Novinka bude mít v základní výbavě tlumiče s dvěma ventily, umožňující regulaci stlačení i roztažení nezávisle na sobě. Zdroj: Porsche

Novinka bude mít v základní výbavě tlumiče s dvěma ventily, umožňující regulaci stlačení i roztažení nezávisle na sobě. | Zdroj: Porsche

Ke zlepšení dojde také v nabídce pohonů, které se zaměřily na úsporný provoz. V druhé generaci měla Panamera tři verze E-Hybrid, ve čtvrté přibude další plug-in hybrid. Zdroj: Porsche

Ke zlepšení dojde také v nabídce pohonů, které se zaměřily na úsporný provoz. V druhé generaci měla Panamera tři verze E-Hybrid, ve čtvrté přibude další plug-in hybrid. | Zdroj: Porsche

Podle Porsche je v některých zemích podíl hybridů téměř stoprocentní, vývoj tímto směrem tudíž přímo vychází z poptávky zákazníků. Zdroj: Porsche

Podle Porsche je v některých zemích podíl hybridů téměř stoprocentní, vývoj tímto směrem tudíž přímo vychází z poptávky zákazníků. | Zdroj: Porsche

Nové E-Hybridy budou mít elektromotor integrovaný přímo v převodovce, což poskytne vyšší výkon při zrychlování i rekuperaci. Zdroj: Porsche

Nové E-Hybridy budou mít elektromotor integrovaný přímo v převodovce, což poskytne vyšší výkon při zrychlování i rekuperaci. | Zdroj: Porsche

Baterie nabídne kapacitu 25,9 kWh místo dřívějších 14,1 kWh. Zdroj: Porsche

Baterie nabídne kapacitu 25,9 kWh místo dřívějších 14,1 kWh. | Zdroj: Porsche

Panamera jíž dříve absolvovala zkoušky v USA, zaměřené na jízdu ve velké nadmořské výšce s řidším vzduchem a také chlazení motoru i kabiny. Zdroj: Porsche

Panamera jíž dříve absolvovala zkoušky v USA, zaměřené na jízdu ve velké nadmořské výšce s řidším vzduchem a také chlazení motoru i kabiny. | Zdroj: Porsche

„Každý nový vůz intenzivně testujeme, abychom splnili naše požadavky a samozřejmě i požadavky našich zákazníků po celém světě," říká vedoucí vývoje Marcel Hönemann. Zdroj: Porsche

„Každý nový vůz intenzivně testujeme, abychom splnili naše požadavky a samozřejmě i požadavky našich zákazníků po celém světě," říká vedoucí vývoje Marcel Hönemann. | Zdroj: Porsche

Ke zlepšení dojde také v nabídce pohonů, které se zaměřily na úsporný provoz. V druhé generaci měla Panamera tři verze E-Hybrid, ve čtvrté přibude další plug-in hybrid. Zdroj: Porsche
Podle Porsche je v některých zemích podíl hybridů téměř stoprocentní, vývoj tímto směrem tudíž přímo vychází z poptávky zákazníků. Zdroj: Porsche
Nové E-Hybridy budou mít elektromotor integrovaný přímo v převodovce, což poskytne vyšší výkon při zrychlování i rekuperaci. Zdroj: Porsche
Baterie nabídne kapacitu 25,9 kWh místo dřívějších 14,1 kWh. Zdroj: Porsche
7
Fotogalerie

Vývoj nového Porsche Panamera jde do finále. Premiéra bude koncem listopadu v Dubaji

Třetí generace německého sportovního sedanu se nám již brzy představí v plné parádě.

Porsche finišuje s přípravami nové verze Panamery, poslední jízdní zkoušky proběhly v okolí španělské Barcelony. Týkaly se hlavně dvouspojkové převodovky PDK a aktivního vzduchového odpružení. Novinka bude mít v základní výbavě tlumiče s dvěma ventily, umožňující regulaci stlačení i roztažení nezávisle na sobě. „S aktivním podvozkem nastavujeme nové standardy. To jsme pocítili na každém metru našich testovacích jízd - velmi komfortní na dlažebních kostkách v barcelonském přístavu a velmi dynamický a agilní na klikatých venkovských silnicích za městem. Má nesrovnatelně široký rozsah,“ říká Thomas Friemuth, vedoucí produktové řady Panamera.

Ke zlepšení dojde také v nabídce pohonů, které se zaměřily na úsporný provoz. V druhé generaci měla Panamera tři verze E-Hybrid, ve čtvrté přibude další plug-in hybrid. Podle Porsche je v některých zemích podíl hybridů téměř stoprocentní, vývoj tímto směrem tudíž přímo vychází z poptávky zákazníků. „U všech modelů Panamera E-Hybrid zvyšujeme elektrický výkon, pokud jde o jízdní dynamiku a důležité disciplíny elektrického dojezdu a rychlosti nabíjení. Během našich testů jsme čistě na elektrický pohon ujeli až o 70 % dále než u jejího předchůdce,“ uvedl Friemuth. Nové E-Hybridy budou mít elektromotor integrovaný přímo v převodovce, což poskytne vyšší výkon při zrychlování i rekuperaci. Baterie nabídne kapacitu 25,9 kWh místo dřívějších 14,1 kWh.

Panamera jíž dříve absolvovala zkoušky v USA, zaměřené na jízdu ve velké nadmořské výšce s řidším vzduchem a také chlazení motoru i kabiny. Ve Skandinávii naopak testy zahrnovaly funkčnost a odolnost vůči mrazu. V Asii pak novinku potrápila vysoká vlhkost vzduchu a pomalý provoz ve velkoměstech. „Každý nový vůz intenzivně testujeme, abychom splnili naše požadavky a samozřejmě i požadavky našich zákazníků po celém světě," říká vedoucí vývoje Marcel Hönemann. "Měřítkem, které si stanovujeme, jsou vždy vývojové cíle definované ve specifikacích. Nová Panamera musí vynikat tady a teď, zejména v oblasti výkonu, komfortu a akustiky,“ dodává. Premiéra třetí generace proběhne 24. listopadu na festivalu Icons of Porsche v Dubaji.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud