Výsledky společnosti Citroën Česká republika s.r.o. za rok 2005

Společnost Citroën Česká republika s.r.o. prodala v ČR v roce 2005 celkem 6 062 vozů. Z tohoto počtu bylo 2 090 vozů užitkových a 3 972 vozů osobních.

Celkově to znamená ve srovnání s rokem 2004 nárůst prodejů v segmentu osobních i lehkých užitkových vozů.  Celkově prodeje vozů Citroen vzrostly proti roku 2004 o celých 11%. Tento vývoj dokonce předstihl tempo růstu automobilového trhu v ČR, který rostl jen o 4%.

 

Téměř 57% prodejů roku 2005 představují prodeje stále velmi úspěšných modelů Citroën C3 a Berlingo.

 

Nejprodávanějším modelem, který tímto splnil očekávání, je model Citroën C3, jehož se prodalo 1 916 vozů. Druhým nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo, který si získal přízeň 1.534 zákazníků (1 281 osobní verze, popř přestavba N1 a 253 užitková verze, furgon). Třetí model na žebříčků prodejů, nově uvedený Citroën C4, jehož prodeje se v roce 2005 naplno rozběhly, dosáhl na prodejní číslo 915 vozů. Zajímavé je, že více než 25% prodejů C4 se realizovalo ve verzi Coupé, tj. 3-dveřovém provedení.

 

Rok 2005 byl rokem uvedení na trh dvou modelů segmentu malých vozů, kolínského Citroënu C1 a restylovaného Citroënu C3.  Nový Citroën C1, uvedený v květnu, si za minulý rok získal v ČR přízeň již 150 zákazníků. Prošel také na výbornou nárazovými testy bezpečnosti EuroNcap, kde získal hodnocení (****). Podzimní facelift modelu C3 oživil zájem zákazníků o tento model a přinesl „Cé trojce“ ještě více šarmu a také podpořil komfort uživatelů novým zpracováním interiéru. 

 

V segmentu lehkých užitkových vozů se již tradičně nejlépe dařilo Berlingu a Jumperu. Restylovaný model Citroën JUMPY Flexivan generoval polovinu prodejů tohoto modelu, zvláště pak akční model Jumpy Flexivan Entreprise. V loňském prosinci také došlo k ukončení prodejů nestora naší modelové řady LUV Citroënu C15. Významnou událostí bylo dále uvedení přestaveb Techsport (Berlingo valník a pick-up) a užitkové verze Berlinga GNV (zemní plyn).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků