Vývojář BMW se neubránil vulgaritám. Nechce slyšet, že starší auta byla lepší

Zástupci BMW hovoří o nové řadě 3 jako o vozu s nejlepšími jízdními vlastnotmi na trhu. Proto už nechtějí slyšet vzpomínky na staré časy. Vážně, před Thomasem Fröhlichem raději generace G20 a E46 neporovnávejte.

Historie značky je vhodným a vítaným marketingovým nástrojem, ale může být i zavazující. To třeba když svůj kompaktní sedan vyladíte k dokonalosti, představíte verze e36 a poté e46. Trojková řada se ovšem svými jízdními vlastnostmi, malými rozměry, fortelnou konstrukcí a konzervativním interiérem zaměřeným na řidiče jeví jako vybroušený diamant, ovšem hlavně v kontextu své doby.

V kontextu doby, kdy byly preference zákazníků odlišné, nezáviselo na rychlosti odezvy infotainmentu ani na počtu barevných schémat ambientního osvětlení. Tehdy ještě nemusela čelit takovým restrikcím v oblasti emisí, předpisů pro ochranu chodců, posádky, a dalším. Nemusela být tak těžká, unifikovaná, komplikovaná. A tak i přesto, že řada 3 je i nadále ve své třídě ve spoustě parametrů měřítkem, široká škála veřejnosti se neubrání nostalgickému hořekování.

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Takto bude vypadat nové BMW 3 Touring. Unikly patentové ilustrace

Na tento hospodský či garážní evergreen v rozhovoru pro australský Motoring narazil současný šéf výzkumu a vývoje bavorské automobilky, Klaus Fröhlich. Nová řada 3 generace G20 má mít nejlepší jízdní vlastnosti z konkurentů a inženýři tomu podle Fröhlicha podřídili spoustu. „Všichni australští, britští a američtí novináři pořád opakují "ooo, E46 CSL byla poslední opravdovou řadou 3". Už tuhle s*ačku nechci slyšet znovu,“ říká bez ostychu Fröhlich pro Motoring.

Svým ostrým vyhrazení se ještě podpořil naši zvídavost, co se nové řady 3 týče. Na prvním statickém seznámení v rámci pařížského autosalonu se nám totiž auto velmi zalíbilo. Poprvé je postaveno na modulární platformě CLAR, která ušetřila hmotnost, a BMW se krom nového infotainmentu s debutujícím hlasovým asistentem chlubí i speciálními tlumiči s progresivním zatížením. Na úvod prodeje navíc nechybí šestiválcová verze M340i.

BMW končí s pomocným generátorem pro i3. Už ho prý není potřeba

BMW končí s pomocným generátorem pro i3. Už ho prý není potřeba

Na jízdní zážitky je tak očividně i kvůli zdlouhavému testování na severní smyčce stále brán velký zřetel. Zaujme i fakt, že jej Fröhlich vnímá jako jádro značky, navzdory lehce klesajícím prodejům, které na úkor módních SUV sužuje všechny klasické vozy. "Vytvořili jsme auto, které můžete řídit rychle a přitom být v pohodlí. Řada 3 je srdcem naší značky. Je stále všestranná a sportovní," doplňuje s již klidnějším srdečním rytmem Fröhlich.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 57 příspěvků