Jo oni totiz v USA nemaji DPH - takze si uvedomte kdo tady krade 19%
Ale mají, daň na autě je až 10 procent plus poplatek za dopravné.
Je zajimavé, jak všichni brečí nad minim. ziskem. V USA Honda Acord cca 23 tis USD tedy 500 tis. Kč. U nás 900 tis. Kč. To aby tam výrobce zkrachoval!
Nebo Dacia Logan prodej 200 tis. Kč. Srovnejte s Fabií. O kolik je v Loganu méně dílů? A výbava? Kolik asi stojí v nákladech stahování předních oken? Kolik je tedy asi výrobní cena běžného auta? Podívejte se na zisk Škoda auto před zdaněním.
Pak si každý může udělat úsudek!
Bedřich:a co teprv Porsche 911 versus logan!O kolik je v 911 více dílů?Neuvěřitelné takový cenový rozdíl!
Konecne to zabednenci pochopili, ze s takymito cenami daleko nezajdu. Ludia nemaju peniaze na mensie investicie, nez je nove auto... Staci si pozriet statistiky, predava sa stale menej a menej aut. Proste ludia nemaju peniaze, o tom to je Potrva este hodne rokov, kym si budeme moct dovolit to, co Nemci, Rakusaci a dalsi - vymenu auta kazde 2-3 roky, a to bez akehokolvek velkeho vplyvu na penazenku. Kapitalizmus, to je super - makas makas, a h*vno mas. Kazdy nemoze byt manager, podvodnik alebo zlodej
Sorry ale i jako manažer si nový auto nekoupím. Dejme tomu, že bych v pohodě měl na soukromý auto kolem 500tis. (ty dražší se stejně kupují jako služební, takže se pak odepíšou...), ALE! stejně si spočítám, že by to byla nejhorší investice jakou můžu udělat, když třeba lagunu z 2001 s nákupní cenou cca 850tis. už můžu ojetou koupit za 350tis. v super výbavě i stavu. Srovnej si to - nic moc vybavená nová Fabie Jestli dobře počítám, je to ztráta půl melounu (500tis.) za 4 roky. No nevyhoď to z okna! Takže jdu do ojetýho do 5 let stáří.
Se ztrátou hodnoty máte svatou pravdu. Ale v pětiletý Laguně už zase nejste "manager" , ale klasickej českej středotlak. Už zase slyším majitele HTP, že není důležitý v čem jezdíte, ale co máte v hlavě. To by mělo logicky platit, jistě. Ale ono to bohužel neplatí. Když takovýmhle peklem přijedete na golf, můžete tak leda sbírat míčky a zašlapávat drny na greenu.
Co se týče akcí mám dobrou vzpomínku,když jsem se zhruba před 2 léty zajímal o koupi Opelu Astra v akci,nejenže nechtěli cokoliv přidat/to bych ještě chápal/,ale když mi začali vysvětlovat kde si ve Zlíně zařídím SPZ a to už jsem nechápal a odešel.Zařizovat si sám SPZ při koupi nového auta,jsem naposledy zažil za socialismu,a víckrát nechci.
Mne všetko zariadil Nissan ( Praha ). Objednal som skladové auto, asi po 10 dňoch prišlo na predajňu, dali mi vedieť, prišiel som tam so starou Mikrou, tam už sedel chlap z bazáru, vycáloval dohodnutú sumu, ja som zaplatil akontáciu, podpísal už dopredu dohodnutá lízingovú zmluvu a dostal som auto. Malo dočasnú značku, miesto techničáku som mal pre policajtov zmluvu a asi po 3 dňoch som si prišiel po malý techničák. Všetko zariadili oni, zaplatil som za to cenu za registráciu auta na DI + nejakú smiešnu províziu. A pohoda. Veď ja ani neviem, kde sa nové auto prihlasuje
Marek:no právě,když jsem potom kupoval auto jiné značky,už nebyl problém.On už příchod s manželkou do prodejny Apel Zlín byl celkem komedie.Okamžitě k nám přiběhla paní co si přejeme úsměvy.V okamžiku jak jsme řekli konkrétní o dost zlevněný vůz v akci,zájem klesl na minimum.
Marek:Tam jsem minulý rok měl předváděcí jízdu s novou Astrou,měl jsem od nich zaslané materiály a když měl jsem cetu do Zlína,tak jsem ji projel.Já tam žádný problém neměl,asi se zlepšili.
Jinak na auto z výroby u Golfu V mě nabízeli 70 tisic slevu,na skladovky dokonce 136 tisíc.U škodovky se také předhánějí kdo dává větší slevuale musí to být auta ale tak za 800 tisíc.Jinak na minulý modelový rok jsou sleby kolem 30 tisíc,01 tam je to kolem 50 tisíc.
Dix:oni tam taky žádné problémy nedělali,byli jsme i na předváděcí jízdě,ale prostě nezájem byl viditelný.
Mě mrzelo že mě tu Astru půjčila jenom tak na 2-3 kilometry,kdežto v Volkswagenu naproti nechtěli vidět řidičák a jezdil jsem od salonu celou dobu a až do skončení jízdy.U Hondy také naproti pouze jenom jako spolujezdec-Honda Accord 2.2i- CDTi 103 KW Sport.
Heheh, priste se vymackni a rekni "chci ridit celou cestu"
jestli cekas co ti kdo pujci tak se nediv
O té předváděcí jízdě to je pro Pavla,ne Marka,překlep,pardon.
at mi zlevni Imprezu WRX STi na 400k a beru ji vsema deseti :)) hehe, sorry za OT :) ale tohle sem si nemohl nechat pro sebe :)
Vyrobci/dovozci/dealeri by meli zacit lidi nuti vic kupovat novy auta nejakym _prirozenym_ zpusobem, treba prestat prodavat nahr dily a servis autum starsi jak 3 roky atd. ... nejak ty parchanty nevdecny zakaznicky proste donutit pujde.
Nevím odkud berete informace o desetiprocentních maržích - konkrétně u tří značek, ke kterým mám vcelku blízký vztah (dělám u dealera :)) je deset procent spíš nesplnitelný sen... U levnějších a ještě někdy akčních modelů jsou marže tak 5%, někdy ještě nižší (třeba Getz Cool a podobné "hypermegasupervýhodnéakčnínabídky", co nám vnucuje dovozce, mají marži asi 5 000,- Kč: a z toho musíte ještě odečíst náklady na předprodejní servis a případný "dárek" zmlsaným zákazníkům)... Prodávat auta není až takové terno, jak si asi myslíte: konkrétně třeba u Hyundaie musíte mít na showroomu prakticky kompletní modelovou řadu (a takový Trajet, Terracan, Santa jsou "mrchy" cca melounek každá) včetně "akčních" modelů, demo vozy a z těch miliónů samozřejmě platit úroky: nepočítaje v to "povinné" investice do značení prodejců, reklamy, polepů, propagačních předmětů, za které si dovozce účtuje ceny zhruba desetinásobné oproti tomu, kdybysme si je nechali vyrobit sami... A pokud ještě některý dealer platí pronájem showroomu, zaměstnance a ještě mu přijde faktura na skoro sto litrů za "povinné značení" a on za měsíc prodal pět "akčních" vozů s plusmínus nulovým ziskem, tak dlouho nevydrží: a než se jakýkoliv prodejce "zavede" a lidi k němu začnou chodit, musíte počítat s tím, že tak rok, rok a půl budete ve značné ztrátě.
Prostě pokud nechcete investovat pár desítek miliónů s nejistou návratností, je podnikání v autobyznysu spíš adrenalinový sport :)
Pokiaľ dílera neuživí predaj nových áut, tak to nemusí robiť, može sa na to vykašľať a nájsť si lukratívnejšie podnikanie. A ak chce ryžovať na servise, tak to ho asi tiež za chvíľu prejde, ľudia začnú chodiť do neznačkového servisu a bude pokoj... o záruku prísť nemožu, tak prečo by platili viac za "značkový" servis ?
Jo a ještě jedna věc. Ze zákona je záruka na vůz 2 roky, takže ten 3. rok u japonců je na jejich vrub. Takže z toho vyplývá jedna velká pravda. Ušetříte 1000kč na servisu? Ve třetím roce se rozlučte se zárukou, prostě vám ji nedají, není to jejich povinost (např. převodovka za 100 tisíc). A ve kterém roce je na autě logicky nejvíce závad. Ano, ve 3.!!!!
S tou zárukou to evidentně ještě pár lidí nepochopilo. Ono je to složitější. Dealer musí záruku uznat bez potíží do 1/2 roku od koupě nového auta a pokud si myslí, že závada je zapříčiněna neodborným /neautorizovaným/ servisem, musí to prokázat. Ale bacha na zbývajících 2,5 roku záruky (u japonců), kdy zákazník musí prokázat, že pravidelná údržba byla prováděla podle všech předpisů a byli dodrženy veškeré úkony. Pokud stratíte jednu účtenku za výměnu oleje, jste bez záruky!!! To raději něco připlatím u dealera, mám to v klidu se zárukou a navíc pořádně udělaný.
No u nas to vsechno proste funguje nejak divne. V nemeckym Autobildu delali pruzkum jakou vam u jednotlivych prodejcu daj slevu. Testovali to u peti aut ruznych znacek a u kazdyho z tech peti modelu co si vybrali sli za peti ruznyma prodejcema. Vsechny slevy se pohybovali 8%-12% to znamena ze se muze rict ze vam pri koupi jakehokoliv auta da v nemecku prodejce v prumeru 10% slevu. Kdyby se u nas vykaslali na ty pitomi akcni nabidky a radsi ste meli jistotu, ze to kdekoliv ukacate na priblizne minus 10%, bylo by to podle me lepsi.. (nechci tim zacinat diskuzi ze tam jsou auta celkove o neco drazsi a podobny argumenty, hlavne jsem chtel rict jak bych radsi kdyby fungovaly slevy na auta u nas)
Jen potvrzujete to, co jsem napsal "až desetiprocentní marže, kterých při prodeji nových aut dosahovali, jsou už historií".
asi špatně komunikujete třeba s leasingovkama, co? Pokud děláš u dealera, víš o čem mluvím...
Vše co píše Marek je pravda, ale je fakt že peníze plynou taky odjinud, třeba provize z leasingu, bonusy za plnění plánu, bonusy za vlastnění předváděcích a náhradních vozidel apod. Navíc dnes se prodej aut bere jako doplněk k servisu a prodeji dílů, ten musí firmu uživit, prodej aut pouze vytváří potenciál zákazníků na servis a jako takový by neměl sice být ztrátový, ale vydělat se na něm už několik let nedá, zvlášť u značek z druhé pětky prodejů.
Kouknete na ten zlej kapitalismus! Pitomej zakaznik dostane 200 tisic slevu a chudak dealer na tom musi participovat! To je fakt hruza.
Já myslím, že Unie by proti této křivdě měla zabojovat nějakou šikovně udělanou směrnicí!
Nerikej dvakrat! Staci uz zavadena smernice, ze slevy smej bejt jen 2x do roka a musej bejt zasoby na dva dny (takze cilem "vypordeje" zrejme neni zbozi vyprodat - zbavit se ho, ale dva dny uspokojovat skudlily).
Taky by mě zajímalo, jak je možné že jsou rozdíly v cenách tak obrovské. Vemte si třeba Mercedes. E-class vyjde v americe až o 300 tis levněji než v ČR. Jak je to možné?????
To víš v Americe tolik nevydělávaj
Tak at zlevnej dovozci! Vzdyt v USA se auta prodavaji jeste levneji a prodejci taky nekrachuji!! Takze to musi mit na svedomi dovozci nebo sami automobilky. To preci neni mozny, aby si american koupil Camry a evropan si za stejny penize koupil jen Corollu. Takze v Evrope pekne rejzujou prachy a v Americe jdou pod cenu a likvidujou tamni koncerny.
pro Davida: ono je tam trochu jiné CLO a DPH :), ty auta jsou na některých věcech "očesaný" a hlavně je to velkej trh.
Myslíš ty očesaný americký verze s třiapůllitrem, v kůži, ve standardu s plnou elektrikou, klimatizací a 6 airbagy proti těm našim skvěle vybaveným dvoulitrům v hadru, s kličkama vzadu a klimatizací za příplatek?
Myslím, že jde spíš o bubnové brzdy místo kotoučů vzadu, zjednodušené podvozky a podladěné motory.
Jak která auta, některá nemají v základu ani klimu, ani šest airbagů. I na americkém trhu se nabízí budget auta. Loni jsem si na dovolené koupil katalog US aut a dost jsem divil, jak oholené jsou výbavy levných vozů.
o clu si nejsem tak jistej, většina aut je evropského původu (vyrobené v závodech po evropě) a to i včetně některých asijských značek, a na to žádné clo není...
výrobci musí slevnit...
Takove slovo (slevnit) cesky jazyk nezna! Lidi neprznite cestinu!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.