Výsuvné kliky a ledovka na karoserii? Rusové ukazují, že to může být problém

Vysunovací kliky dveří jsou designovým trendem u řady nových aut. Uhlazený vzhled karoserie však může být v kruté zimě docela nepraktický.

Zahlazená karoserie bez „trčících“ klik dveří je dnes velice populárním designovým prvkem. V poslední době je často k vidění také u modelů koncernu JLR. Vždyť vysunovací kliky dveří najdete na Range Roveru Velar, nedávno představeném Evoqu nebo i elektrickém Jaguaru I-Pace. Jak ale ukazují ruští novináři, za fešný design však můžete v tuhé zimě zaplatit jistými problémy.

Sám Range Rover během premiéry Velaru prohlašoval, že jeho mechanismus výsuvných klik dveří je natolik silný, aby madla zvládla protlačit i poměrně silnou vrstvu námrazy na karoserii. Co když ale žijete daleko na východě a zažíváte onu pravou ruskou zimu? Tím je na mysli auto pokryté opravdu tlustou vrstvou ledovky.

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Motoristický magazín За рулем se tak rozhodl podrobit mechanismus Velaru jednoduchému testu. V mrznoucím počasí a za pomoci větráku byla na kliku zadních dveří vozu nastříkána voda, nakonec vytvářející několik milimetrů silnou vrstvu ledu. Jen pro upřesnění, inženýři Range Roveru tvrdí, že výsuvné kliky si mají bez problému poradit i s ledem o tloušťce 4 mm.

Po zmáčknutí tlačítka odemykání byl pod ledem patrný tlak mechanismu, k popraskání ledovky ale nedošlo. Samozřejmě tak přišlo na řadu trochu hrubé síly ve formě ručního narušení vrstvy. Ani to však zprvu nepomohlo a klika se automaticky nevysunula. Až po značnějším oslabení ledu zvládla klika ledovou vrstvu prorazit.

Taková je holt cena za elegantní design. Pochopitelně ale mluvíme o dosti extrémních podmínkách, které asi nebudou řidiči prémiových britských vozů řešit kdovíjak často.  

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků