Generální tajemník Euro NCAP se tvrdě opřel do Dacie Spring. Bez reakce nezůstal ani Renault Zoe

Názory k článku

šofér  |  09. 12. 2021 11:43

No tak mne by zajímaly výsledky, kdy se ty asistenční systémy nehodnotily vůbec. Protože nakonec stejně rozhoduje řidič.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
HRD  |  09. 12. 2021 12:24

Jsem téhož názoru: Crash testy vznikly proto, aby ukázaly, jak bezpečná (fyzicky) je karoserie vozidla a nakolik posádku ochrání při nárazu. Nějaký asistenty bych do toho nemotal, protože jsou to jen podpůrné utility, ale při samotné prdě do protijedoucího vozu jsou jaksi na ho.no. A často dělají víc zmatků než užitku.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ohňostroj marnosti  |  09. 12. 2021 17:36

Tady to je, jak v diskuzi chráněných dílen. Koukněte na ncap a uvidíte, že se zvlášť hodnotí náraz a zvlášť ty asistenty. Když pro vás nejsou důležité, tak je do toho netahejte.

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
lethal924  |  10. 12. 2021 09:20

Proc je clanek o Renaultu zase jen reklamou na Skodu?
Proc to video zamrzne kdykoliv ma Fabia neco srazit?

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JK  |  10. 12. 2021 15:10

Sice budu znít jako starej dědek, ale za nebezpečné považuji auto s asistenty, jelikož nezřídka jsem na dálnici svědkem, kdy se řidič vůbec nevěnuje řízení, ale hraje si s telefonem, však mě to udrží v pruzích, zabrzdí,... Čím chytřejší auto, tím blbější a nebezpečnější řidič.

 |   |  Odpovědět
Praktický auto  |  12. 12. 2021 07:59

Vzhledem k tomu jak rychle se mění metodika NCAP, tak to není tak překvapivé. Když se zpětně podíváte jak dopadaly starší modely, které za dobu výroby otestovali víckrát tak většinou dost ztratily v dalším testu a to byly dříve změny menší (např VW UP). Chtělo by to vždy začít novou metodiku tím, že otestují třeba tři auta z každé kategorieu kterych jsou i výsledky z předchozích metodiky. Aby bylo zřejmé jaký vliv má vlastní změna. Je zřejmé cca 40 procent je horší než 80 ale na druhou stranu, je to jako s emisemi. Také můžete nastavovat euro1, 2 ... až jednou euro 55 ale splnění už bude neúměrně drahé v poměru k výsledku. Vzdy bude platit že "levné" auto není jako Mercedes třídy S. Ale pokud by šlo EU o bezpečnost netlacili by na elektromobilu. Třeba Sandero už s cca 70 procenty tak špatně nevypadá za nepoměrně nižší cenu.

 |   |  Odpovědět
Pavel  |  16. 12. 2021 07:33

Ono i kdyby se odhlédlo od těch asistentů, tak si málokdo uvědomí, že energie stoupá se druhou mocninou rychlosti a rozdíl v rychlosti nárazu, aby byla karoserie a lidi v ní sešrotováni stejně, může mezi nejlepším a nejhorším autem třeba 6-8 km/h. Chtěl bych vidět graf, který by na ose X právě tento rozdíl v rychlosti v nárazu, aby výsledek byl stejný a na y cenu auta-zkusil bych odhadnout, že to bude exponenciala.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor