Vysoké slevy zákazníky příliš nepřitahují, dealeři protestují

O tom, že automobilky nabízí skutečně vysoké a velmi výhodné slevy takřka na všechny vozy na trhu, se můžete přesvědčit v našem komplexním přehledu. Je to důsledkem klesajících prodejů, nižšího zájmu o nové vozy od vstupu do Evropské unie. Slevy dosahují v některých případech až 200 tisíc korun. Přesto zvýšení zájmu zákazníků moc nepomáhají, naopak, mohou přivést dealery do problémů. Zatímco dovozce vozů do ČR se snaží prodat co nejvíce aut, dealer musí na prodeji vydělat. A to bohužel při takových slevách moc nejde.

Na slevách totiž musí podle hospodářských novin prodejci participovat, takže až desetiprocentní marže, kterých při prodeji nových aut dosahovali, jsou už historií. Někteří dealeři ztráty v tržbách z prodeje nových aut "zalepují" prodejem náhradních dílů či servisem, v horším případě propouští zaměstnance. Všechny zákaznické slevy musí mít svou hranici, tvrdí prodejci. Jak se ale zdá ze současného vývoje, dovozci hodlají s vysokými slevami pokračovat.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků