Výstavba "socialistické" dálnice D1 začala přesně před 50 lety

63 komentářů

HARTGE
15. září • 9:20

BOLŠEVICKÁ ULHANÝ CHÁTRO O JAKÝCH DÁLNÍCÍCH ZA VAŠÍ HRŮZOVLÁDY MLUVÍTE, projděme se fakta, ta nenávidíte vy lháři nejvice:
D1 - dokončena do Brna po 32 letech v 1980 v 1989 vedla jen před Olomouc
D2 - do Bratislavy dokončena po 32 letech v 1980
D3 - neexistoval ani kilometr
D5 - v 1989 v provozu jen 29 km
D6 - neexistoval ani kilometr
D7 - v 1989 v provozu jen 16 km
D8 - v 1989 v provozu jen 9 km
D10 - v 1989 v provozu jen 70 km
D11 - v 1989 v provozu jen 26 km
Konečná pro vaše lži komunistická ulhaná verbeži.

fhmates
16. září • 20:58

člověče,za mě děkuji ohledně těch čísel.asi nemá cenu rozebírat jestli to plánovali komunisti nebo lidi před nima.každopádně v tobě je tolik zloby že ti snad museli pověsit půl příbuzenstva.jsem příliš mladý /46/abych hodnotil jaký režim by byl nám čechům dobrý.....
všechno je v lidech a době!!!!

Joe Doe
11. září • 14:27

1. Betonove dialnice su aj v Nemecku, Rakusku atd. Mnohe rovnako stare, ale nedrncaju. Fakt je, ze niektore useky su nesposobile pre jazdu. Ale ked bol v CSSR na autovylete znamy z vtedajsej Juhoslavie (Slovinsko), pamatal si dobre pivo a kvalitne cesty.2. Ci sa stavalo rychlo alebo pomaly, ci je trasa dobra alebo zla - to je relativne. Strategicke priority boli ine (cast dialnice i parkoviska mali v pripade potreby sluzit letectvu - dokonca existuju fotografie jedneho z odpocivadiel s odparkovanymi MIGmi.) Podobne useky su aj v Nemecku ci Britanii.3. Ekologov maju aj na zapad aj na juh od nas, i teren je komplikovanejsi. Tot otazka, preco dialnice v CR a SR patria medzi najdrahsie v Europe a stavaju sa tak dlho. V Nemecku to ide rychlejsie, v Rakusku tiez, o Chorvatsku, kde v mnohych castiach museli najskor odstranit miny, tiez. Takze chyba asi nebude v aktulanom politickom zriadeni.Konkretnu podobu komunizmu aj kapitalizmu aj kapitalizmu vytvaraju konkretni ludia.A zda sa, ze nasinec vie zbastardit akukolvek ideoogiu pretoze 'to nejde', 'neda sa', 'za to moze system'.

HARTGE
10. září • 6:49

BOLŠEVICKÁ VIZITKA
za 40 let byl bolševik schopný postavit 50 % dálniční sítě, jak se postavilo za 25 let dnes, v násobně horší kvalitě, neschopen dálnice udržovat, dálnice byly plné záplat už nové https://cestovani.idnes.cz/foto.aspx... a to vše bez nutnosti vykupovat pozemky, vše nakrad, všetně stavebního materiálu a strojů, všechny továrny znárodnil, kdo vyjel na západ, viděl jak to vypadalo ve vyspělém světě

Joe Doe
11. září • 16:58

1. Matematika
Ako vies, ze 'bolsevik' postavil 50% dialnicnej siete? Ty vies, aky stav zodpovedal 100% v roku 1989?
Odporucam: http://www.ceskovdatech.cz/clanek/43-zaklete-dostavb... ... 2. Logika
Za 25 let dnes?
Stroje pouzite na stavbu v roku 1970 nemohol bolsevik ukradnut znarodnenim, pretoze tie stroje v roku 1948 neexistovali. Bolsevik si ich vyrobil po tom, co ich vymysleli ludia zamestnani v statnych fabrikach. 3. Zdravy rozum.
Technologie z roku 1975 su ine ako technologie z roku 2005. Vozovy park je iny. Premavka/vytazenost dialnice bola ina ako dnes. Porovnavas neporovnatelne.4. Historia
Po vojne sa znarodnovalo v Britanii, vo Francuzsku, v Taliansku... Aj tam to ukradol bolsevik?
Mimochodom, jedinou ziskovou zeleznickou spolocnostou v Britanii je statom vlastnena East Coast Main Line. Vsetky ostatne su v sukromnych rukach. To len tak, na margo, po tom, co Britanii privatizovala po vojne zostatnene zeleznice.

Antiautomat
11. září • 17:46

nediskutuj s nim, jeho uloha je jasna, dakedy mal nick 'Petr' (verim ze nik iny normalny take nieco nepouziva), dnes je nasadeny pod inym. Skratka byvaly estebak, ktory otocil a doteraz ma z toho mindrak pretoze nic v zivote nedokazal. Na VUMLi musel byt teda obavanym vybornikom, zrejme jeho meno platilo za jednotku blbosti. Klesnut na jeho uroven znamena zakonite podlahnut, pretoze tam ma skusenosti habadej a citi sa ako ryba vo vode. Jeho uloha je zasr.at a rozbit diskusiu.Inak celkom zaujimava, ucelena uvaha a triezvy rozum.

mpolan
11. září • 14:45

Tolik jedu, tolik slin... Ty budeš hodně nešťastný člověk.

pacho
10. září • 18:13

Ta sa musí o Bolševkoch aj snívať. V podstate by som Stebou aj súhlasil, ale bohu žial, čo sa deje vo východnej Európe, to s kapitalizmom a demokraciou nemá nič spoločné.

Antiautomat
10. září • 9:37

Takze vsetko nakradol, pricom nebolo z coho. Zaujimavy paradox zakona zachovania hmoty
:-D:-D:-D:-D:-D

pacho
9. září • 19:02

ináč pôvodný zámer, bol postaviť D1, cez Brno Trenčín, Žilinu, Košice, až na ukrajinskú hranicu, a nie do Ostravy, ako sa nás snaží presvedčiť autor. Tiež, tie uvodzovky na socialistická, sú úplne od veci. Nech si píše kto chce, čo chce, tak za socializmu, boli na tú dobu a premávku kvalitnejšie , a lepšie udržované cesty ako dnes. Taktiež, tie slávne Havlové králikarne čo postavili zlí komunisti, slúžia dodnes.

Antiautomat
9. září • 11:52

Inak, co tak toto:
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/441108-n... ... Dokedy budeme zrat s.racky demokratickeho zapadu?

Antiautomat
9. září • 11:24

Mne stale autor nevysvetlil tie uvodzovky v nazve.

Antiautomat
12. září • 17:40

pan autor, dockam sa toho vysvetlenia tych uvodzoviek?
Alebo bakalarka, hypoteka a podobne veci...nepustia?MAS NA TO GULE?!

Filip Dryxen
9. září • 10:36

No jedna věc se musí nechat. I když to za totáče byla tragédie, tak se stavělo daleko víc než ted. I když je fakt, jaká to tehdy byla kvalita. Nicméně technologie se dál rozvíjejí. Uvidíme ..

Antiautomat
9. září • 10:50

Budovana bola ako strategicky objekt. Kazdemu moze byt napriklad napadna ta dlha rovinka pred Brnom (v smere od Prahy), kusok pred Autodromom. Tato bola vybrana ako alternativna ranvej. Lenze dnesny novinar, odchovany na x-boxe, o tomto vie akurat tak h.vno. Zahadou mi je, preco si vobec otvara hubu, toto naozaj nedavam.

mpolan
11. září • 14:44

Ty letištní rovinky jsou dvě, když už. Jedna je na D1 u Velkého Meziříčí (a pokud vím, armáda s ní stále počítá a při rekonstrukci se na to pamatovalo). Druhá je u Vyškova na D47, nebo která to tam vede...

Antiautomat
11. září • 17:38

vdaka za upresnujucu info, pojdem tade nabuduce tak si to pozriem :-)

jirka
9. září • 10:27

Fakt bomba tempo. Staveji ji 50 let a stale neni hotova. Takže linc praha pres Ceske budejovice tak za 300 az 500 let

fhmates
9. září • 8:24

nejhorší na tom je ,že takovéhle slátaniny píšou lidi který se narodily až po převratu!! třeba autor pamatuje víc,ale zpochybńovat technickou kvalitu jenom proto že to dělali komunisti je ubohé.za PATNÁCT let si napíšem jak se povedla modernizace betonové lobby a kumpánům ve vládě.....

Antiautomat
9. září • 10:46

...ano, uplne najviac ma vie dostat nejaky tzv.odbornik, idealne vo veku ked musi zlozit bakalarku.

Noelar
9. září • 5:30

Socík už nikdy nezhanobíte. Postarali jste se jeho pomlouváním o to, že se stal legendárním starým zlatým časem. Práci měli všichni, vše se vyrábělo, žádní šmejdi oligarchové. Ano, byli mezi námi šmejdi, ale ti jsou tu pořád, najdeme je zase dnes v parlamentu, v senátu atp.

Vasut
9. září • 10:43

To je nejaky for nebo ironie ?

vzpomínka
9. září • 19:05

V tom původním vtipu někdy z té doby, který se jmenoval tuším "7 divů socialismu", toho bylo mnohem víc - nejen, že všichni měli práci a všechno se vyrábělo, ale přestože všichni měli práci, nikdo nic nedělal, přestože se všechno vyrábělo, nikde nic nebylo, atd.

Marek
9. září • 9:13

Zlatý čas za socanu:DDDDDDDDDDDDDDdd
No že tě ta tvoje rudá huba nebolí. Když čtu takové řeči... Tak se za český narod fakt stydím. Kdyby přijel tvuj falešný bůh Kim, tak budeš stát v první řadě, co? Lidem jako ty se říká zrádci

tom
9. září • 10:19

A on pise nekde o Kimovi? Nebo u nas vladnul?

Marek
9. září • 10:28

Vzledem ktomu, že tu vychvaluje rudá prasata... A kim k nim patři... Tak ano, píše i o něm ;-)

tom
10. září • 8:39

A kde vychvaluje ruda prasata?
Pokud to vemu tvoji logikou, jiste uznavas demokracii a nejvi demokratickou zemi se prohlasuje USA, takze je tvuj prezident Trump?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
10. září • 16:08

Rozhodně by to byla menší ostuda než mít za něj Zemana :))

Noelar
10. září • 6:29

Rudý prase je tak tvůj fotr, sopláku:)))))))

Antiautomat
9. září • 10:41

Hm, ale ved on len konstatuje fakty. Per partes:a/ pracu mal kazdy - V tom ma pravdu. Inak, kedze ste v sociku nezili a h.vno o nom viete, mozno ste mohli skusit popijat v bare o 11:oo. Prva kontrola, ktora by prisla, by sa Vas spytala nasledovne: Kde pracujete? Mate volno? Potvrdene?
b/ vsetko sa vyrabalo - a zasa ma pravdu. Napriklad si vezmime pripad, kde skoncila ceskoslovenska namorna (na to si Vy mladsi uz nepamatate) flotila. Marek, preco sa vyjadrujete k niecomu, co nepoznate, na zaklade niecoho, co Vam bolo povedane? Preco si neviete spravit vlastny nazor? Mate ho vobec? Zazili ste tu dobu? Alebo Vam staci ze Vam jedna babka povedala? Naozaj ste tak ..BLBY?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HARTGE
9. září • 20:46

Druhé bolševické hovado zase perlí:
1) práci měl každý, jen cikáni byli v invalidním důchodu a za práci lidi dostávali zaplaceno, tak, že si skoro nic nekoupili, lidi dělali, že chodí do práce, stát dělal, že jim platí, ostatně, do práce se za bolševika nechodilo pracovat, ale flákat se, nepracovalose, chodilo se do práce
2) hospody dopoledne byly bolševická ulhaná svině byly přeplněné dělníků, kontroly byly výjímečné, tak tu nelži
3) ty bolševické zvratky mně připomínají vtipnou říkanku:
Sedm divů socialismu
1. Všichni mají práci.
2. Přesto, že všichni mají práci, nikdo nepracuje.
3. Třebaže nikdo nepracuje, plán je plněn na 100%.
4. I když je plán plněn na 100%, není nic k dostání.
5. I když není nic k dostání, všichni prý všechno mají.
6. Bez ohledu na to, že všichni všechno mají, všichni kradou.
7. Přesto, že všichni kradou, nikde nic nechybí.
Zdroj: http://petrcech.blog.idnes.cz/blog.aspx...
4) Českoslovenksá námořní flotila skončila ve šrotu, firma byla každá rok, po celou dobu historie ve ztrátě.
5) Antiaomate, bolševická uhlaná svině, tvé fantasmagorie a lži nezůstanou bez odezvy. Raději drž hubu, vždy na to doplatíš.

Zelí
10. září • 21:31

Stavební porevoluční odborníci 25 let staví camfourek dálnice přes české středohoří, to byla skutečně pekelná rychlost, kvalita... nenech se vysmát, nejdřív obří sesuv a pak mostní estakáda přes kterou se nedá jezdit. Kdyby na tu estakádu najely desítky tanků jako při zátěžových zkouškách na nuselský most, tak se to zřítí. Naštěstí naše sranda armáda ani tolik tanků nemá. Nejsi ty náhodou zaměstnanec řsd.....

Antiautomat
10. září • 9:34

milacik Hartge, ak chces zalozit novu temu o Tvojom mindraku, potom zaloz novy clanok.Konstatujem len zname fakty. Ak sa Ti to nepaci, tie spomenute fakty mozes vecne a slusne vyvratit. Ak na to nemas a Tvoja uloha znie rozbijat diskusiu, prosim opusti tuto debatu.

Vasut
9. září • 10:46

Kdyz uz jsme u toho vyraziva tak blby muze bejt akorat ten, kdo vychvaluje socik.Snaha o rovnostarskou spolecnost, kde vsechno funguje bud polovicate nebo vubec. Byl problem vyrabet i takovy zakladni veci jako pitomej toaletni papir ....A nebyl duvod popijet v baru protoze sis mohl otevrit lahvicku v kanclu, kde vladlo ukritne pracovni nasazeni od 9ti do 5ti - ble

Peter
10. září • 16:55

Omyl, ten papír a kvalitní se vyráběl! Ale prodával se na západ za valuty!

Antiautomat
9. září • 10:53

Nasadeny Vasut, ale ja socik nevychvalujem. Ak sa Vam nepacia fakty, vyvratte ich.
Mohli by Ste prosim adresovat Vas koment tomu, kto tu (podla Vas) tak cini? Vdaka.

Noelar
9. září • 9:32

Ty pohrobek estébáků můžeš tak akorát svěsit pysk, udavači.

Ijon
8. září • 20:40

Když vidím občas v televizi historické záběry, ve kterých po dálnici občas projede nějaká škodovka, nemůžu se ubránit nostalgii. Fakt je, že za totáče se podobná velká díla stavěla docela rychle, stavebnictví bylo na solidní úrovni - když právě někdo neukradl cement, což bylo ale normální. Pokud by někdo protestoval, skončil hodně rychle někde v tiché komůrce s pevným zámkem.

HARTGE
9. září • 20:38

Jak jste přišel na své fantasmagorie o rycholosti a kvalitě? https://cestovani.idnes.cz/foto.aspx...

milanekjablonecak
8. září • 22:04

Dřív se kradl cement, dneska to už má jinou forzáž.

Zelí
9. září • 19:59

Za komančů občas někdo ukradl pytel cementu a po revoluci cementárnu. Tomu se říká vítězství šmejdů.

HARTGE
9. září • 20:39

to určitě blbe bolševický, znárodnění, či měnová reforma ti asi nic neříká

Zelí
10. září • 21:23

Znárodnění penzijních fondů, zabavení veškerého zlata v usa, krádež úspor vyvolanou inflací, emise peněz formou kvantitativního uvolňování.... o tom jsi nikdy neslyšel. Máš zcela vypláchlou mozkovnu propagandou z idnesu, LN a podobných informačních splašků. Začni se trochu zajímat o to co se kolem tebe děje a nejenom papouškovat co ti injektují do mozkovny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HARTGE
11. září • 8:15

ulhané hovado, žádé penzijní fondy se po 89 neznárodňovali, vy bolševici jste byli s důchody v mínusu, zlato jen za 34 mld. prodal komunista Tošovský, inflace je u nás téměř nulová, nesnaž še blbe bolševický, budeš vždy trapný

Zelí
11. září • 17:21

Šmejda Tošovského dosadil šmejd Havel a pak ho protlačil na post premiéra... zlato skončilo nejspíš u šmejdů ve Fort Knox a Tošovský dostal za zásluhy teplý flek v usa. A miliardy, které vytáhli z úspor devizovými intervencemi a znehodnocováním kurzu. Ty mi připomínáš horlivostí soudruha Kohouta z padesátých let..... názory vždy dle aktuální konjuktury. Nic neobvyklého.

Antiautomat
8. září • 17:52

Ach jaj. Tu treba spomenut hlavne fakt, ze trasa bola vybrana VELMI starostlivo, dalej sa jednalo o objekt OBRANYSCHOPNOSTI statu a zatretie, sluzi vlastne dodnes. Inak, co znamenaju tie uvodzovky pri 'socialisticka'? Podmienka hypoteky?

Zelí
8. září • 16:36

Pokud pomineme to, že zvolili špatnou trasu, tak výstavba na dnešní poměry v tomto šmejdostánu šla neskutečně rychle. Kvalita byla špičková a pokud bychom nebyli tak útlocitní na drncání při přejezdu přes spáry, tak by mohla jejich betonka sloužit ještě dalších dvacet let.
Když se podívám na dnešní kvalitní betóny, které se opravují a v úsecích bourají po deseti letech, tak před nimi smekám.

HARTGE
9. září • 20:36

BOHLŠEVISKÁ HRŮZASTAVBA
Bolševická kurva Zelí zase perlí své serivility k bolševikům. Stavěli pomalu a blbě, už nově odevřené dálníční úseky byly plné děr a záplat https://cestovani.idnes.cz/foto.aspx... o strašných panelkách a zanedbané údržbě ani nemluvě a to měli 7x nižší provoz než dnes a 12x nižší u kamionů.

Zelí
10. září • 10:38

Píše se rok 2017 a stále se po tom betonu na D1 jezdí. Více méně bez oprav. Betonky postavené super odbornými firmami strabag apod. po revoluci se musí v dlouhých úsecích vybourat, vybagrovat a betonovat znovu. A to si účtují cca miliardu za 1km !!!!! Co na tom chceš obdivovat.

HARTGE
11. září • 8:21

Bolševiku ty co vypustíš z huby je lež, co čin to zločin. Na žádném bolševickém beronu se na D1 nejezdí, veškerý povrch byl už vyměňen, teď probíhá kompletní výměna i podloží, v ceně necelých 150 mil. km. Tak tu zase ubožáku nelži, jen se zase ztrapníš.

Zelí
11. září • 17:16

Bohužel, ten se mění až teď při té nechutné úsekové exhibici. Mezi Brnem a Blavou je více méně stále původní, ale tam už je tzv. bezspárový tj. takový, ale asi kvalitnější, než ten bochánek co teď plácají na úsecích mezi Phou a Brnem.

klíč
8. září • 20:32

a co je na trase špatnýho ?

Zelí
9. září • 13:40

Trasa neměla vést vůbec do Prahy. Správná trasa je stará předválečná Baťovka, která řešila dopravní spojení podlouhlé republiky ve směru východ-západ. Vedla cca 50km jižně pod Prahou.
Nicméně rozhodnutí komusnistů chápu a mělo svou logiku. Po roce 1968 se stalo slovensko a slovenská KS vedoucí silou ve státu ČSSR a tudíž slovenská elita si řešila dopravní obslužnost do FS. Ráno sedli do auta v B-lavě a za tři hoďky vysedali přímo u budovy FS. Stále po dálnici. Super. Přesně toto řešila trasa dálnice stavěná za komančů.

tomm
16. září • 21:09

O stavajci trase z Prahy bylo rozhodnuto pred 1968, takže meles blbosti zeli

Paco28
10. září • 15:10

Říká se "Blava", nikoliv "B-lava"
:-)

tom
8. září • 16:12

Stavba pokračovala pomerne rychle nejen na tehdejsi, ale i na dnešní pomery:-)

thegrid
8. září • 19:53

Hlavně na dnešní. Kdyby se takhle stavělo dnes... Ale nejdřív by se muselo zabránit škodit partyzánskejm Dětem země.

Marek
9. září • 9:15

Kdyby se tehda muselo stavět tak jako dnes, tak to bolšik nezvládl ani do revoluce.

tom
9. září • 10:21

Ok, beru problémy s pozemky. Ale jinak kdyby stavěli jako dnes, tak uz D1 je v propadlisti dejin. Treba slavná D10, kde se dela již treti kompletní rekonstrukce mostu za posledních 15 let,:-)

Marek
9. září • 10:30

Ty ale nerozlišuješ technologické provedení, a neschopnost stavebních firem...
Napíšu to trochu jinak... Kdyby se tehda muselo stavět s dnešníma požadavkama...
Požadavky na zátěž (kvuli provozu), Požadavky od ekoteroristu, techonologické požadavky... Atd atd.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
10. září • 8:37

Ano, ale porad je ta D1 plni a je zdaleka nejvytizenejsi dalnice u nas. A nevsiml jsem si, ze by ty nove mene vytizene vydrzely vice, spis naopak. Mozna jsou dnes prisnejsi normy, ale ta stavba je mene kvalitni, takze beru, ze ta puvodni ty normy take plni, byt jeste neplatily.

Twan
10. září • 10:14

No nevím, otec je mostní inženýr a pokaždé když jedeme víceméně přes jakýkoliv nový most, rozčiluje se jak to mohli zkolaudovat, a to mnohdy i když se mi zdá v pořádku / přijatelný. A když se nová dálnice vlní po roce, asi je něco fakt špatně, D1 je sice tankodrom, ale po kolika letech kašlání na údržbu!

Antiautomat
10. září • 10:24

...nie je to tak davno, co mali problem strhnut nejaky most, pretoze superbeton. :-)

Doporučujeme

Články odjinud