Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s nejlepšími jízdními vlastnotmi na trhu. Proto už nechtějí slyšet vzpomínky na staré časy. Vážně, před Thomasem Fröhlichem raději generace G20 a E46 neporovnávejte.
Historie značky je vhodným a vítaným marketingovým nástrojem, ale může být i zavazující. To třeba když svůj kompaktní sedan vyladíte k dokonalosti, představíte verze e36 a poté e46. Trojková řada se ovšem svými jízdními vlastnostmi, malými rozměry, fortelnou konstrukcí a konzervativním interiérem zaměřeným na řidiče jeví jako vybroušený diamant, ovšem hlavně v kontextu své doby.
V kontextu doby, kdy byly preference zákazníků odlišné, nezáviselo na rychlosti odezvy infotainmentu ani na počtu barevných schémat ambientního osvětlení. Tehdy ještě nemusela čelit takovým restrikcím v oblasti emisí, předpisů pro ochranu chodců, posádky, a dalším. Nemusela být tak těžká, unifikovaná, komplikovaná. A tak i přesto, že řada 3 je i nadále ve své třídě ve spoustě parametrů měřítkem, široká škála veřejnosti se neubrání nostalgickému hořekování.
Na tento hospodský či garážní evergreen v rozhovoru pro australský Motoring narazil současný šéf výzkumu a vývoje bavorské automobilky, Klaus Fröhlich. Nová řada 3 generace G20 má mít nejlepší jízdní vlastnosti z konkurentů a inženýři tomu podle Fröhlicha podřídili spoustu. „Všichni australští, britští a američtí novináři pořád opakují "ooo, E46 CSL byla poslední opravdovou řadou 3". Už tuhle s*ačku nechci slyšet znovu,“ říká bez ostychu Fröhlich pro Motoring.
Svým ostrým vyhrazení se ještě podpořil naši zvídavost, co se nové řady 3 týče. Na prvním statickém seznámení v rámci pařížského autosalonu se nám totiž auto velmi zalíbilo. Poprvé je postaveno na modulární platformě CLAR, která ušetřila hmotnost, a BMW se krom nového infotainmentu s debutujícím hlasovým asistentem chlubí i speciálními tlumiči s progresivním zatížením. Na úvod prodeje navíc nechybí šestiválcová verze M340i.
Na jízdní zážitky je tak očividně i kvůli zdlouhavému testování na severní smyčce stále brán velký zřetel. Zaujme i fakt, že jej Fröhlich vnímá jako jádro značky, navzdory lehce klesajícím prodejům, které na úkor módních SUV sužuje všechny klasické vozy. "Vytvořili jsme auto, které můžete řídit rychle a přitom být v pohodlí. Řada 3 je srdcem naší značky. Je stále všestranná a sportovní," doplňuje s již klidnějším srdečním rytmem Fröhlich.