Modrá Lava Kodiaqu sluší

Modrá Lava Kodiaqu sluší

Scout má nabídnout to nejlepší z terénní výbavy Kodiaqu

Scout má nabídnout to nejlepší z terénní výbavy Kodiaqu

Největší mladoboleslavské SUV...

Největší mladoboleslavské SUV...

...už se stačilo na českých silnicích zabydlet

...už se stačilo na českých silnicích zabydlet

Nárazník Scoutu je neprakticky vystrčený

Nárazník Scoutu je neprakticky vystrčený

Nájezdový úhel je stejný jako u standardní verze, ale právě stříbrný doplněk trefíte jako první...

Nájezdový úhel je stejný jako u standardní verze, ale právě stříbrný doplněk trefíte jako první...

...a to nemusíte ani vztyčit zadní kolo

...a to nemusíte ani vztyčit zadní kolo

Součástí standardní výbavy Scoutu je paket pro špatné cesty a kvalitní zakrytování podvozku

Součástí standardní výbavy Scoutu je paket pro špatné cesty a kvalitní zakrytování podvozku

Zadní nárazník také nezlepšuje nájezdový úhel

Zadní nárazník také nezlepšuje nájezdový úhel

Zepředu Scout rozeznáte...

Zepředu Scout rozeznáte...

...podle odlišné masky...

...podle odlišné masky...

...a stříbrných zrcátek.

...a stříbrných zrcátek.

Z boku pak podle plaketky

Z boku pak podle plaketky

Jiný je design kol

Jiný je design kol

Pneumatiky jsou stále spíše silniční

Pneumatiky jsou stále spíše silniční

Interiéru...

Interiéru...

...dominuje dřevěné obložení

...dominuje dřevěné obložení

Svou kvalitou však...

Svou kvalitou však...

...příliš nepotěší

...příliš nepotěší

Nohavice si však díky těsnění dveří neumažete

Nohavice si však díky těsnění dveří neumažete

Sedadla...

Sedadla...

...jsou u Scoutu alcantarové i s podpisem

...jsou u Scoutu alcantarové i s podpisem

Kodiq zůstává prostorným vozem

Kodiq zůstává prostorným vozem

S velkým zavazadlovým prostorem...

S velkým zavazadlovým prostorem...

...a komfortním sklápěním sedadel

...a komfortním sklápěním sedadel

Jak už to v této třídě bývá, třetí řada je spíše pro děti

Jak už to v této třídě bývá, třetí řada je spíše pro děti

K dřevěnému obložení nám nesedí bílý podklad přístrojů

K dřevěnému obložení nám nesedí bílý podklad přístrojů

Nechybí režim off-road...

Nechybí režim off-road...

...který přizpůsobí asistenční systémy a zobrazuje potřebné údaje

...který přizpůsobí asistenční systémy a zobrazuje potřebné údaje

Scout má nabídnout to nejlepší z terénní výbavy Kodiaqu
Největší mladoboleslavské SUV...
...už se stačilo na českých silnicích zabydlet
Nárazník Scoutu je neprakticky vystrčený
29
Fotogalerie

Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Na březnovém autosalonu v Ženevě byly hlavními hvězdami u Škodovky dvě varianty Kodiaqu. Vedle červeného Sportline stál hned vedle oplastovaný Scout.

Skautský odznak jsme zvyklí vidět na octaviích. Tady přidává běžnému kombi nejen plastový ochranný kabát ale i zvýšený podvozek a terénní asistenty. Kodiaq má ale toto vybavení běžně, má taková verze smysl i u tohoto SUV?

První cíl splňuje. Vypadá totiž zajímavěji. Zvenčí skautský Kodiaq poznáte podle masky s chromovým rámečkem, nárazníků se stříbrnými nástavci a loga na boku. V kombinaci s barvou Lava Blue a devatenáctipalcovými dvoubarevnými disky se podle nás jedná o nejpřitažlivější Kodiaq. Rozhodně vypadá hodnotněji, než bílý kus se stříbrnými koly, který jsme testovali při srovnávání užitných vĺastností tohoto vozu se superbem kombi.

Problém je ten, že efektní nárazníky nijak nezlepšují nájezdové úhly, když pomineme jednu desetinu vzadu. Naopak, délka vozu se dokonce teď měří od předního splitteru, nikoli od středu nárazníku - takže zbytečně "vyčuhuje". Ani podvozek nezvyšuje oproti normálnímu Kodiaqu s paketem pro špatné cesty světlou výšku, která je ve třídě průměrných 194 mm.

Uvnitř najdete především dekor, který má připomínat dřevěné obložení. Bohužel jej skutečně jen připomíná. Otázkou je i kombinace materiálů. Kodiaq je uvnitř vždy velmi prostorný a chytře řešený, ale zvláštní je kombinace s bílým podkladem palubních přístrojů, alcantarovými sedačkami a právě zmíněným dřevěným dekorem. Tyto prvky si totiž jinak spojujeme se sportovně laděnými variantami.

Scout vychází z nejvyšší výbavy Style a specifický je tím, že ve standardu nabízí všechny prvky spojené s terénní výbavou. To znamená, že Scout je vždy čtyřkolkou a má zakrytovaný podvozek z paketu pro špatné cesty a režim off-road. Všechny tyto prvky si ale můžete objednat k jakémukoli Kodiaqu.

Velký medvěd tak zůstává takovým, jak jej známe i ve verzi Scout. Dvoulitrový turbodiesel má síly dostatek a umí být úsporný. Podvozek dokáže posádku ukolébat svým komfortem a zároveň podržet vysokou karoserii v zatáčkách. Do dorazů jdou tlumiče na polních cestách i při vyšší rychlosti jen v extrémních případech.

Pro výlety do těžšího terénu chybí vyšší světlá výška, menší přední nájezdový úhel a také převodovka s měničem točivého momentu. Ta je do terénu vhodnější, protože při posouvání se přes těžší překážky dvouspojková DSG logicky neustále prokluzuje.

Variantu Scout doporučíme jen tehdy, pokud je vám bližší jeho styling. Pro lepší terénní schopnosti, jaké nabízí v Octavii, si jej pořizovat nemá smysl, protože nic takového nenabízí - všechny terénní pomocníky pořídíte i pro normální verzi.

Kompletní ceník je k dispozici zde.

Další postřehy si prohlédněte v komentované fotogalerii:

DSC04097.jpgDSC04080.jpgDSC04100.jpg

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Doporučujeme

Články odjinud