Vývojový šéf BMW chce vytvořit nový supersport. Dočkáme se nástupce M1?

Spekulací o vzniku pomyslného či přímého nástupce BMW M1 jsme během let slyšeli již spousty. Nyní se o této myšlence rozpovídal i šéf vývoje BMW a pro nadšence zanechal ve vzduchu alespoň částečnou naději.

Sen o novém supersportu značky BMW stále žije. Vrcholného modelu, který by třeba fungoval jako nástupce legendárního BMW M1 z konce 70. let, jsme se dodnes nedočkali, člen představenstva a šéf vývoje mnichovské automobilky Klaus Fröhlich však tuto myšlenku nadále drží pevně v hlavě. O možném vzniku supersportovního BMW se zmínil australskému magazínu Motoring na autosalonu v Paříži.

Po dlouhé době tak nejde o prosté spekulace, ale jasný důkaz, že alespoň někdo v BMW o podobném vozu přemýšlí. Fröhlich prý za nový supersport silně bojuje a dokonce má představu, z jaké současné techniky by vycházel.

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

BMW představilo M1 před 40 lety. Jak na legendu vzpomíná vedoucí projektu?

„Jsem nadšenec do aut. Jednou za svůj život chci vytvořit superauto. Zatím se toho snu nevzdávám. V portfoliu značky už máme i skvělé šasi pro sportovní auto, současně ho používá i8. A jelikož byla i8 představena již v roce 2014, rád bych viděl podobně řešené auto, ovšem s mnohem vyšším výkonem a elektrickým či konvenčním pohonem,“ řekl magazínu Fröhlich.

Vidinou je poté výkon okolo 600 koní (441 kW), který by si zahrával s lehkým karbonovým šasi i8. Fröhlichova představa supersportu na základě hybridního sporťáku by ale nejspíše vycházela až z druhé generace i8. „Šasi i8 je tak perfektně robustní a lehké, že bych jej rád uplatnil i pro druhou generaci,“ dodal.

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

S BMW i8 Roadster na Jadranu: Bez střechy ještě atraktivnější!

Nakonec však vývojový šéf BMW přiznal, že bude těžké o produkci supersportu přesvědčit zbývající vedení automobilky. Takový model by velice pravděpodobně nebyl zrovna ziskovým projektem. Rozhodnutí o vzniku nových modelů dnes pochopitelně diktují hlavně vidiny prodejů, ne pouhé sny jednotlivých představitelů BMW.

Zhruba před rokem navíc zaznělo od tehdejšího šéfa divize M Franka Van Meela, že automobilka nemá potřebu uvést supersport, který by mířil jen na velmi úzkou skupinu zájemců. Podle něj ani divize M nevyžaduje samostatný model, jenž by fungoval jako výkladní skříň BMW. Za svůj sen o supersportu tak bude asi muset Fröhlich bojovat vážně tvrdě.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek