Výsuvné kliky a ledovka na karoserii? Rusové ukazují, že to může být problém

Vysunovací kliky dveří jsou designovým trendem u řady nových aut. Uhlazený vzhled karoserie však může být v kruté zimě docela nepraktický.

Zahlazená karoserie bez „trčících“ klik dveří je dnes velice populárním designovým prvkem. V poslední době je často k vidění také u modelů koncernu JLR. Vždyť vysunovací kliky dveří najdete na Range Roveru Velar, nedávno představeném Evoqu nebo i elektrickém Jaguaru I-Pace. Jak ale ukazují ruští novináři, za fešný design však můžete v tuhé zimě zaplatit jistými problémy.

Sám Range Rover během premiéry Velaru prohlašoval, že jeho mechanismus výsuvných klik dveří je natolik silný, aby madla zvládla protlačit i poměrně silnou vrstvu námrazy na karoserii. Co když ale žijete daleko na východě a zažíváte onu pravou ruskou zimu? Tím je na mysli auto pokryté opravdu tlustou vrstvou ledovky.

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Motoristický magazín За рулем se tak rozhodl podrobit mechanismus Velaru jednoduchému testu. V mrznoucím počasí a za pomoci větráku byla na kliku zadních dveří vozu nastříkána voda, nakonec vytvářející několik milimetrů silnou vrstvu ledu. Jen pro upřesnění, inženýři Range Roveru tvrdí, že výsuvné kliky si mají bez problému poradit i s ledem o tloušťce 4 mm.

Po zmáčknutí tlačítka odemykání byl pod ledem patrný tlak mechanismu, k popraskání ledovky ale nedošlo. Samozřejmě tak přišlo na řadu trochu hrubé síly ve formě ručního narušení vrstvy. Ani to však zprvu nepomohlo a klika se automaticky nevysunula. Až po značnějším oslabení ledu zvládla klika ledovou vrstvu prorazit.

Taková je holt cena za elegantní design. Pochopitelně ale mluvíme o dosti extrémních podmínkách, které asi nebudou řidiči prémiových britských vozů řešit kdovíjak často.  

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 108 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků