Vyzkoušeli jsme "řidičské" přezkáče. Pro rodiče malých lyžařů dobrá volba

Švýcarský výrobce sportovního vybavení nabízí jako jednu ze svých novinek speciální lyžařské boty. Vyzkoušeli jsme je na sjezdovce, na chodníku i za volantem.

Na tom, že sjezdové boty nejsou úplně komfortní obuv v okamžiku, kdy nesjíždíte na lyžích zasněžený svah, se asi shodnou všichni.  Při dovolené na horách si dokážeme si představit množství situací, kdy bychom byli hodně vděčni za něco, co by bylo alespoň o trošku pohodlnější.

Například, když učíme na malém svahu lyžovat děti, a je třeba k nim co chvíli doběhnout a zvednout je země, dále třeba v baru při apres ski, nebo, když už obutí v lyžákách u lanovky zjistíte, že vaše dítko zapomnělo v několik kilometrů vzdáleném penzionu rukavice.

Ve všech výše uvedených situacích je samozřejmě možné sáhnout do batohu a přezout se do klasických bot, ale jednodušší řešení bychom nepochybně ocenili.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Právě proto začala švýcarská firma DAHU, zabývající se vývojem a výrobou sportovního vybavení, nabízet speciální kombinované boty. Svrchní část tvoří plastový odlehčený skelet se dvěma přezkami a uvnitř je vysoká bota připomínající trošku motorkářskou obuv. V porovnání s klasickou vnitřní botičkou z přezkáčů je mnohem pevnější. Navíc má i bytelnou podrážku s drážkami, které přesně zapadají do výlisků ve vnitřní části plastového skeletu.

Botu si měl možnost vyzkoušet redaktor Autorevue.cz i šéfredaktor specializovaného lyžařského magazínu Ondřej Katz, který v ní na sjezdovkách rakouského superstřediska Obertauer strávil celé dopoledne. "Bota samozřejmě není určena pro sportovního lyžaře pohybujícího se velkými rychlostmi. Na druhou stranu, například pro starostlivého otce, který dělá na lyžích doprovod svým dětem, je to určitě dobré řešení. Boty jsou to pohodlné a manipulace s nimi jednoduchá," říká. "A během apres ski pak navíc můžete být králem parketu," dodal ještě s úsměvem.

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Policie upozorňuje na německý semafor. Čeští řidiči ho totiž nechápou

Nasazování skeletu přezkáčů je snadné a rychlé. To proto, že jak přední tak zadní část se dá odklopit a položit na zem. Botu pak jen nasunete do špičky, přiklopíte k ní obě části a spojíte přezkami. Stejně jednoduše lze ze skeletu vystoupit. Při prvním pokusu nám sice celá operace trvala přes dvě minuty, ale při třetím opakování už stačilo necelých 40 sekund. Zpracování je kvalitní, takže botě by nemělo vadit ani časté zapínání a rozepínání.

V botách jsme odřídili i několik desítek kilometrů na silnici v horské oblasti Vysokých Taur. Testované BMW X4 mělo automatickou převodovku, což samozřejmě dovolilo levé noze odpočívat. Podle našeho názoru je malá ohebnost této boty v kotníku trošku limitující. Zejména, pokud potřebujete rychle přesunout chodidlo z plynového na brzdový pedál nebo naopak.

Rakušané mají další past na řidiče: Radary fotí i nepřipoutané a telefonující

Rakušané mají další past na řidiče: Radary fotí i nepřipoutané a telefonující

Méně zkušeným řidičům tedy z hlediska bezpečnosti jízdu v tomto výrobku moc doporučit nelze. Pro ty ostatní, kteří v ní pojedou pár kilometrů z penzionu do střediska a zpět, nebo pokud přejíždějí mezi sousedními areály, jde ale o poměrně dobré řešení.

Ještě dlužíme cenu tohoto výrobku. Komplet, který se samozřejmě nabízí v různých barevných provedeních i velikostech, lze nyní na internetu koupit za cenu mírně pod deset tisíc korun.

Galerii zachycující manipulaci s botou si můžete prohlédnout zde:   

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků