Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

Ilegální software se měl podle Reuters používat ve čtyřech typech vznětových motorů. Zatímco vyšetřování ve Spojených státech pokračuje, do kauzy vstupují úřady dalších zemí.
Vývoj Dieselgate: Nejen EA189, razie ve Francii, Němci VW podporují

Software, který detekoval probíhající homologační zkoušku a modifikoval fungování motoru tak, aby testovaný vůz vykázal nižší emise, existoval u Volkswagenu v několika verzích. S odkazem na tři různé zdroje obeznámené s kauzou o tom informovala agentura Reuters. 

Ilegální software se měl podle Reuters používat ve čtyřech typech vznětových motorů. To by znamenalo, že o úmyslném klamání při emisních testech mohlo ve firmě vědět mnohem více lidí, než Volkswagen zatím připouští.

 Interní zpráva VW viní z emisního podvodu třicítku manažerů

 Interní zpráva VW viní z emisního podvodu třicítku manažerů

Agentura neuvádí, o které čtyři typy motorů se jedná. Píše ale o tom, že software nasazený původně v motorech řady EA189 byl použit i v novější řadě EA288. Ty pohánějí většinu současných modelů VW včetně aktuálních škodovek. V tento okamžik není ovšem zřejmé, zda se tajný software nachází ve všech vyrobených jednotkách, nebo se týká jen některých sérií či některých trhů.

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Zatímco vyšetřování ve Spojených státech pokračuje, do kauzy vstupují úřady dalších zemí. Francouzská policie podnikla v pátek razii v sídle tamní centrály Volkswagenu a zabavila počítače. Do případu se chce pustit i španělské státní zastupitelství, které předložilo soudu návrh na zahájení vyšetřování. 

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Dieselgate se bude v Německu řešit povinně. Do servisu musí všichni

Německá veřejnost však Volkswagen podporuje. Podle online průzkumu, který v pondělí zveřejnila společnost Prophet, považuje 65 % respondentů skandál za přehnaný. 63 procent věří, že se na Dieselgate brzy zapomene, a dvě třetiny dotazovaných uvedly, že Volkswagen podle jejich mínění vyrábí vynikající auta.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků