Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Zadní náprava Integral Link byla vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě. V Cáchách Ford vyvíjí rovněž asistenční systémy a některé motory.
Vývoj podvozků pro globální modely nechává Ford na Evropanech

Že aktuální Ford Mondeo je americký Ford Fusion lehce přizpůsobený pro Evropu? V mnoha ohledech je to pravda, ale přestože Fusion přišel na trh tři roky před Mondeem, Evropané promluvili do jeho vývoje poměrně zásadně. O vývojové práce na nových globálních modelech se totiž dělí výzkumná střediska automobilky v americkém Dearbornu a v německých Cáchách (něm. Aachen). A Cáchy mají na starosti kromě jiného kompletní podvozky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vede Pim van der Jagt; vyvíjejí se zde mimo jiné podvozky pro většinu nových Fordů

„S výjimkou velkých užitkových modelů, jako jsou pick-upy na žebřinovém rámu, vyvíjíme podvozky pro většinu našich aut tady v Cáchách,“ říká Pim van der Jagt, výkonný ředitel výzkumného střediska.

Zadní náprava Integral Link byla tedy vymyšlená, vyvinutá a vyladěná v Evropě, přestože na americkém trhu se objevila nejdříve. Aktuálně ji najdete v Mondeu, S-Maxu, Galaxy, ale také v novém Mustangu. Právě ona má zásluhu na vnímané kultivovanosti jízdy, která patří k nejvýraznějším přednostem těchto modelů. Zavěšení integral link dostane také chystané SUV Ford Edge:

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

Ford Edge míří do Evropy, v hledáčku má Audi Q5

V Cáchách se vyvíjejí rovněž asistenční systémy, jako je automatické brzdění Active City Stop, hlídání mrtvých úhlů, rozpoznávání dopravních značek atd. Středisko slaví dvacet let, bylo založeno v roce 1995. „Tehdy nás sedělo 15 v pronajaté kanceláři,“ vzpomíná van der Jagt. Dnes řídí areál, ve kterém pracuje na 800 lidí, převážně odborníků s vysokou kvalifikací.

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

IAA 2015 živě: Focus RS pojede až 266 km/h, známe i jeho cenu

Výzkumné středisko Fordu v Cáchách vyvíjí rovněž pohonné jednotky.  Zdejší motoráři mají „na svědomí“ mimo jiné přeplňovaný tříválec 1.0 EcoBoost, který – jak Ford vždycky rád připomene – třikrát za sebou celkově zvítězil v anketě Motor roku.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků