Vyšší střední třídu čeká čerstvý závan novinek

Tradiční německá trojka Mercedes-Benz, BMW a Audi, která má v segmentu vyšší střední třídy na evropském trhu tržní podíl přes přes 85 procent, čekají krušné časy. Zaběhnuté modely E-klasse, 5er a A8 totiž brzy doplní konkurenti, kteří se budou snažit urvat něco pro sebe.

Alfa Romeo

Mezi nejočekávanější limuzíny patří nástupce současné Alfy 166, který má přinést do segmentu zcela nové prvky. Vůz, který bude postaven na základu Maserati, dostane zadní náhon s transaxle. K tomu budou k dispozici výkonné motory, které budou startovat zhruba na 190 benzínových koních. Když k tomu připočítáme šestiválec 3,2 a osmiválec 4,0 nabídne Alfa konečně něco skutečně reprezentativního, co bude moci konkurovat zaběhnutým modelům. Navíc se do nabídky dostanou i větší naftové motory, které jsou v tomto segmentu nezbytností. V roce 2009 tak mohou německé limuzíny očekávat zdatného soupeře.

Citroen

Dalším žhavým kandidátem na úspěch je nástupce Citroenu C5. Ten bude představen veřejnosti již na podzim ve Frankfurtu a jak se z dostupných informací zdá, vše bude podřízeno komfortu. Od tohoto vozu se neočekávají sportovní ambice, ale to, že svou posádku odveze za nebývalé pohody do cílového města. Nástupce sice nabídne jen základní paletu motorů tohoto segmentu, ale ty budou přesně v duchu komfortna. Své zákazníky bude Citroen lákat hlavně na bezkonkurenční podvozek a také na špičkové naftové motory. K tomu všemu lze očekávat velmi bohatou výbavu za velmi příjemné částky. Tedy konkurent pro vybranou cílovku, jak má být.

Peugeot

Ani druhý z dvojice koncernu PSA neusnul na vavřínech. Úspěšná limuzína Peugeot 607 již také čeká na svého nástupce. V příštím roce bude představen zcela nový model, který si bude opět dělat ambice, aby se stal typickým dálničním cruiserem. Velmi bohatý prostor, výborná akustická pohoda a solidní nabídka motorů bude muset stačit k tomu, aby si zákazníci našli cestu k tomuto vozu.

Pro Citroen i Peugeot má být v podstatě společná nabídka motorů. Základ budou tvořit benzínové čtyřválce, které ve vrcholných verzích doplní třílitrový šestiválec. U koncernu PSA se ovšem hodně sází na naftu a tak si budou moci zákazníci vybrat mezi základním naftovým HDI čtyřválcem, který doplní dvěma turby přeplňovaný agregát 2,2 HDI o výkonu přes 180 koní a vrchol opět vezme na svá bedra šestiválec 2,7 s výkonem přes 200 koní.

Saab

U nás nejsou vozy švédské automobilky Saab příliš rozšířené, ovšem za našimi hranicemi patří k ceněným pro vyvážený mix komfortních a sportovních vlastností. V příštím roce přijde na trh nová generace modelu 9-5, který má být, dle automobilky, úplně jiným vozem. Design sice půjde v trendu ostatních modelů, ale tím podobnost skončí. Když si odmyslíme nabídku lihových modelů, pak určitě zaujme plán, který počítá s maximálním využitím přeplňování.

Saab 9-5 tak dostane čtyřválcový turbo dvoulitr s výkonem přes 200 koní a hlavě i šestiválec 2,8 Turbo s výkonem okolo tří set koňských sil.

 


 

Jak se tedy zdá, konkurence ve vyšší střední třídě skutečně nespí a pokud vše vyjde dle předpokladů a automobilky skutečně nabídnou co hlásají, pak se dají očekávat velmi bohaté roky.

Sportovní Alfa Romeo, komfortní Citroen, vyvážený dálniční Peugeot a alternativa se sportovním duchem Saab.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků