Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Zadní náprava Integral Link byla vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě. V Cáchách Ford vyvíjí rovněž asistenční systémy a některé motory.
Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Že aktuální Ford Mondeo je americký Ford Fusion lehce přizpůsobený pro Evropu? V mnoha ohledech je to pravda, ale přestože Fusion přišel na trh tři roky před Mondeem, Evropané promluvili do jeho vývoje poměrně zásadně. O vývojové práce na nových globálních modelech se totiž dělí výzkumná střediska automobilky v americkém Dearbornu a v německých Cáchách (něm. Aachen). A Cáchy mají na starosti kromě jiného kompletní podvozky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vede Pim van der Jagt; vyvíjejí se zde mimo jiné podvozky pro většinu nových Fordů

„S výjimkou velkých užitkových modelů, jako jsou pick-upy na žebřinovém rámu, vyvíjíme podvozky pro většinu našich aut tady v Cáchách,“ říká Pim van der Jagt, výkonný ředitel výzkumného střediska.

Zadní náprava Integral Link byla tedy vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě, přestože na americkém trhu se objevila nejdříve. Aktuálně ji najdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale také v novém Mustangu. Právě ona má zásluhu na vnímané kultivovanosti jízdy, která patří k nejvýraznějším přednostem těchto modelů. Zavěšení integral link dostane také chystané SUV Ford Edge:

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

V Cáchách se vyvíjejí rovněž asistenční systémy, jako je automatické brzdění Active City Stop, hlídání mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek atd. Středisko slaví dvacet let, bylo založeno v roce 1995. „Tehdy nás sedělo 15 v pronajaté kanceláři,“ vzpomíná van der Jagt. Dnes řídí areál, ve kterém pracuje na 800 lidí, převážně odborníků s vysokou kvalifikací.

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vyvíjí rovněž pohonné jednotky.  Zdejší motoráři mají „na svědomí“ mimo jiné přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, který – jak Ford vždycky rád připomene – třikrát za sebou celkově zvítězil v anketě Motor roku.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků