Vytvoří Mercedes dodávku ve spolupráci s AMG? Jednou už to tady bylo

Mercedes často svěřuje své vozy do rukou dvorního úpravce AMG, který z nich umí udělat doslova rakety, kdysi tomu tak ale nebylo. Příkladem budiž dodávka MB 100 D AMG, která byla ztělesněním luxusu a okázalosti. Vznikne něco podobného i v dnešní době?

Kdo má doma vůz MB 100 D AMG, může se považovat za opravdového šťastlivce. V roce 1989 se v Mercedesu rozhodli svěřit tuto spolehlivou dodávku do rukou chlapců z Affaterbachu a změnit ji na velmi luxusní dopravní prostředek. Vniklo jen pár kusů, ale všechny stály za to.

Řezač, jak se původní dodávce přezdívalo, dostal extrémně robustní karoserii, aerodynamické prvky, 15palcová kola z lehkých slitin, upravený nárazník, prodloužené blatníky, dvojitou mřížku světlometů a mnoho dalších vzhledových úprav, které zapříčinily, že pokud kolem vás tohle v devadesátkách projelo, zkrátka jste se za ním museli otočit.

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Předchůdce modelu Vito však nebyl vyparáděný pouze zvenčí. Po nástupu na palubu vás obklopoval opravdový luxus. AMG si vyhrálo se sedačkami, panely dveří i s praktickými stolečky. Vše potaženo nejjemnější Alcantarou.

Uvnitř byl na tehdejší dobu nadčasový telefonní systém a také video. Volitelně mohl zákazník dostat huňaté koberečky AMG, na dlouhé výlety tu byla speciální soustava reproduktorů. Specialitou byla také zeleně zatmavená skla, která chránila pasažéry před očima kolemjdoucích.

U motoru ale nedošlo k příliš velkých změnám, jak by možná každý na první pohled čekal. Dieslová hnací jednotka s objemem 2,4 litru dávala 75 koňských sil a měla jenom 4 válce. Na konec osmdesátých let to není příliš, současnou třídu V už ale také s jiným než čtyřválcovým motorem nekoupíte. Za základní verzi dodávky s tímto motorem zaplatil tehdy zákazník v přepočtu asi půl milionu, v úpravě od AMG to však bylo až 1,3 milionu korun. A to je velký rozdíl.

Mercedes Kupé W11 dostalo V8 AMG, výsledek vás dostane!

Mercedes Kupé W11 dostalo V8 AMG, výsledek vás dostane!

A na závěr asi to nejlepší. Na facebookové stránce Mercedes-Benzu se jeden uživatel zeptal, zda podobnou úpravu podstoupí i třída V. Odpověď zní: „Pojďme se na to podívat a uvidíme."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků