Generální tajemník Euro NCAP se tvrdě opřel do Dacie Spring. Bez reakce nezůstal ani Renault Zoe

15 komentářů

Pavel
16. prosince • 7:33

Ono i kdyby se odhlédlo od těch asistentů, tak si málokdo uvědomí, že energie stoupá se druhou mocninou rychlosti a rozdíl v rychlosti nárazu, aby byla karoserie a lidi v ní sešrotováni stejně, může mezi nejlepším a nejhorším autem třeba 6-8 km/h. Chtěl bych vidět graf, který by na ose X právě tento rozdíl v rychlosti v nárazu, aby výsledek byl stejný a na y cenu auta-zkusil bych odhadnout, že to bude exponenciala.

julo19
24. prosince • 6:53

To áno, ale je tu ešte aj hmotnosť. Kedysi takto testovali Lagunu a nedopadlo to slávne.
Keď si v tom fyzikalnom okienku mam tu zapeklitu úlohu pre tých co scitavaju rýchlosti pri náraze - prečo sa pri čelnom náraze rýchlosti neodpocitavaju pripadne sa nevynuluju - ved vektory (sily) pôsobiace proti sebe sa odčituju?

Praktický auto
12. prosince • 7:59

Vzhledem k tomu jak rychle se mění metodika NCAP, tak to není tak překvapivé. Když se zpětně podíváte jak dopadaly starší modely, které za dobu výroby otestovali víckrát tak většinou dost ztratily v dalším testu a to byly dříve změny menší (např VW UP). Chtělo by to vždy začít novou metodiku tím, že otestují třeba tři auta z každé kategorieu kterych jsou i výsledky z předchozích metodiky. Aby bylo zřejmé jaký vliv má vlastní změna. Je zřejmé cca 40 procent je horší než 80 ale na druhou stranu, je to jako s emisemi. Také můžete nastavovat euro1, 2 ... až jednou euro 55 ale splnění už bude neúměrně drahé v poměru k výsledku. Vzdy bude platit že "levné" auto není jako Mercedes třídy S. Ale pokud by šlo EU o bezpečnost netlacili by na elektromobilu. Třeba Sandero už s cca 70 procenty tak špatně nevypadá za nepoměrně nižší cenu.

JK
10. prosince • 15:10

Sice budu znít jako starej dědek, ale za nebezpečné považuji auto s asistenty, jelikož nezřídka jsem na dálnici svědkem, kdy se řidič vůbec nevěnuje řízení, ale hraje si s telefonem, však mě to udrží v pruzích, zabrzdí,... Čím chytřejší auto, tím blbější a nebezpečnější řidič.

lethal924
10. prosince • 9:20

Proc je clanek o Renaultu zase jen reklamou na Skodu?
Proc to video zamrzne kdykoliv ma Fabia neco srazit?

Česílko
10. prosince • 14:36

No protože se to musí. Škodovka je přeci "česká". Je jedno, že ji vlastní Němci. Vsechny její auta jsou facelifty VW. Tak abychom na ní mohli být všichni hrdí. 👎

Ohňostroj marnosti
9. prosince • 17:36

Tady to je, jak v diskuzi chráněných dílen. Koukněte na ncap a uvidíte, že se zvlášť hodnotí náraz a zvlášť ty asistenty. Když pro vás nejsou důležité, tak je do toho netahejte.

Karel
9. prosince • 18:59

vysledny počet hvezdicek je dan vcetne asistentu. Kdyz tomu nehovis tak nekecej. Ty vedouci chraneny dilny.

Ohňostroj marnosti
9. prosince • 19:20

Pokuď ti stačí hvězdičky, porovnávej hvězdičky. Pokuď ti hvězdičky nastačí, koukej na % ochrany posádky.Euroncap.com

HRD
9. prosince • 12:24

Jsem téhož názoru: Crash testy vznikly proto, aby ukázaly, jak bezpečná (fyzicky) je karoserie vozidla a nakolik posádku ochrání při nárazu. Nějaký asistenty bych do toho nemotal, protože jsou to jen podpůrné utility, ale při samotné prdě do protijedoucího vozu jsou jaksi na ho.no. A často dělají víc zmatků než užitku.

Leoš
14. prosince • 15:34

Asistenti jsou od toho, aby k nehodě vůbec nedošlo. Pokud třeba řidič zaspí, nebo dostane infarkt, tak můžou zabránit nehodě.

Cenda
10. prosince • 21:29

ABS, ESP i nouzový brzdění jsou asistenti. Zcela určitě umí snížit škody při nehode, proto k hodnocení patří.

Karel
9. prosince • 12:26

majitele drahych aut jsou presvedceni o nesmrtelnosti protoze jejich auto ma max. pocet hvezd - protoze drahy auto muže mit milion drahych asistentu. pak to dopadne tak ze treba aygo je bezpecnejsi než ten renault, protoze ono to má 4 hvezdy za fyzickou ochranu. Se vsemi temi asistenty má 5 hvezd, ale kdo za to ty prachy u malýho prcka dá?

šofér
9. prosince • 11:43

No tak mne by zajímaly výsledky, kdy se ty asistenční systémy nehodnotily vůbec. Protože nakonec stejně rozhoduje řidič.

Kuk Vykuk
9. prosince • 12:27

Nebuď namyšlenej, když tě z boku nebo ze zadního rohu torpédujue někdo jinej tak rozhoduješ leda vo houně a pokud máš SUV tak jdeš přes boudu na to tata. Pak už nejsi králem silnic ale jen rozštípaná hromádka neštestí v nemocnici nebo ve futrálu.

Doporučujeme

Články odjinud