Vysoké slevy zákazníky příliš nepřitahují, dealeři protestují

O tom, že automobilky nabízí skutečně vysoké a velmi výhodné slevy takřka na všechny vozy na trhu, se můžete přesvědčit v našem komplexním přehledu. Je to důsledkem klesajících prodejů, nižšího zájmu o nové vozy od vstupu do Evropské unie. Slevy dosahují v některých případech až 200 tisíc korun. Přesto zvýšení zájmu zákazníků moc nepomáhají, naopak, mohou přivést dealery do problémů. Zatímco dovozce vozů do ČR se snaží prodat co nejvíce aut, dealer musí na prodeji vydělat. A to bohužel při takových slevách moc nejde.

Na slevách totiž musí podle hospodářských novin prodejci participovat, takže až desetiprocentní marže, kterých při prodeji nových aut dosahovali, jsou už historií. Někteří dealeři ztráty v tržbách z prodeje nových aut "zalepují" prodejem náhradních dílů či servisem, v horším případě propouští zaměstnance. Všechny zákaznické slevy musí mít svou hranici, tvrdí prodejci. Jak se ale zdá ze současného vývoje, dovozci hodlají s vysokými slevami pokračovat.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků