Vytvoří Mercedes dodávku ve spolupráci s AMG? Jednou už to tady bylo

Mercedes často svěřuje své vozy do rukou dvorního úpravce AMG, který z nich umí udělat doslova rakety, kdysi tomu tak ale nebylo. Příkladem budiž dodávka MB 100 D AMG, která byla ztělesněním luxusu a okázalosti. Vznikne něco podobného i v dnešní době?

Kdo má doma vůz MB 100 D AMG, může se považovat za opravdového šťastlivce. V roce 1989 se v Mercedesu rozhodli svěřit tuto spolehlivou dodávku do rukou chlapců z Affaterbachu a změnit ji na velmi luxusní dopravní prostředek. Vniklo jen pár kusů, ale všechny stály za to.

Řezač, jak se původní dodávce přezdívalo, dostal extrémně robustní karoserii, aerodynamické prvky, 15palcová kola z lehkých slitin, upravený nárazník, prodloužené blatníky, dvojitou mřížku světlometů a mnoho dalších vzhledových úprav, které zapříčinily, že pokud kolem vás tohle v devadesátkách projelo, zkrátka jste se za ním museli otočit.

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Mercedes uvedl na trh novou třídu X. Od Nissanu Navara se fakt dost liší

Předchůdce modelu Vito však nebyl vyparáděný pouze zvenčí. Po nástupu na palubu vás obklopoval opravdový luxus. AMG si vyhrálo se sedačkami, panely dveří i s praktickými stolečky. Vše potaženo nejjemnější Alcantarou.

Uvnitř byl na tehdejší dobu nadčasový telefonní systém a také video. Volitelně mohl zákazník dostat huňaté koberečky AMG, na dlouhé výlety tu byla speciální soustava reproduktorů. Specialitou byla také zeleně zatmavená skla, která chránila pasažéry před očima kolemjdoucích.

U motoru ale nedošlo k příliš velkých změnám, jak by možná každý na první pohled čekal. Dieslová hnací jednotka s objemem 2,4 litru dávala 75 koňských sil a měla jenom 4 válce. Na konec osmdesátých let to není příliš, současnou třídu V už ale také s jiným než čtyřválcovým motorem nekoupíte. Za základní verzi dodávky s tímto motorem zaplatil tehdy zákazník v přepočtu asi půl milionu, v úpravě od AMG to však bylo až 1,3 milionu korun. A to je velký rozdíl.

Mercedes Kupé W11 dostalo V8 AMG, výsledek vás dostane!

Mercedes Kupé W11 dostalo V8 AMG, výsledek vás dostane!

A na závěr asi to nejlepší. Na facebookové stránce Mercedes-Benzu se jeden uživatel zeptal, zda podobnou úpravu podstoupí i třída V. Odpověď zní: „Pojďme se na to podívat a uvidíme."

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků