Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Zadní náprava Integral Link byla vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě. V Cáchách Ford vyvíjí rovněž asistenční systémy a některé motory.
Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Že aktuální Ford Mondeo je americký Ford Fusion lehce přizpůsobený pro Evropu? V mnoha ohledech je to pravda, ale přestože Fusion přišel na trh tři roky před Mondeem, Evropané promluvili do jeho vývoje poměrně zásadně. O vývojové práce na nových globálních modelech se totiž dělí výzkumná střediska automobilky v americkém Dearbornu a v německých Cáchách (něm. Aachen). A Cáchy mají na starosti kromě jiného kompletní podvozky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vede Pim van der Jagt; vyvíjejí se zde mimo jiné podvozky pro většinu nových Fordů

„S výjimkou velkých užitkových modelů, jako jsou pick-upy na žebřinovém rámu, vyvíjíme podvozky pro většinu našich aut tady v Cáchách,“ říká Pim van der Jagt, výkonný ředitel výzkumného střediska.

Zadní náprava Integral Link byla tedy vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě, přestože na americkém trhu se objevila nejdříve. Aktuálně ji najdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale také v novém Mustangu. Právě ona má zásluhu na vnímané kultivovanosti jízdy, která patří k nejvýraznějším přednostem těchto modelů. Zavěšení integral link dostane také chystané SUV Ford Edge:

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

V Cáchách se vyvíjejí rovněž asistenční systémy, jako je automatické brzdění Active City Stop, hlídání mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek atd. Středisko slaví dvacet let, bylo založeno v roce 1995. „Tehdy nás sedělo 15 v pronajaté kanceláři,“ vzpomíná van der Jagt. Dnes řídí areál, ve kterém pracuje na 800 lidí, převážně odborníků s vysokou kvalifikací.

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vyvíjí rovněž pohonné jednotky.  Zdejší motoráři mají „na svědomí“ mimo jiné přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, který – jak Ford vždycky rád připomene – třikrát za sebou celkově zvítězil v anketě Motor roku.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 250 658 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků