Výsledky spolehlivosti TÜV: Porsche 911 vítězí v každém věku, Hyundai i20 překvapil

Vítězem letošního průzkumu spolehlivosti automobilů TÜV Report se stává na všech frontách Porsche 911. Jako vůbec první vůz vyhrává s minimem závad ve všech věkových kategoriích.

Na první příčce TÜV Reportu pro rok 2019 se nyní rekordně objevuje Porsche 911. Německý sporťák se totiž vůbec poprvé dostává na první místa ve všech věkových kategoriích této studie. Vypracovaný průzkum opět pracuje s procentuálním počtem vozů se závadami, které jsou řešeny na technických kontrolách podniku TÜV po celém Německu – aktuálně celkem 8,8 milionu technických kontrol.

U tři roky starých modelů Porsche 911 tak vykazovalo závažné nedostatky jen 2,5 % vozů, když poprvé navštívily technickou kontrolu. U čtyřletých kusů mluvíme o 3,6 %, přičemž šestileté a osmileté exempláře se na vrcholu tabulek objevily s 6,0 %, respektive 8,3 %. Deset let staré devětsetjedenáctky excelovaly s nejlepším skóre 11,7 %.

Jak často řidiči za volantem sprostě nadávají? Studie došla k závěru

Jak často řidiči za volantem sprostě nadávají? Studie došla k závěru

V kategorii tříletých vozů se pak umístili společně na druhém místě Mercedes-Benz třídy B a Mercedes-Benz GLK (2,6 %). Třetí místo drží další Mercedes, přesněji roadster SLK s 2,8 procenty problémových kusů. Největším propadlíkem se zřejmě jeví Volkswagen Golf Sportsvan, jenž se po loňském druhém místě propadl na 10. příčku.

TÜV Reportu však dodává, že kvalita a spolehlivost nemusí být drahá, jelikož s pouhými 3,0 % závažných nedostatků se na 7. místě ukázal korejský Hyundai i20. Zveřejněni byli i vítězové jednotlivých segmentů: Ve třídě mini zvítězil Opel Adam (4,4 %), mezi malými vozy byl první zmíněný Hyundai i20 (3,0 %), kompaktní vozy vede Mercedes třídy A (3,2 %), střední třída patří Mercedesu třídy C (3,0 %), MPV ovládl Mercedes třídy B a SUV zase Mercedes GLK (2,6 %).

Mezi nejhorší vozy na úplném konci průzkumu patří Dacia Logan (14,6 %), před ní je Renault Clio (13,0 %) a třetí místo od konce obývá Fiat Punto (12,1 %).

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

Britové chtějí kontrolu zraku řidičů každých deset let. U nás návrh neprošel

V kategorii čtyřletých až pětiletých vozů se za první Porsche 911 řadí Mercedes třídy B a Audi Q5 (oba 5,0 %). Úplným extrémem na konci kategorie je ovšem Peugeot 206+ (28 %). Druhé a třetí místo po šesti až sedmi letech drží Mercedes SLK (7,0 %) a Audi TT (7,7 %). U osmiletých až devítiletých aut tato místa obsazují BMW X1 a Audi TT (12,2 %).

Následníkem Porsche 911 pak byla mezi deset až jedenáct let starými auty Mazda 2. Při průměrné míře závažných nedostatků 15,7 % se řadí na druhé místo před Audi TT. Jak dodává TÜV Report, deset let stará Mazda 2 propadla ve studii téměř jen v polovině případů ve srovnání se čtyři roky starým Peugeotem 206+.

Kompletní výsledky a tabulky zatím nebyly zveřejněny on-line, TÜV Report vychází opět jako součást speciálního vydání časopisu Auto Bild, který je nyní v Německu v prodeji.  

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků