Vývojáři autonomních aut čelí největší výzvě. Jak odhadnou chování chodců?

9 komentářů

Driver
31. července • 9:55

To je prosté.
Musí se naprogramovat co největší počet reakcí, bude chtít lepší HW, kamery s mega rozlišením, pro monitoring hlavy, obličeje, očí, a pak obrovský výpočetní výkon a i tak se najde mraky pablbů, co s mobilem v ruce, FB vlezou na červenou klidně pod parní válec bez mrknutí oka :-)) Základní problém je to, že to celé jde chybnou cestou.
Problém není s auty ale s lidmi potažmo chodci a částečně s řidiči, kteří vše deaktivují v reakci na ty pomatence, což pak dává auto nepříjemné výstrahy. Normálně bych se vydal opačnou cestou. V extrému závory na přechodech, kde by silnice fungovala jako železniční trať a chodci by museli čekat. To by jim psychologicky určovalo, že jde o život. Stávající systém jim naznačuje, že jsou nesmrtelní, hlavně těm slaboduchým. Však mám přednost! Neví kdy, neví jak, neví kde, ale chytrý je jak rádio, a i na tom vozíčku pak skáče pod auta dál... :-D Má přednost!

jcb
31. července • 11:25

Kdyby se tolik peněz, co se cpe do vývoje samořiditelných aut, do hybridů, a podobných vynálezů dalo do změn a oprav infrastruktury silnic, ulic a parkovišť, tak se doprava uklidní a tím pádem klesnou jak emise, tak počty nehod. Málokdo se chce zabít dobrovolně, ale spoustě lidí se to podaří, protože nejsou dost předvídaví, nebo už nemají na to, aby zvládli chaos provozu. Kdyby dostali relevantní dopravní informace včas a po lopatě, bez stresů ze strkání, čekání a nesmyslně umístěných značek, tak by část těch roztržitých a nemyslících předvídavě, mohla být ještě živa, Jasně, pořád zbyde promile těch, kterým nepomůže ani anděl strážný. Tím spíš si nemyslím, že to za ně vyřeší nějaké samořiditelné auto. Ale důvod, proč se vývoj ubírá k samořiditelným autům, bych hledal spíš v požadavcích armád, než ve snaze o větší bezpečnost účastníků dopravy.

Monika
5. srpna • 18:47

Ano, přesně. Snížení počtu nehod a emisí jsou poslední důvody, proč se autonomní řízení vyvíjí.....Nejen armáda, ale i firmy dychtící po úsporách, jak jinak, než na lidech, ženou tento pokrok vpřed.

Driver
31. července • 11:38

Asistenty oceňují organizace hodnotící bezpečnost nových modelů, to motivuje automobilky, aby získaly nejvyšší hodnocení. Nikdo neřeší, že tříhvězdičkové auto se od pětihvězdy liší jen elektronikou, kterou posléze deaktivuješ. Všichni chtějí, když už investují do drahého nového auta, aby bylo nejbezpečnější. Komedie non plus ultra. Tak stejně to je s ekologickou stopou elektromobilů, a mnoha a mnoha dalšími oblastmi. Vždycky tam je dobrý úmysl, nějaký malý přínos a je to postavené na hlavu a přeceňované jako zázrak, abys následně zjistil, že výhody Hybridu nevyváží jeho cena a údržba NIKDY, ale nedostatky poznáš DENNĚ :-))

bzzz
31. července • 16:11

Hybridni Toyoty jsou (s ohledem na cenu) jen o 'par' tisic drazsi nez ropne verze tehoz modelu ve vyssi vybave. Tak mi to NIKDY prosim vysvetli.

JirkaX
31. července • 15:14

Proč bych měl deaktivovat hlídání chodců? To by mne nenapadlo. Není důvod.

bzzz
31. července • 11:07

S narazovou/nahodnou nepozornosti se da alespon castecne bojovat - schematicke vzorce lidskeho chovani - ale s programovou ignoraci pravidel za volantem a/nebo na chodniku je to sisyfovsky ukol.

Driver
31. července • 11:27

Zřejmé je, že hloupí mají špatnou práci, která je nejen nenaplňuje, ale ani nemají přiměřené ohodnocení a jsou tím tak stresováni, až si ulevují tím, že škodí okolí. V extrému nedají přednost, a zařvou, dobře Ti tak. Vypadá to, že to nemá příčinu, ale i tohle je model chování některých šílenců, proto skáčou pod auta, a ještě jdou přes přechod pomalu. Škodí a ventilují tak pocit křivdy, který vzniká zcela jinde. Třeba v té práci a podobně. Jednou ale potkají někoho se stejným problémem, a ten je přejede. Někomu to bylo jasné než to dočetl, někdo to nepochopí ani když se mu to přihodí. Je jisté, že žádná technika nebude fungovat, pokud budou pravidla na stávající úrovni, kdy chodec nesmí vstupovat pod kola auta a auto musí přijet tak, aby zastavilo v případě potřeby. V přírodě to tak nefunguje. Vždy je větší predátorem a funguje to odnepaměti.

bzzz
30. července • 20:27

Cesky chodec se casto chova jako lumik ;-)

Doporučujeme

Články odjinud