Ono i kdyby se odhlédlo od těch asistentů, tak si málokdo uvědomí, že energie stoupá se druhou mocninou rychlosti a rozdíl v rychlosti nárazu, aby byla karoserie a lidi v ní sešrotováni stejně, může mezi nejlepším a nejhorším autem třeba 6-8 km/h. Chtěl bych vidět graf, který by na ose X právě tento rozdíl v rychlosti v nárazu, aby výsledek byl stejný a na y cenu auta-zkusil bych odhadnout, že to bude exponenciala.
To áno, ale je tu ešte aj hmotnosť. Kedysi takto testovali Lagunu a nedopadlo to slávne.Keď si v tom fyzikalnom okienku mam tu zapeklitu úlohu pre tých co scitavaju rýchlosti pri náraze - prečo sa pri čelnom náraze rýchlosti neodpocitavaju pripadne sa nevynuluju - ved vektory (sily) pôsobiace proti sebe sa odčituju?
Vzhledem k tomu jak rychle se mění metodika NCAP, tak to není tak překvapivé. Když se zpětně podíváte jak dopadaly starší modely, které za dobu výroby otestovali víckrát tak většinou dost ztratily v dalším testu a to byly dříve změny menší (např VW UP). Chtělo by to vždy začít novou metodiku tím, že otestují třeba tři auta z každé kategorieu kterych jsou i výsledky z předchozích metodiky. Aby bylo zřejmé jaký vliv má vlastní změna. Je zřejmé cca 40 procent je horší než 80 ale na druhou stranu, je to jako s emisemi. Také můžete nastavovat euro1, 2 ... až jednou euro 55 ale splnění už bude neúměrně drahé v poměru k výsledku. Vzdy bude platit že "levné" auto není jako Mercedes třídy S. Ale pokud by šlo EU o bezpečnost netlacili by na elektromobilu. Třeba Sandero už s cca 70 procenty tak špatně nevypadá za nepoměrně nižší cenu.
Sice budu znít jako starej dědek, ale za nebezpečné považuji auto s asistenty, jelikož nezřídka jsem na dálnici svědkem, kdy se řidič vůbec nevěnuje řízení, ale hraje si s telefonem, však mě to udrží v pruzích, zabrzdí,... Čím chytřejší auto, tím blbější a nebezpečnější řidič.
Proc je clanek o Renaultu zase jen reklamou na Skodu?Proc to video zamrzne kdykoliv ma Fabia neco srazit?
No protože se to musí. Škodovka je přeci "česká". Je jedno, že ji vlastní Němci. Vsechny její auta jsou facelifty VW. Tak abychom na ní mohli být všichni hrdí. 👎
Tady to je, jak v diskuzi chráněných dílen. Koukněte na ncap a uvidíte, že se zvlášť hodnotí náraz a zvlášť ty asistenty. Když pro vás nejsou důležité, tak je do toho netahejte.
vysledny počet hvezdicek je dan vcetne asistentu. Kdyz tomu nehovis tak nekecej. Ty vedouci chraneny dilny.
Pokuď ti stačí hvězdičky, porovnávej hvězdičky. Pokuď ti hvězdičky nastačí, koukej na % ochrany posádky.Euroncap.com
Jsem téhož názoru: Crash testy vznikly proto, aby ukázaly, jak bezpečná (fyzicky) je karoserie vozidla a nakolik posádku ochrání při nárazu. Nějaký asistenty bych do toho nemotal, protože jsou to jen podpůrné utility, ale při samotné prdě do protijedoucího vozu jsou jaksi na ho.no. A často dělají víc zmatků než užitku.
Asistenti jsou od toho, aby k nehodě vůbec nedošlo. Pokud třeba řidič zaspí, nebo dostane infarkt, tak můžou zabránit nehodě.
ABS, ESP i nouzový brzdění jsou asistenti. Zcela určitě umí snížit škody při nehode, proto k hodnocení patří.
majitele drahych aut jsou presvedceni o nesmrtelnosti protoze jejich auto ma max. pocet hvezd - protoze drahy auto muže mit milion drahych asistentu. pak to dopadne tak ze treba aygo je bezpecnejsi než ten renault, protoze ono to má 4 hvezdy za fyzickou ochranu. Se vsemi temi asistenty má 5 hvezd, ale kdo za to ty prachy u malýho prcka dá?
No tak mne by zajímaly výsledky, kdy se ty asistenční systémy nehodnotily vůbec. Protože nakonec stejně rozhoduje řidič.
Nebuď namyšlenej, když tě z boku nebo ze zadního rohu torpédujue někdo jinej tak rozhoduješ leda vo houně a pokud máš SUV tak jdeš přes boudu na to tata. Pak už nejsi králem silnic ale jen rozštípaná hromádka neštestí v nemocnici nebo ve futrálu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.