Vysoké slevy zákazníky příliš nepřitahují, dealeři protestují

O tom, že automobilky nabízí skutečně vysoké a velmi výhodné slevy takřka na všechny vozy na trhu, se můžete přesvědčit v našem komplexním přehledu. Je to důsledkem klesajících prodejů, nižšího zájmu o nové vozy od vstupu do Evropské unie. Slevy dosahují v některých případech až 200 tisíc korun. Přesto zvýšení zájmu zákazníků moc nepomáhají, naopak, mohou přivést dealery do problémů. Zatímco dovozce vozů do ČR se snaží prodat co nejvíce aut, dealer musí na prodeji vydělat. A to bohužel při takových slevách moc nejde.

Na slevách totiž musí podle hospodářských novin prodejci participovat, takže až desetiprocentní marže, kterých při prodeji nových aut dosahovali, jsou už historií. Někteří dealeři ztráty v tržbách z prodeje nových aut "zalepují" prodejem náhradních dílů či servisem, v horším případě propouští zaměstnance. Všechny zákaznické slevy musí mít svou hranici, tvrdí prodejci. Jak se ale zdá ze současného vývoje, dovozci hodlají s vysokými slevami pokračovat.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků