Výsledky společnosti Citroën Česká republika s.r.o. za rok 2005

Společnost Citroën Česká republika s.r.o. prodala v ČR v roce 2005 celkem 6 062 vozů. Z tohoto počtu bylo 2 090 vozů užitkových a 3 972 vozů osobních.

Celkově to znamená ve srovnání s rokem 2004 nárůst prodejů v segmentu osobních i lehkých užitkových vozů.  Celkově prodeje vozů Citroen vzrostly proti roku 2004 o celých 11%. Tento vývoj dokonce předstihl tempo růstu automobilového trhu v ČR, který rostl jen o 4%.

 

Téměř 57% prodejů roku 2005 představují prodeje stále velmi úspěšných modelů Citroën C3 a Berlingo.

 

Nejprodávanějším modelem, který tímto splnil očekávání, je model Citroën C3, jehož se prodalo 1 916 vozů. Druhým nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo, který si získal přízeň 1.534 zákazníků (1 281 osobní verze, popř přestavba N1 a 253 užitková verze, furgon). Třetí model na žebříčků prodejů, nově uvedený Citroën C4, jehož prodeje se v roce 2005 naplno rozběhly, dosáhl na prodejní číslo 915 vozů. Zajímavé je, že více než 25% prodejů C4 se realizovalo ve verzi Coupé, tj. 3-dveřovém provedení.

 

Rok 2005 byl rokem uvedení na trh dvou modelů segmentu malých vozů, kolínského Citroënu C1 a restylovaného Citroënu C3.  Nový Citroën C1, uvedený v květnu, si za minulý rok získal v ČR přízeň již 150 zákazníků. Prošel také na výbornou nárazovými testy bezpečnosti EuroNcap, kde získal hodnocení (****). Podzimní facelift modelu C3 oživil zájem zákazníků o tento model a přinesl „Cé trojce“ ještě více šarmu a také podpořil komfort uživatelů novým zpracováním interiéru. 

 

V segmentu lehkých užitkových vozů se již tradičně nejlépe dařilo Berlingu a Jumperu. Restylovaný model Citroën JUMPY Flexivan generoval polovinu prodejů tohoto modelu, zvláště pak akční model Jumpy Flexivan Entreprise. V loňském prosinci také došlo k ukončení prodejů nestora naší modelové řady LUV Citroënu C15. Významnou událostí bylo dále uvedení přestaveb Techsport (Berlingo valník a pick-up) a užitkové verze Berlinga GNV (zemní plyn).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků