Vývojový šéf BMW chce vytvořit nový supersport. Dočkáme se nástupce M1?

Spekulací o vzniku pomyslného či přímého nástupce BMW M1 jsme během let slyšeli již spousty. Nyní se o této myšlence rozpovídal i šéf vývoje BMW a pro nadšence zanechal ve vzduchu alespoň částečnou naději.

Sen o novém supersportu značky BMW stále žije. Vrcholného modelu, který by třeba fungoval jako nástupce legendárního BMW M1 z konce 70. let, jsme se dodnes nedočkali, člen představenstva a šéf vývoje mnichovské automobilky Klaus Fröhlich však tuto myšlenku nadále drží pevně v hlavě. O možném vzniku supersportovního BMW se zmínil australskému magazínu Motoring na autosalonu v Paříži.

Po dlouhé době tak nejde o prosté spekulace, ale jasný důkaz, že alespoň někdo v BMW o podobném vozu přemýšlí. Fröhlich prý za nový supersport silně bojuje a dokonce má představu, z jaké současné techniky by vycházel.

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

„Jsem nadšenec do aut. Jednou za svůj život chci vytvořit superauto. Zatím se toho snu nevzdávám. V portfoliu značky už máme i skvělé šasi pro sportovní auto, současně ho používá i8. A jelikož byla i8 představena již v roce 2014, rád bych viděl podobně řešené auto, ovšem s mnohem vyšším výkonem a elektrickým či konvenčním pohonem,“ řekl magazínu Fröhlich.

Vidinou je poté výkon okolo 600 koní (441 kW), který by si zahrával s lehkým karbonovým šasi i8. Fröhlichova představa supersportu na základě hybridního sporťáku by ale nejspíše vycházela až z druhé generace i8. „Šasi i8 je tak perfektně robustní a lehké, že bych jej rád uplatnil i pro druhou generaci,“ dodal.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Nakonec však vývojový šéf BMW přiznal, že bude těžké o produkci supersportu přesvědčit zbývající vedení automobilky. Takový model by velice pravděpodobně nebyl zrovna ziskovým projektem. Rozhodnutí o vzniku nových modelů dnes pochopitelně diktují hlavně vidiny prodejů, ne pouhé sny jednotlivých představitelů BMW.

Zhruba před rokem navíc zaznělo od tehdejšího šéfa divize M Franka Van Meela, že automobilka nemá potřebu uvést supersport, který by mířil jen na velmi úzkou skupinu zájemců. Podle něj ani divize M nevyžaduje samostatný model, jenž by fungoval jako výkladní skříň BMW. Za svůj sen o supersportu tak bude asi muset Fröhlich bojovat vážně tvrdě.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků