Výzkum dokázal, že Tesla Model S může za více emisí než kompaktní hatchback

Tesla model S se podrobila několika testům a překvapivě z nich nevyšla jako vítěz toho nejekologičtějšího auta na světě. Porazilo jí totiž obyčejné Mitsubishi.
Výzkum dokázal, že Tesla Model S může za více emisí než kompaktní hatchback

Výzkumníci z Massachusettského Institutu Technologie podrobili různé modely vozidel testům, aby zjistili, zda jsou skutečně tak šetrné k životnímu prostředí, jak si veřejnost myslí. Mezi testovanými vozy byla Tesla Model S, BMW řady 7 a také malý hatchback Mitsubishi Mirage.

A právě poslední zmiňované mini se překvapivě dostalo na první příčku, když odbornící zjistili, že Mirage vyprodukuje jen 192 g CO2 na jeden kilometr. Oproti tomu Tesla 226 g. Jako poslední v testu očekávaně skončilo BMW, jež zaznamenalo výsledek 385 g.

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Tesla doplácí na rozhodnutí vyrábět si sedadla vlastními silami...

Jak je ale možné, že elektromobil vůbec nějaké emise vytváří? Vědci se totiž na věc podívali z jiného hlediska a do výsledků připočetli i emise, které se produkují při výrobě a likvidaci určité modelu. Dále pak počítali s faktem, že i Teslu musí pohánět elektřina, která se vyrábí v elektrárnách. Ty také nějaké to CO2 do ovzduší vypustí...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků