Vyšší podíl biosložek v palivech podle autodopravců prohloubí ekonomické problémy země

Sdružení autodopravců ČESMAD Bohemia se rozhodlo vystoupit proti záměru poslanecké sněmovny, jež se chce pokusit jediný den před parlamentními volbami přehlasovat veto prezidenta republiky. Ten jím odmítl zákon zvyšující povinný podíl biosložek u motorových benzínů z dosavadních 3,5 % na 4,1 % a u motorové nafty z 4,5 % na 6 %.

Prezidentův krok je podle ČESMADu naprosto logický, neboť v době, kdy sama EU pochybuje o ekologických přínosech biopaliv, je nezodpovědné zvyšovat jejich výrobu za cenu obrovských finančních nákladů. Výroba biopaliv, jež jsou dle časopisu Petrol o 80 % dražší než pohonné látky vyrobené z ropy, přináší zisky pouze části zemědělců a několika zpracovatelům biosložek. Ti tak tahají peníze z kapes všech motoristů, kteří si bez ohledu na svou vůli musejí kupovat předražená paliva bez jakéhokoli ověřeného přínosu.

Nejvíce na vyšší cenu paliv doplatí automobiloví dopravci, kteří již nyní patří k těm nejvíce zasaženým stávající ekonomickou recesí. V letošním roce jejich situaci již zhoršilo zvýšení spotřební daně na naftu, které, zdá se, výběru této daně spíš uškodilo než pomohlo. V žádném případě pak nechtějí akceptovat další nesmyslné zdražování paliva, které nemá přínos ani pro ekologii, ani pro státní rozpočet, zato může dále omezit již tak přidušenou ekonomickou aktivitu jednotlivců i firem.

ČESMAD přitom považuje za krajně podezřelé, že poslanci s končícím mandátem, kteří před volbami jinak hýří populistickými gesty za peníze daňových poplatníků, vyvíjejí právě v otázce biopaliv takovou aktivitu. Sdružení tak rozhodně protestuje proti tomu, aby posledním činem Poslanecké sněmovny bylo uzákoněné odírání motoristů kvůli byznysu nepočetné skupiny výrobců biosložek pohonných hmot.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků