Výsledky prodeje Škoda Auto

Za prvních 6 měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,5 %, když si její vozy koupilo 210.421 zákazníků. Největší nárůst odbytu již tradičně zaznamenávají trhy západní Evropy.
Výsledky prodeje Škoda Auto
Za prvních 6 měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,5 %, když si její vozy koupilo 210.421 zákazníků. Největší nárůst odbytu již tradičně zaznamenávají trhy západní Evropy, kde Škoda Auto prodala za prvních šest měsíců 113.357 automobilů, což je o 11,6 % více než za stejné období loňského roku. Zejména v důsledku pokračujícího poklesu automobilového trhu v Polsku a přetrvávajících problémů ruské ekonomiky se prodeje automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez ČR) v hodnoceném období meziročně snížily o 9,3 % na 47.996 vozů.

Hlavním exportním trhem zůstává pro Škoda Auto v západní Evropě Německo s 32.657 prodanými vozy, což je oproti první polovině předchozího roku nárůst o14,3 %. Následuje Velká Británie (14.698 vozů, růst o +6,3 %), Rakousko (10.550; +18,2 %); Španělsko (7.408;+21,5 %). Podstatný nárůst prodeje zaznamenalo také Nizozemsko (3.451; +75,3 %).

Červnový vývoj na velkých západoevropských trzích ovšem signalizoval stagnaci nebo dokonce významný pokles. Například prognóza prodeje nových osobních vozů všech značek na největším evropském trhu v Německu pro letošek předpokládá proti loňsku pokles o čtvrt miliónu vozů na 3,55 miliónu automobilů. Zvyšuje se konkurenční tlak a doprovází jej také významný růst cen pohonných hmot.

V České republice dokázala Škoda Auto zachovat pozitivní růst prodeje, když si vozy Škoda od ledna do června zakoupilo celkem 39.946 zákazníků, což je o 3,0 % více než loni. Tržní podíl značky na domácím trhu se lehce zvýšil na 49,2 %. Na druhém nejvýznamnějším exportním trhu v Polsku došlo vinou oslabení celého trhu k poklesu prodeje vozů Škoda o 14,2 % na 19.274 automobilů. I přes snížení odbytu vozů všech značek na Slovensku, dokazuje Škoda Auto své silné postavení na trhu nárůstem tržního podílu na 56,3 %. Ve střední Evropě se naopak úspěšně zvýšil prodej vozů Škoda v Maďarsku (3.338; +17,1 %) a Chorvatsku (2.566; + 77,3 %).

Nové zákazníky si nachází Fabia, nejnovější model z nabídky značky Škoda, kterou si již zakoupilo 41.180 zákazníků. Pokračuje úspěch vyzrálé modelové řady Felicia (včetně provedení Combi a lehkých užitkových vozů), když se celkem prodalo 89.506 vozů. Stabilní zákaznickou oblibu vykazuje Octavia (limuzína), jichž se od ledna do června prodalo 47.861 (meziročně +1,1 %) a dále roste obliba Octavie Combi, kterou si koupilo 31.874 zákazníků, tedy o 25,6 % více než loni.

Po úspěšném loňském prodeji 385.330 vozů plánuje Škoda Auto v roce 2000 další růst dodávek zákazníkům.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků