Výsuvné kliky a ledovka na karoserii? Rusové ukazují, že to může být problém

Vysunovací kliky dveří jsou designovým trendem u řady nových aut. Uhlazený vzhled karoserie však může být v kruté zimě docela nepraktický.

Zahlazená karoserie bez „trčících“ klik dveří je dnes velice populárním designovým prvkem. V poslední době je často k vidění také u modelů koncernu JLR. Vždyť vysunovací kliky dveří najdete na Range Roveru Velar, nedávno představeném Evoqu nebo i elektrickém Jaguaru I-Pace. Jak ale ukazují ruští novináři, za fešný design však můžete v tuhé zimě zaplatit jistými problémy.

Sám Range Rover během premiéry Velaru prohlašoval, že jeho mechanismus výsuvných klik dveří je natolik silný, aby madla zvládla protlačit i poměrně silnou vrstvu námrazy na karoserii. Co když ale žijete daleko na východě a zažíváte onu pravou ruskou zimu? Tím je na mysli auto pokryté opravdu tlustou vrstvou ledovky.

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Motoristický magazín За рулем se tak rozhodl podrobit mechanismus Velaru jednoduchému testu. V mrznoucím počasí a za pomoci větráku byla na kliku zadních dveří vozu nastříkána voda, nakonec vytvářející několik milimetrů silnou vrstvu ledu. Jen pro upřesnění, inženýři Range Roveru tvrdí, že výsuvné kliky si mají bez problému poradit i s ledem o tloušťce 4 mm.

Po zmáčknutí tlačítka odemykání byl pod ledem patrný tlak mechanismu, k popraskání ledovky ale nedošlo. Samozřejmě tak přišlo na řadu trochu hrubé síly ve formě ručního narušení vrstvy. Ani to však zprvu nepomohlo a klika se automaticky nevysunula. Až po značnějším oslabení ledu zvládla klika ledovou vrstvu prorazit.

Taková je holt cena za elegantní design. Pochopitelně ale mluvíme o dosti extrémních podmínkách, které asi nebudou řidiči prémiových britských vozů řešit kdovíjak často.  

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků