Vývojáři autonomních aut čelí největší výzvě. Jak odhadnou chování chodců?

bzzz  |  30. 07. 2018 20:27

Cesky chodec se casto chova jako lumik

Odpovědět  |   | 
Driver  |  31. 07. 2018 09:55

To je prosté.
Musí se naprogramovat co největší počet reakcí, bude chtít lepší HW, kamery s mega rozlišením, pro monitoring hlavy, obličeje, očí, a pak obrovský výpočetní výkon a i tak se najde mraky pablbů, co s mobilem v ruce, FB vlezou na červenou klidně pod parní válec bez mrknutí oka Základní problém je to, že to celé jde chybnou cestou.
Problém není s auty ale s lidmi potažmo chodci a částečně s řidiči, kteří vše deaktivují v reakci na ty pomatence, což pak dává auto nepříjemné výstrahy. Normálně bych se vydal opačnou cestou. V extrému závory na přechodech, kde by silnice fungovala jako železniční trať a chodci by museli čekat. To by jim psychologicky určovalo, že jde o život. Stávající systém jim naznačuje, že jsou nesmrtelní, hlavně těm slaboduchým. Však mám přednost! Neví kdy, neví jak, neví kde, ale chytrý je jak rádio, a i na tom vozíčku pak skáče pod auta dál... Má přednost!

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  31. 07. 2018 11:07

S narazovou/nahodnou nepozornosti se da alespon castecne bojovat - schematicke vzorce lidskeho chovani - ale s programovou ignoraci pravidel za volantem a/nebo na chodniku je to sisyfovsky ukol.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  31. 07. 2018 11:27

Zřejmé je, že hloupí mají špatnou práci, která je nejen nenaplňuje, ale ani nemají přiměřené ohodnocení a jsou tím tak stresováni, až si ulevují tím, že škodí okolí. V extrému nedají přednost, a zařvou, dobře Ti tak. Vypadá to, že to nemá příčinu, ale i tohle je model chování některých šílenců, proto skáčou pod auta, a ještě jdou přes přechod pomalu. Škodí a ventilují tak pocit křivdy, který vzniká zcela jinde. Třeba v té práci a podobně. Jednou ale potkají někoho se stejným problémem, a ten je přejede. Někomu to bylo jasné než to dočetl, někdo to nepochopí ani když se mu to přihodí. Je jisté, že žádná technika nebude fungovat, pokud budou pravidla na stávající úrovni, kdy chodec nesmí vstupovat pod kola auta a auto musí přijet tak, aby zastavilo v případě potřeby. V přírodě to tak nefunguje. Vždy je větší predátorem a funguje to odnepaměti.

Odpovědět  |   | 
jcb  |  31. 07. 2018 11:25

Kdyby se tolik peněz, co se cpe do vývoje samořiditelných aut, do hybridů, a podobných vynálezů dalo do změn a oprav infrastruktury silnic, ulic a parkovišť, tak se doprava uklidní a tím pádem klesnou jak emise, tak počty nehod. Málokdo se chce zabít dobrovolně, ale spoustě lidí se to podaří, protože nejsou dost předvídaví, nebo už nemají na to, aby zvládli chaos provozu. Kdyby dostali relevantní dopravní informace včas a po lopatě, bez stresů ze strkání, čekání a nesmyslně umístěných značek, tak by část těch roztržitých a nemyslících předvídavě, mohla být ještě živa, Jasně, pořád zbyde promile těch, kterým nepomůže ani anděl strážný. Tím spíš si nemyslím, že to za ně vyřeší nějaké samořiditelné auto. Ale důvod, proč se vývoj ubírá k samořiditelným autům, bych hledal spíš v požadavcích armád, než ve snaze o větší bezpečnost účastníků dopravy.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  31. 07. 2018 11:38

Asistenty oceňují organizace hodnotící bezpečnost nových modelů, to motivuje automobilky, aby získaly nejvyšší hodnocení. Nikdo neřeší, že tříhvězdičkové auto se od pětihvězdy liší jen elektronikou, kterou posléze deaktivuješ. Všichni chtějí, když už investují do drahého nového auta, aby bylo nejbezpečnější. Komedie non plus ultra. Tak stejně to je s ekologickou stopou elektromobilů, a mnoha a mnoha dalšími oblastmi. Vždycky tam je dobrý úmysl, nějaký malý přínos a je to postavené na hlavu a přeceňované jako zázrak, abys následně zjistil, že výhody Hybridu nevyváží jeho cena a údržba NIKDY, ale nedostatky poznáš DENNĚ

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  31. 07. 2018 15:14

Proč bych měl deaktivovat hlídání chodců? To by mne nenapadlo. Není důvod.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  31. 07. 2018 16:11

Hybridni Toyoty jsou (s ohledem na cenu) jen o 'par' tisic drazsi nez ropne verze tehoz modelu ve vyssi vybave. Tak mi to NIKDY prosim vysvetli.

Odpovědět  |   | 
Monika  |  05. 08. 2018 18:47

Ano, přesně. Snížení počtu nehod a emisí jsou poslední důvody, proč se autonomní řízení vyvíjí.....Nejen armáda, ale i firmy dychtící po úsporách, jak jinak, než na lidech, ženou tento pokrok vpřed.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A