Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Na březnovém autosalonu v Ženevě byly hlavními hvězdami u Škodovky dvě varianty Kodiaqu. Vedle červeného Sportline stál hned vedle oplastovaný Scout.

Skautský odznak jsme zvyklí vidět na octaviích. Tady přidává běžnému kombi nejen plastový ochranný kabát ale i zvýšený podvozek a terénní asistenty. Kodiaq má ale toto vybavení běžně, má taková verze smysl i u tohoto SUV?

První cíl splňuje. Vypadá totiž zajímavěji. Zvenčí skautský Kodiaq poznáte podle masky s chromovým rámečkem, nárazníků se stříbrnými nástavci a loga na boku. V kombinaci s barvou Lava Blue a devatenáctipalcovými dvoubarevnými disky se podle nás jedná o nejpřitažlivější Kodiaq. Rozhodně vypadá hodnotněji, než bílý kus se stříbrnými koly, který jsme testovali při srovnávání užitných vĺastností tohoto vozu se superbem kombi.

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Ještě jeden souboj kombi x SUV: Oč je vyšší vůz v zatáčce pomalejší?

Problém je ten, že efektní nárazníky nijak nezlepšují nájezdové úhly, když pomineme jednu desetinu vzadu. Naopak, délka vozu se dokonce teď měří od předního splitteru, nikoli od středu nárazníku - takže zbytečně "vyčuhuje". Ani podvozek nezvyšuje oproti normálnímu Kodiaqu s paketem pro špatné cesty světlou výšku, která je ve třídě průměrných 194 mm.

Uvnitř najdete především dekor, který má připomínat dřevěné obložení. Bohužel jej skutečně jen připomíná. Otázkou je i kombinace materiálů. Kodiaq je uvnitř vždy velmi prostorný a chytře řešený, ale zvláštní je kombinace s bílým podkladem palubních přístrojů, alcantarovými sedačkami a právě zmíněným dřevěným dekorem. Tyto prvky si totiž jinak spojujeme se sportovně laděnými variantami.

Scout vychází z nejvyšší výbavy Style a specifický je tím, že ve standardu nabízí všechny prvky spojené s terénní výbavou. To znamená, že Scout je vždy čtyřkolkou a má zakrytovaný podvozek z paketu pro špatné cesty a režim off-road. Všechny tyto prvky si ale můžete objednat k jakémukoli Kodiaqu.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Velký medvěd tak zůstává takovým, jak jej známe i ve verzi Scout. Dvoulitrový turbodiesel má síly dostatek a umí být úsporný. Podvozek dokáže posádku ukolébat svým komfortem a zároveň podržet vysokou karoserii v zatáčkách. Do dorazů jdou tlumiče na polních cestách i při vyšší rychlosti jen v extrémních případech.

Pro výlety do těžšího terénu chybí vyšší světlá výška, menší přední nájezdový úhel a také převodovka s měničem točivého momentu. Ta je do terénu vhodnější, protože při posouvání se přes těžší překážky dvouspojková DSG logicky neustále prokluzuje.

Variantu Scout doporučíme jen tehdy, pokud je vám bližší jeho styling. Pro lepší terénní schopnosti, jaké nabízí v Octavii, si jej pořizovat nemá smysl, protože nic takového nenabízí - všechny terénní pomocníky pořídíte i pro normální verzi.

Kompletní ceník je k dispozici zde.

Další postřehy si prohlédněte v komentované fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky