Výsuvné kliky a ledovka na karoserii? Rusové ukazují, že to může být problém

Vysunovací kliky dveří jsou designovým trendem u řady nových aut. Uhlazený vzhled karoserie však může být v kruté zimě docela nepraktický.

Zahlazená karoserie bez „trčících“ klik dveří je dnes velice populárním designovým prvkem. V poslední době je často k vidění také u modelů koncernu JLR. Vždyť vysunovací kliky dveří najdete na Range Roveru Velar, nedávno představeném Evoqu nebo i elektrickém Jaguaru I-Pace. Jak ale ukazují ruští novináři, za fešný design však můžete v tuhé zimě zaplatit jistými problémy.

Sám Range Rover během premiéry Velaru prohlašoval, že jeho mechanismus výsuvných klik dveří je natolik silný, aby madla zvládla protlačit i poměrně silnou vrstvu námrazy na karoserii. Co když ale žijete daleko na východě a zažíváte onu pravou ruskou zimu? Tím je na mysli auto pokryté opravdu tlustou vrstvou ledovky.

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Motoristický magazín За рулем se tak rozhodl podrobit mechanismus Velaru jednoduchému testu. V mrznoucím počasí a za pomoci větráku byla na kliku zadních dveří vozu nastříkána voda, nakonec vytvářející několik milimetrů silnou vrstvu ledu. Jen pro upřesnění, inženýři Range Roveru tvrdí, že výsuvné kliky si mají bez problému poradit i s ledem o tloušťce 4 mm.

Po zmáčknutí tlačítka odemykání byl pod ledem patrný tlak mechanismu, k popraskání ledovky ale nedošlo. Samozřejmě tak přišlo na řadu trochu hrubé síly ve formě ručního narušení vrstvy. Ani to však zprvu nepomohlo a klika se automaticky nevysunula. Až po značnějším oslabení ledu zvládla klika ledovou vrstvu prorazit.

Taková je holt cena za elegantní design. Pochopitelně ale mluvíme o dosti extrémních podmínkách, které asi nebudou řidiči prémiových britských vozů řešit kdovíjak často.  

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

dnes | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků