Ilegální software se měl podle Reuters používat ve čtyřech typech vznětových motorů. Zatímco vyšetřování ve Spojených státech pokračuje, do kauzy vstupují úřady dalších zemí.
Software, který detekoval probíhající homologační zkoušku a modifikoval fungování motoru tak, aby testovaný vůz vykázal nižší emise, existoval u Volkswagenu v několika verzích. S odkazem na tři různé zdroje obeznámené s kauzou o tom informovala agentura Reuters.
Ilegální software se měl podle Reuters používat ve čtyřech typech vznětových motorů. To by znamenalo, že o úmyslném klamání při emisních testech mohlo ve firmě vědět mnohem více lidí, než Volkswagen zatím připouští.
Agentura neuvádí, o které čtyři typy motorů se jedná. Píše ale o tom, že software nasazený původně v motorech řady EA189 byl použit i v novější řadě EA288. Ty pohánějí většinu současných modelů VW včetně aktuálních škodovek. V tento okamžik není ovšem zřejmé, zda se tajný software nachází ve všech vyrobených jednotkách, nebo se týká jen některých sérií či některých trhů.
Zatímco vyšetřování ve Spojených státech pokračuje, do kauzy vstupují úřady dalších zemí. Francouzská policie podnikla v pátek razii v sídle tamní centrály Volkswagenu a zabavila počítače. Do případu se chce pustit i španělské státní zastupitelství, které předložilo soudu návrh na zahájení vyšetřování.
Německá veřejnost však Volkswagen podporuje. Podle online průzkumu, který v pondělí zveřejnila společnost Prophet, považuje 65 % respondentů skandál za přehnaný. 63 procent věří, že se na Dieselgate brzy zapomene, a dvě třetiny dotazovaných uvedly, že Volkswagen podle jejich mínění vyrábí vynikající auta.