzínky vozí... Taky ty společnosti co vyrábí baterie do elektromobilů, tak ty pane jo vyrábí i jiné baterie. Třeba taky do běžných aut. No a taky jsou státy, kde se třeba podporuje energie z obnovitelných zdrojů. A nebo si můžete nabít auto že solární nabíječky. Tohle všechno v té studií určitě nebylo započítáno. Ale to se ani při tom honu na Teslu ani nedivím. Já osobně k tomu přistupuju tak, že současné elektrické auta jsou dost daleko na to , aby se na nich dalo stavět do budoucna. A jsem radši, když kolem mě ve městě projede ta strašná a nefunkční a neefektivní Tesla než všemi obdivovaná Octavia 1,9 tdi PD.
Mám rád motory s vnitřním spalováním, ale současně chápu, že kromě Mazdy nikdo skutečně nehledá a nezkouší tyto motory nijak zefektivnit, takže elektromobilů je potřeba. A nebo výkonné hybridy. A snad nové výzkumy v oblasti ukládání energie do baterií pomůžou přesvědčit i ty křiklouny. Jo mimochodem nejsme na této planetě sami a nemáme právo ji zlikvidovat! A pokud si někdo myslí že ano, tak by se měl zamyslet nad tím, že má nebo bude mít třeba i děti co by možná nechtěli dýchat saze z výfuků aut, a rádi by měli ornou půdu pro pěstování plodin a né té zas..né řepky.

Mirek
10. listopadu • 19:13

A solární nabíječky jsou ekologicky čisté (jejich výroba a likvidace)? A jak velkou solární nabíječku budeš potřebovat, pro nabití, sis zjistil? V noci také solárko funguje?
http://www.fotogaleriedomy.cz/projekty-domu/nevyhody-so... ...
A co tak převoz "baterií", nebudou k tomu potřeba také lodě? nebo si myslíš, že baterie se budou vyrábět všude v automobilkách? Pokud si myslíš, že ano, budeš muset převážet suroviny na jejich výrobu.
https://www.chytraauta.cz/jsou-elektromobily-ekolog... ...
Podpora výroby elektřiny z obnovitekných zdrojů bude asi také pěkné svinstvo. Nejspíš je budou dotovat ti, kteří jezdí těmi špinavými auty, nebo si myslíš, že se peníze na to urodí na stromech? Těm elektroautům stále kouří výfuk jinde a stále docela dost.
https://www.elektrina.cz/vyroba-elektriny-v-cr-nej... ...
A ty poslední kecy o tom, že tady nejsme sami... a druhým dechem chceš drancovat přírodu pro výrobu baterií, u které mnozí uvádí, že nikdo není zatím schopen řádně odhadnout, do jaké míry to poškodí životní prostředí, si nechej od cesty. To neznamená, že by se nemělo dělat nic pro to, aby z cest zmizely vyložené sazomety. Nic není tak růžové, jak píšeš. Netroufám si říci, co je pro nás lepší. Jisté zatím je, že pokud se něco dotuje, tak je to špatně a již některé státy, které silně dotovaly elektroauta, začínají dotace omezovat, případně zavádějí daně, které postihují právě elektroauta.

kkk
10. listopadu • 20:30

A to ,že se desítky let dotuje těžba fosilních paliv vám nevadí?(V roce 2013 státní rozpočty vydaly na fosilní dotace 548 miliard dolarů.)ta podpora elektromobilů jsou drobný http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... Dokud někdo nevymyslí lepší palivový články tak jsou baterie zatím nejlepší řešení,navíc výroba el postupně přechází na čistší zdroje https://www.autorevue.cz/elektromobily-jsou-dvakra... ...

Mirek
10. listopadu • 21:49

Nevyrábí se náhodou z fosilních paliv elektřina potřebná tolik pro elektromobily?
K prvnímu odkazu například. "Na Středním východě se třetina elektřiny vyrábí z dotované ropy."
Ke druhému odkazu, opět se tady opomíjí těžba lithia a ekologická zátěž po těžbě. Mne nezajímá, že provoz je možná ekologičtější, navíc jak u kterého auta (viz článek diskuze), ale celková zátěž včetně výroby a likvidace.
A to jsi četl kde, že se postupně přechází na čistší zdroje. Zatím je to stále daleká budoucnost. Němci odpískali jádro, ale že mají asi nejvíc elektráren na uhlí, o tom nějak moc nepovídají, a že tím pěkně znečisťují ovzduší.
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...
https://technet.idnes.cz/uhelne-elektrarny-nemecko... ... https://ekonomika.idnes.cz/nemecko-jaderne-elektrarn... ...
" Německo podepsalo klimatickou dohodu z Paříže a v ní stojí, že průmyslové země musí do roku 2050 dekarbonizovat." To je tedy hned za humny. :-D Jen si přečti, kolik elektřiny se vyrábí spalováním čehokoliv, a to v celém světě, a jak dlouho to bude ještě trvat. Čímpak bys to chtěl nyní nahradit, vítr stále nefouká, slunce stále nesvítí. Přečti si, jak jsou lidé nadšení z větrníků a jaké problémy přináší. Jestli sis nevšimnul, tak jsem jednoznačně proti dotacím, ale to se týká i te další části článku, kde se píše o spalování ropy pro výrobu elektřiny, o obnovitelných zdrojích, tedy solární, větrné. Kdyby sis přečetl moje odkazy, tak tam máš i zdůvodnění pro solární články, co s nimi, až doslouží. Nic není tak čisté, jak si myslíš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
10. listopadu • 20:55

Ne, nevadí.
Prostě to, že auto na baterky je blbost a slepá cesta prostě nikdo nezmění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
10. listopadu • 21:05

To mě připomíná prohlášení ředitele patentového ůřadu koncem 19století ,že vše bylo již vynalezeno a mohou to tam zavřít:-D

Ekologjenzdánlivě
10. listopadu • 18:31

Jo a taky ta Tesla nepoužívá tu zcela neškodnou ekotekutinu co se mění každý rok nebo dle proběhu. Myslím že se to jmenuje motorový olej...

Majkl
10. listopadu • 17:41

Proč baterie likvidovat, když se dají naprosto bez problémů recyklovat?
Pro změnu spalovák nemá rekuperaci, tudíž musí více používat klasické brzdy, které uvolňují opět mikročástice, které pro zdraví taky nejsou ideální, elektromobil klasické brzdy potřebuje spíše vyjímečně.

Zelí
10. listopadu • 15:09

To v bruselu nestráví. Elektromobil s emisema 226g/km, když oni stanovili pro spalováky limit 95g/km a pro elektromobil 0g/km.

Majkl
11. listopadu • 16:37

Přímé a nepřímé emise jsou rozdíl.

Martin Schwartz
12. listopadu • 12:58

V com? Nas uzatvoreny ekosystem (= planeta Zem) bude zacmudeny rovnako. Akurat ze spalovaci motor mi smrdi rovno pod nosom a tie "nepriame" emsie smrdia niekde inde - o 100km dalej, kde je elektraren, alebo o 5000km dalej, kde sa vyrabaju akumulatory.
To, ze "spinavu" vyrobu prestahujeme niekam do krajin 3. sveta a my tu budeme mat len parky, solarne elektrarne a duhu prdiacich jednorozcov, este neznamena, ze sme ucinne zredukovali emisie. Len sme problem presunuli niekam inam. Zname PNJ, Problem Nekoho Jineho, proste to prestaneme vnimat. :)

Zbyněk
8. prosince • 18:34

máš TV, pračku, ledničku počítač atd ? nevadí ti co chudáci u elektráren? Jezdíš spalovacím autem? Nevadí ti těžba ropy, její doprava s ropnými haváriemi, rafinace ropy, doprava benzínů k pumpám atd? Víš, že na toto všechno potřebuješ taky elektřinu a jen na výrobu 1L benzinu při rafinaci je třeba cca 100kWh elektrické energie? Elektromobil by jen na těchto 100kWh by ujel cca 600km a spalovák ani 20km. Víš jak jsou redukovány emise u elektráren, které pracují v tzv. ideálním spalovacím režimu a jak pracuje spalovací motorek v autě, kde lítají otáčky nahoru a dolů a o studených startech ani nemluvím.... Se vzpamatuj ty hlavo... :)

Bojkas
13. listopadu • 14:40

Záleží na tom, kde to "tankuješ". Český energetický mix uhlí a jádra vychází na 1 kWh celkem 1170g CO2. Pokud má Tesla průměrnou spotřebu 23kWh/100km, vychází jen za energie emise 269,1g CO2/km což je ještě víc než ve studii. V takovém Norsku zase může Tesla jezdit s výrazně nižšími, než to miniautíčko, jelikož pokrývá většinu potřeby vodními elektrárnami.

Kuk Vykuk
15. listopadu • 2:41

Tesla nemá žádné emise, emise mají akorát elektrárny. :-D

Simon
12. listopadu • 13:08

Nepiš pitomosti.

čert
10. listopadu • 15:38

Jenže tady nejde o emise. To je povídačka pro lid. Jde o snížení závislosti, nejlépe o žádnou závislost, na na ropě od ručníkářů. Takže to Brusel v pohodě stráví.

Pavel
10. listopadu • 21:48

Pokud by to EU myslela se snížením závislosti na ručníkářích vážně pak by se musela podívat především do chemického průmyslu pak do provozu kontejnerových lodí a letadel.

Jig
10. listopadu • 16:12

... a snížení závislosti na ručníkářích se snaží docílit tím, že jich sem vzali v první vlně milion, kteří si po zaklimatizování přivedou své rodinky, v rámci zcelování samozřejmě.

Zelí
10. listopadu • 17:11

Angela se nechá sponzorovat ručníkáři z SA.... aby ta závislost byla jaksi markantnější.

Doporučujeme

Články odjinud