Vyšší rakouské mýto má vyhnat cizí dopravce

O tom, že Rakousko zvedne od 1. července sazby elektronického mýta v průměru o 4,5 centu, jsme psali před pár dny. Nyní byly zveřejněny i detaily nových sazeb a také plány ohledně sazby mýta do budoucna.

Elektronické mýto se v Rakousku týká vozidel nad 3,5 tuny. Vozy této kategorie se dvěma osami budou nově platit 15,5 centu za kilometr, tedy o 2,5 centu více než doposud. Vozy se třemi osami zaplatí 21,4 centu (+ 3,4) a víceosové vozy budou platit 32,1 centu (+ 5,1).

Evropská komise, která toto navýšení musela schválit, povolila navíc Rakousku každoročně navyšovat sazby o inflaci.

Dalo by se říci, že Rakousko zvýšilo sazby oprávněně, protože inflace snižuje hodnotu vybraných peněz. Daleko zajímavější je ovšem fakt, že po zvýšení sazeb Rakousko snižuje domácím dopravcům daň z motorových vozidel o padesát procent.

Právě toto snížení daní pro domácí dopravce zvyšuje cenu jen dopravcům zahraničním, kteří používají Rakousko k tranzitu. Díky tomuto navýšení se pak vyplatí dopravcům Rakousko objíždět. A jedna z možných tras vede i přes naše území...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků