Vývojový šéf BMW chce vytvořit nový supersport. Dočkáme se nástupce M1?

Spekulací o vzniku pomyslného či přímého nástupce BMW M1 jsme během let slyšeli již spousty. Nyní se o této myšlence rozpovídal i šéf vývoje BMW a pro nadšence zanechal ve vzduchu alespoň částečnou naději.

Sen o novém supersportu značky BMW stále žije. Vrcholného modelu, který by třeba fungoval jako nástupce legendárního BMW M1 z konce 70. let, jsme se dodnes nedočkali, člen představenstva a šéf vývoje mnichovské automobilky Klaus Fröhlich však tuto myšlenku nadále drží pevně v hlavě. O možném vzniku supersportovního BMW se zmínil australskému magazínu Motoring na autosalonu v Paříži.

Po dlouhé době tak nejde o prosté spekulace, ale jasný důkaz, že alespoň někdo v BMW o podobném vozu přemýšlí. Fröhlich prý za nový supersport silně bojuje a dokonce má představu, z jaké současné techniky by vycházel.

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

„Jsem nadšenec do aut. Jednou za svůj život chci vytvořit superauto. Zatím se toho snu nevzdávám. V portfoliu značky už máme i skvělé šasi pro sportovní auto, současně ho používá i8. A jelikož byla i8 představena již v roce 2014, rád bych viděl podobně řešené auto, ovšem s mnohem vyšším výkonem a elektrickým či konvenčním pohonem,“ řekl magazínu Fröhlich.

Vidinou je poté výkon okolo 600 koní (441 kW), který by si zahrával s lehkým karbonovým šasi i8. Fröhlichova představa supersportu na základě hybridního sporťáku by ale nejspíše vycházela až z druhé generace i8. „Šasi i8 je tak perfektně robustní a lehké, že bych jej rád uplatnil i pro druhou generaci,“ dodal.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Nakonec však vývojový šéf BMW přiznal, že bude těžké o produkci supersportu přesvědčit zbývající vedení automobilky. Takový model by velice pravděpodobně nebyl zrovna ziskovým projektem. Rozhodnutí o vzniku nových modelů dnes pochopitelně diktují hlavně vidiny prodejů, ne pouhé sny jednotlivých představitelů BMW.

Zhruba před rokem navíc zaznělo od tehdejšího šéfa divize M Franka Van Meela, že automobilka nemá potřebu uvést supersport, který by mířil jen na velmi úzkou skupinu zájemců. Podle něj ani divize M nevyžaduje samostatný model, jenž by fungoval jako výkladní skříň BMW. Za svůj sen o supersportu tak bude asi muset Fröhlich bojovat vážně tvrdě.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků