Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

38 komentářů

Petr
29. října • 17:48

Hmmm . . ale co když nechci SW přehrát? A to z jednoduchého důvodu:
1. Nechci zvýšit spotřebu o 1l/100 km
2. Nechci snížit výkon
3. Nechci snížit životnost filtru pevných částic (a to až o 25 %)
Takže jsou dvě možnosti:
1. Jezdit dál s původním SW a kašlat na emise.
2. Vrátit vůz do VW.

Pat a Mat
18. listopadu • 22:54

Ten filter žeby len o 25% za 1100 eur, a ešte aj egr ventil s chladičom za 350 eur. A čo tak si kúpiť black box, ale moderný nie spred 10 rokov ako chip tuning. Môžem mať oboje upravený soft kaziaci motor a zároveň chiptuning aby to chodilo normálne komu čo kedy treba, takže ďalší podvod ako crack. Môžme dúfať že sa podarí vyvinúť tie hliníkové batérie s vlastnosťami pre pre prevádzku áut a ekologickejšiu elektrinu.

David
21. října • 15:35

Tak je tam určitě zajímavej aspekt v tom, že v reálu nebo při jinejch testech ty diesely čmoudí každej jinak - auto v jednom testu v tabulce první, v jiném jen průměrné atd.To ukazuje, že VW zas tak zlej není... Ale co tady chcete dokazovat, když se zločinec přiznal? Zajímavá situace pro právníky VW - my jsme se spletli, že jsme se přiznali, podívejte ve spoustě jiných testů a situací tak nečmoudíme...Přitom taková blbost :-D

USA
20. října • 16:16

jaky je rozdil mezi VW a ostatnimy znackami?dejme tomu, ze VW podvadel a ostatní ne, ale podle testu jsou na tom všichni stejne
NEDC - VW proslo, dejme tomu s podvodem, ostatní prosly, dejme tomu bez podvodu
WLTP - VW i ostatní znacky, vykazuji nasobne, az radove prekroceni NOx v porovnani s NEDC (az na výjimky s SCR)
realny provoz - výsledek podobny jako WLTP - nasobne az radove prekroceni u všech znacek (az na výjimky s SCR)co maj ostatní znacky tak zázračného ze v NEDC podvádět nemusi, ale přitom podle WLTP i reálného provozu jsou na tom všichni podobne (spatne), resp. VW na tom není zdaleka nejhur??nebo to je všechno jinak???bavime se o EU, az na výjimky ostatní znacky v USA s naftou nejsou

WinNatural
20. října • 21:03

No, rozdíl je právě v tom podvodu, to je to hlavní, o co tu jde.

OMG
20. října • 21:50

Který spočívá v čem? Že auto v určitém režimu má určité hodnoty emisí?
Podvod by to byl, kdyby je nemělo a výrobce deklaroval, že má. Jenže v tom současná aférka nespočívá. V daném režimu, stanoveném jakousi nesmyslnou metodikou, je skutečně má. A nic jiného výrobce deklarovat ani prokazovat nemusí.

Shimi
20. října • 23:00

OMG: Ano, ó můj Bože. Aféra trvá už měsíc a stejně se najdou tací, co pořád nepochopili v čem spočívá problém. Problém spočívá v tom, že auto nesmí poznat, že je právě emisně měřeno. VW tuto podmínku "obešel" díky důmyslnému SW a tím se dopustil podvodu. A jelikož tuto aféru ostatní automobilky nevyužily ku svému prospěchu, tak v tom jedou na 100% taky, akorát se ještě nepodařil zjistit jejich "vynález", jak to "obejít".

Johnny
21. října • 9:40

Ono to stale nie je tak jasne.....
Je normalne ze sa riadiaca jednotka prisposobuje rozdielnym rezimom a snazi sa napr. znizit spotrebu pri ustalenej jazde nejakym sposobom, pri castych zmenach zataze sa musi spravat inak aby to bolo efektivne atd...
Kedy ale mozme tvrdit ze sa ta RJ vyslovene snazi rozpoznat testovaci cyklus a je to podvod?
Usvedcit ich spravodlivo mohli len po kompletnej analyze programu v RJ.
Ine auto ma mozno vyrazne vyssie emisie pri kazdom pridani plynu a pri nejakych specifickych otackach - proste v nejakom rezime ktory zarucene nenastane pocast testu. Je aj to podvod? Netvrdim tym ze VW je tu nevinna obet. Uz vela krat robili zo zakaznika blbca. Tentokrat si vystrelili z uradov a to ich pride draho. Bohuzial o ochranu spotrebitela tu moc nejde.

mpolan
21. října • 8:10

Nikdy, ať byl problém sebevětší, ostatní automobilky nekopaly do té, která měla problémy. Nezažil jsem, že by se trefovali do Fordu (pneumatiky), Toyoty (pedály), či VW (řetězy) nebo Mercedesu (brutální koroze). Jednak je to profesní slušnost, jednak všichni moc dobře ví, že se snadno může najít zase něco na ně...
Ten "vynález" ostatních jsem popsal v jiném příspěvku výše...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinNatural
21. října • 14:42

Díky, přesně toto tady chybělo. VW-přiznivci, co si nechtějí připustit chybu, se tím stále dokola ohání. Dokonce "odborní" redaktoři některých webů na to upozorňují. Je to stále dokola pouze a jen odvádění pozornosti.
Dělám sice v jiném oboru, kde je také velká konkurence, ale přesto by mě nenapadlo u zákazníka shazovat konkurenčního prodejce kvůli jeho nastavení parametrů výrobku. Sorry, to se nedělá. Proč to jen vw-milovníci nechtějí pochopit? Protože by to sami udělali???

USA
21. října • 7:40

no ano.
VW pozna, ze je v NEDC, tak rizeni motoru nastavi tak, aby z vyfuku lezlo malo NOx. a když v rezimu NEDC neni, tak uzdu popusti. potud je to jasny, a vysvětluje to, proc VW NEDC plni, ale trochu jiny schema mereni uz nasobne prekracuje.
jestliže jsou ale ostatní poctivi, tak nechapu, ze když NEDC plni, tak jen trochy jiny cyklus mereni - WLTP - prekracuji ještě vic nez VW.
to ve me budi dojem, ze ostatní automobilky v NEDC jedou v jinem rezimu zneskodnovani NOx nez ve WLTP, podobne jako VW

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. října • 8:08

Odpověď máš výše, snad to z ní už pochopíš...

mpolan
20. října • 17:59

Přečti si testy, jak je chválen výkon, zátah a chování motorů VW a naopak kritizovány ostatní, zejména japonské a korejské motory... Tam je odpověď na všechny tvé otázky. Jedno s druhým prostě nejde dohromady, emise a podobné chování motoru.

USA
20. října • 19:20

když porovnam stejne objemy, tak mi neprijde, ze by koncern nejak vynikal.
v 1.6 naopak proti konkurenci 1.6 moc chvalenej není
v 2.0 v porovnani s konkurenci 2.0 mi neprijde, ze by vybocoval, snad az na 2.0BiTDi, ale proti tomu nemá konkurence zatím odpověď.
v 3.0 moc konkurentu neni, a když v testu porovnavanaj trilitr Q7 3.0TDi s dvoulitrem XC90 2.0D5 s ne az o tak moc nizsim vykonem, tak není moc divu, ze vyhrava trilitr.
zatah je navíc věc subjektivni a nezavisi jen na tocive momentu, ale třeba i na prubehu točivého momentuale vratne se k testumsoucasny NEDC plni vsechny znacky (dejme tomu VW s podvodem a ostatní bez podvodu)
budouci WLTP (asi od 2017) neplni při soucasnych limitech zadny (krome nekterych s SCR), pritom test az o tolik narocnejsi proti NEDC není, ale rozdil v NOx proti NEDC je az o 1 rad (nejhorsi 14x), přitom VW na tom není zdaleka nejhur.chapal bych, ze VW NEDC plni (diky podvodu) a pak logicky neplni WLTP, kterou prekracuje několikrát.
jak si mam ale vysvětlit, ze jiné znacky NEDC plni (bez podvodu), ale WLTP třeba o rad prekroci, tedy mnohem vic nez VW?
a ještě jednou připomínám, mezi NEDC a WLTP není zas az takovej rozdil a stále jde o hodne klidnou jizdu s kloboukem na hlave, rozhodne ne vyuzivani maximalni dynamiky.jak si mam vysvětlit, ze mezi VW a ostatními značkami vpodstate zadny rozdil není???

mpolan
21. října • 8:04

Nepřijde? Neporovnávej jen parametry, ale popisy v textu. I při započtení povinné prokoncernové úlevy z toho ty motory vychází chováním jinak, než ostatní. A když jsem viděl výsledky porovnání testů WLTP, nejlíp dopadly odsuzované japonské a korejské motory, kde překročení emisí bylo jen cca 2-3násobné. Ale ty jsou málokdy za ten průběh chváleny. A o nastavení chování motoru, průběhu točivého momentu a reakce na plyn jde u jízdních i emisních parametrů především!
WLTP nemůžeš vůbec srovnávat s NEDC, který je koncepčně z 90. let, městský cyklus snad ještě starší (tuším snad ze sedmdesátých?). Tehdy to byl vrchol jízdního chování aut, dneska je doba jinde. Na plnění NEDC stačí prostě slabší průběh v nízkých otáčkách, které motor využívá při měření. VW na to jde jinak, chlubí se zátahem, lepším průběhem a pak musí při měření podvádět. V běžném provozu se ale jezdí jinak, rychleji, agresivněji. Proto ta překročení jsou u všech aut, dokonce u těch s horším průběhem točivého momentu (kvůli hloupé metodice) vyšší. Je to logické. WLTP je oproti NEDC o dost náročnější, zrychlení jsou prudší a více se blíží dnešnímu provozu.
A pokud diesely WLTP nesplní, taky dobře. Chybět mi nebudou.

USA
21. října • 8:39

a tady ještě jiny odkaz i s textem. ale korejci ani japonci na tom nejak zazracne nejsou jak piseshttp://www.autoforum.cz/zajimavosti/kdo-dalsi-v-e... ... ano, WLTP je o něco delší, maximalka není 120 ale 130, ale vpodstate nic tak podstatného, aby aby auto, který bez podvodu splnuje NEDC mělo WLTP prekracovat nasobne, třeba az o rad

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cuco
21. října • 9:00

Ohanat sa statistikou od nemeckeho ADACu je usmevne :-P
Toho ADACu co pokrivil nejednu statistiku ... (oblubenost znaciek, ci vyjazdy k porucham ...)Takze platime urady za normy, ktore nepotrebujeme a chvalime kazdeho kto podlezie zakon.

USA
21. října • 9:01

tej sem jinou statistiku

mpolan
21. října • 9:02

K čemu, ty sis už svůj názor udělal a nic jiného tě nepřesvědčí. Zbytečná práce se nikomu nevyplatí.

USA
21. října • 9:07

ty zatím jenom tvrdis něco, co jsi ale nedokazal.
hod sem link na ten test z reálného provozu, kde nejlíp dopadla mazda a mitsu.
tohle jsou jen informace typy JPP

mpolan
21. října • 9:28

Nestojíš za to.

USA
21. října • 9:59

aha, takze jen tak hloupe plácáš bez znalosti veci

USA
21. října • 8:30

nevim na jaky jsou kolkal graf
ja když koukam na WLTC (nevim jak se lizi od WLTP), tak japonske ani korejske na tom rozhodne nejsou nejlíppodle euro5 hyunday i30 az 7. nejlepší, dále kia soul, ta se uz blizi k pulce pole a nisan silne se blizi ke konci. honda civic je cca v pulce. VW neji rozhodne mezi nejhorsi a pohybuje se do pulkyani podle euro6 japonci nebo korejci nikde nevynikaj,a hyundaii i20 je mezi nejhorsima

http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx... hod sem tu svoji tabulku, kde jsou korejci a japonci mezi nejlepsima

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. října • 9:01

Porovnání v reálném provozu dělal tuším AutoBild a ještě pár dalších. Nejlíp dopadaly Mazda a Mitsu.
ADACu nevěřím ani dobrý ráno, ta organizace u mě nemá už žádný kredit.

USA
21. října • 9:07

sem s tim

David
20. října • 20:16

Tak možná, že u prvního jde jen o otáčky a zátěž je po jejich dosažení malá, kdežto u WLTP auto překonává i nějakej odpor na válcích. Navíc u toho druhého (anebo to je důsledek) je mnohem větší podíl těch mezistavů snížování/zvyšování rychlosti - křivky jsou zaoblené a né pila. Můžeš to vykoumat, mi se nechce ))Ale jinak taky čekám, až objeví i další automobilku a stále nic...

OMG
20. října • 21:48

Nikdo nic neobjeví. Naopak, TDIgate bublina pomalu ale jistě splaskne. Nikdo si nedovolí ohrozit miliony pracovních míst ve všech automobilkách a jejich dodavatelích, prodejcích a servisech na světě kvůli byrokratickému nesmyslu. Protože pokud by dotáhli TDIgate do nějakého závěru, spustilo by to lavinu. Proto to vyřeší jedno tajné setkání Merklové s Obamou, Obama si umravní US úředníky, vyšetřování skončí banálním závěrem, v EU se nezjistí vůbec nic, VW z toho vyjde bez šrámu nebo se symbolickým postihem za administrativní prohřešek a bude po aféře. A po soudních sporech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. října • 8:07

Je to smutné, ale bojím se, že máš pravdu. A nakonec tím VW ještě získá zadostiučinění, jak ty jejich diesely jsou vlastně úplně nejdokonalejší. Alespoň v EU.
O USA ale mám jiné mínění, Německo je stále v americkém područí a fakticky jen "vazalská kolonie" (jsou na to různé historické smlouvy z konce 2. světové války). V USA navíc mají právníci větší moc, než politici a pokud budou chtít podávat žaloby lidé a firmy (kterým to třeba kazí image "čisté společnosti", na které se teď hodně hraje), přijde to VW i tak dost draho. Proč asi Vahland radši úplně odešel, namísto aby převzal americkou pobočku? Věděl, že to je čistá poprava.

WinNatural
20. října • 12:23

To někoho u Němců překvapuje? Hitlera podporovali také, mají to v genech - podporovat svinstvo :-))

Sajbr
20. října • 20:05

Tak zajímavé že neprošlani nová BMW X3 to jest 320D, ale o tom nikdo nemluví každý musí rejt do VW kvuli emisím, stejně nejspíš nikdo neprojde ....
Najednou je to tady samý ekolog jak už řekl Jeremy Clarkson preferuji kvalitu.

mpolan
21. října • 8:59

A proto kupuješ VW, předpokládám.
VW a kvalita nejde dohromady.

Sajbr
21. října • 22:15

Audi :) pochlub se ty maš co? tipuju Hundai

PetrL
20. října • 13:52

Dodal xenofobista...

Reichsfuehrer
20. října • 15:13

Xenofob...

John
20. října • 12:38

Ake mas auto? Renault,Hyundai, Ford a spis kludne lebo oni s emisiami problem nemaju????B-]B-]

WinNatural
20. října • 20:59

Tys to nepochopil, že? Nejde o to, jestli dehťáky jiných značek překračují emise v běžném provozu, to dělají všechny, to se již dávno ví, protože je špatně nastaven testovací cyklus.
Ale jde o to, že vw podváděl pomocí sw při měření. Ostatní značky to řeší vyšší spotřebou a vyspělejší technologií. Zkus se nad tím zamyslet.
Jinak, v této souvislosti je to jedno, ale mám Chevyho, samozřejmě benzín.

wolff
20. října • 10:53

:-)

Jkntar
20. října • 14:44

A už frantíci provedli stejnou razii u Rencka a PSA nebo těm se obloukem vyhnou?

Doporučujeme

Články odjinud