Zkratka Z06 má u sportovního vozu Chevrolet Corvette již dlouholetou tradici a naznačuje nám, že máme co dočinění s otřejší variantou. Poprvé se objevilo už u druhé generace. Zdroj: Chevrolet

Zkratka Z06 má u sportovního vozu Chevrolet Corvette již dlouholetou tradici a naznačuje nám, že máme co dočinění s otřejší variantou. Poprvé se objevilo už u druhé generace. | Zdroj: Chevrolet

Pak se na další dvě generace odmlčelo, ovšem od páté je v nabídce jistotou. Po debutu osmé se tak na Z06 netrpělivě čekalo. Vzhled nám byl již před časem odtajněn, ale nyní už není tajemstvím nic. Zdroj: Chevrolet

Pak se na další dvě generace odmlčelo, ovšem od páté je v nabídce jistotou. Po debutu osmé se tak na Z06 netrpělivě čekalo. Vzhled nám byl již před časem odtajněn, ale nyní už není tajemstvím nic. | Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06 generace C8 je první ostrou variantou modelu po změně koncepce na motor uprostřed. Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06 generace C8 je první ostrou variantou modelu po změně koncepce na motor uprostřed. | Zdroj: Chevrolet

Konkrétně se jedná o hliníkový atmosférický vidlicový osmiválec s kovanými písty o objemu 5,5 litru, který v 8600 otáčkách za minutu produkuje výkon 500 kW (680 koní) a v 6300 otáčkách dodává 623 N.m točivého momentu. Zdroj: Chevrolet

Konkrétně se jedná o hliníkový atmosférický vidlicový osmiválec s kovanými písty o objemu 5,5 litru, který v 8600 otáčkách za minutu produkuje výkon 500 kW (680 koní) a v 6300 otáčkách dodává 623 N.m točivého momentu. | Zdroj: Chevrolet

Corvette Z06 tak akceleruje z 0 na 96 km/h za 2,6 sekundy. Vzhledově se ostřejší verze liší především širším bodykitem, konkrétně o 9,4 cm. Zdroj: Chevrolet

Corvette Z06 tak akceleruje z 0 na 96 km/h za 2,6 sekundy. Vzhledově se ostřejší verze liší především širším bodykitem, konkrétně o 9,4 cm. | Zdroj: Chevrolet

Vpředu jsou 20palcová a vzadu 21palcová kola. Jako standardní obutí se používá Michelin Pilot Sport 4S ZP, ovšem s příplatkovým paketem Z07 dostanete mimo jiné Sport Cup 2 R ZP. Zdroj: Chevrolet

Vpředu jsou 20palcová a vzadu 21palcová kola. Jako standardní obutí se používá Michelin Pilot Sport 4S ZP, ovšem s příplatkovým paketem Z07 dostanete mimo jiné Sport Cup 2 R ZP. | Zdroj: Chevrolet

Díky přednímu splitteru a novému zadnímu křídlu generuje Z06 v rychlosti 299 km/h celkem 165,6 kg přítlaku. Zdroj: Chevrolet

Díky přednímu splitteru a novému zadnímu křídlu generuje Z06 v rychlosti 299 km/h celkem 165,6 kg přítlaku. | Zdroj: Chevrolet

Zájemci o další vylepšování mohou sáhnout ještě po karbonovém paketu, který lépe usměrní i proudění vzduchu pod vozem. Připlatit si ale můžete i karbonová kola, která ušetří celkem 18,6 kilogramů. Zdroj: Chevrolet

Zájemci o další vylepšování mohou sáhnout ještě po karbonovém paketu, který lépe usměrní i proudění vzduchu pod vozem. Připlatit si ale můžete i karbonová kola, která ušetří celkem 18,6 kilogramů. | Zdroj: Chevrolet

Základy zavěšení kol pochází z původní Corvette Stingray a tlumiče Magnetic Selective Ride Control 4.0 jsou standardem. Stejně tak dostanete i lepší brzdy s 370mm kotouči vpředu a 380mm kotouči vzadu. Zdroj: Chevrolet

Základy zavěšení kol pochází z původní Corvette Stingray a tlumiče Magnetic Selective Ride Control 4.0 jsou standardem. Stejně tak dostanete i lepší brzdy s 370mm kotouči vpředu a 380mm kotouči vzadu. | Zdroj: Chevrolet

Standardem je pro Z06 také 8stupňová automatická převodovka, která posílá výkon na zadní kola. Ceny prozatím nebyly zveřejněny. Zdroj: Chevrolet

Standardem je pro Z06 také 8stupňová automatická převodovka, která posílá výkon na zadní kola. Ceny prozatím nebyly zveřejněny. | Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

 Zdroj: Chevrolet

| Zdroj: Chevrolet

Pak se na další dvě generace odmlčelo, ovšem od páté je v nabídce jistotou. Po debutu osmé se tak na Z06 netrpělivě čekalo. Vzhled nám byl již před časem odtajněn, ale nyní už není tajemstvím nic. Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Corvette Z06 generace C8 je první ostrou variantou modelu po změně koncepce na motor uprostřed. Zdroj: Chevrolet
Konkrétně se jedná o hliníkový atmosférický vidlicový osmiválec s kovanými písty o objemu 5,5 litru, který v 8600 otáčkách za minutu produkuje výkon 500 kW (680 koní) a v 6300 otáčkách dodává 623 N.m točivého momentu. Zdroj: Chevrolet
Corvette Z06 tak akceleruje z 0 na 96 km/h za 2,6 sekundy. Vzhledově se ostřejší verze liší především širším bodykitem, konkrétně o 9,4 cm. Zdroj: Chevrolet
19
Fotogalerie

Vývoj motoru Chevroletu Corvette Z06 má zajímavý příběh. Pomohlo bourané Ferrari 458 z Polska

Postavit vysokootáčkový motor s plochou klikovou hřídelí není legrace. K nastudování techniky si Chevy koupilo kus zbořené F458 z Polska.

Technici a vývojáři Chevroletu se při návrhu nového motoru pro vyšlechtěnou verzi Chevroletu Corvette Z06 pouštěli do neprozkoumaných vod. Mateřský koncern General Motors takovou pohonnou jednotku do svých vozů ještě nikdy nedával a vzhledem k ikonickému statusu ryze amerického sporťáku bylo nutné zajistit, aby vše fungovalo tak, jak má. Tým vyvíjející osmiválec LT6 se nyní podělil o zajímavé informace o svém postupu. Práce na motoru prý začaly v roce 2014 a objektem zájmu samozřejmě byla konkurenční řešení, například od McLarenu a Porsche. Nejvíce ale chtěli prozkoumat jednotku od Ferrari.

„Chtěli jsme motor z Ferrari 458, podívat se na jejich díly a zjistit, jak to udělali,“ vysvětloval šéf projektu Gemini (V8 LT6) Jordan Lee. Kupovat si celé auto jen kvůli motoru samozřejmě nebylo v úvodní fázi vývoje úplně možné, ale to nakonec ani nebylo potřeba. „Byli jsme schopni pořídit si motor z bouraného auta z Polska přes eBay. Poslali jsme jim šek na nějakých 25 tisíc dolarů a všichni jsme byli dost spokojení a nadšení, že motor skutečně dorazil.“ Osmiválec F136 přicestoval do vývojového střediska v Michiganu na paletě. Po rozborce motoru byl tým podle šéfvývojáře Tadge Juechtera dost překvapený ohledně jeho fungování.

„Pamatuji si, že jsem byl ohromen tím, jak malá měli ložiska,“ vzpomíná Juechter. Díky poznatkům z italského motoru prý skutečně došlo k nemálo vylepšením motoru Chevroletu. Konstruktéry hodně zajímalo, jak jsou chráněny elektronika různé komponenty zapalování před vibracemi plochého klikového hřídele. „Přišli jsme s vlastními řešeními, ale zkoumání motorů typu F136 bylo užitečné,“ přiznal mluvčí Chevroletu Trevor Thompkins.

V pozdější fázi vývoje pak došlo ke srovnávacím testům prototypu Corvette C08 Z06 a F458 (celé) a později i novější 488. Tu ale při testování nahradila opět 458, protože přeplňovanému Ferrari údajně chyběla duše staršího atmosférického modelu. Ostrý Chevrolet dorazí na silnice s výkonem 500 kW, v každém jeho 5,5litrovém osmiválci bude tato zajímavá stopa italského motoru, který dorazil do USA na paletě z Polska.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud