Výsledky prodeje Škoda Auto

Za prvních 6 měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,5 %, když si její vozy koupilo 210.421 zákazníků. Největší nárůst odbytu již tradičně zaznamenávají trhy západní Evropy.
Výsledky prodeje Škoda Auto
Za prvních 6 měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,5 %, když si její vozy koupilo 210.421 zákazníků. Největší nárůst odbytu již tradičně zaznamenávají trhy západní Evropy, kde Škoda Auto prodala za prvních šest měsíců 113.357 automobilů, což je o 11,6 % více než za stejné období loňského roku. Zejména v důsledku pokračujícího poklesu automobilového trhu v Polsku a přetrvávajících problémů ruské ekonomiky se prodeje automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez ČR) v hodnoceném období meziročně snížily o 9,3 % na 47.996 vozů.

Hlavním exportním trhem zůstává pro Škoda Auto v západní Evropě Německo s 32.657 prodanými vozy, což je oproti první polovině předchozího roku nárůst o14,3 %. Následuje Velká Británie (14.698 vozů, růst o +6,3 %), Rakousko (10.550; +18,2 %); Španělsko (7.408;+21,5 %). Podstatný nárůst prodeje zaznamenalo také Nizozemsko (3.451; +75,3 %).

Červnový vývoj na velkých západoevropských trzích ovšem signalizoval stagnaci nebo dokonce významný pokles. Například prognóza prodeje nových osobních vozů všech značek na největším evropském trhu v Německu pro letošek předpokládá proti loňsku pokles o čtvrt miliónu vozů na 3,55 miliónu automobilů. Zvyšuje se konkurenční tlak a doprovází jej také významný růst cen pohonných hmot.

V České republice dokázala Škoda Auto zachovat pozitivní růst prodeje, když si vozy Škoda od ledna do června zakoupilo celkem 39.946 zákazníků, což je o 3,0 % více než loni. Tržní podíl značky na domácím trhu se lehce zvýšil na 49,2 %. Na druhém nejvýznamnějším exportním trhu v Polsku došlo vinou oslabení celého trhu k poklesu prodeje vozů Škoda o 14,2 % na 19.274 automobilů. I přes snížení odbytu vozů všech značek na Slovensku, dokazuje Škoda Auto své silné postavení na trhu nárůstem tržního podílu na 56,3 %. Ve střední Evropě se naopak úspěšně zvýšil prodej vozů Škoda v Maďarsku (3.338; +17,1 %) a Chorvatsku (2.566; + 77,3 %).

Nové zákazníky si nachází Fabia, nejnovější model z nabídky značky Škoda, kterou si již zakoupilo 41.180 zákazníků. Pokračuje úspěch vyzrálé modelové řady Felicia (včetně provedení Combi a lehkých užitkových vozů), když se celkem prodalo 89.506 vozů. Stabilní zákaznickou oblibu vykazuje Octavia (limuzína), jichž se od ledna do června prodalo 47.861 (meziročně +1,1 %) a dále roste obliba Octavie Combi, kterou si koupilo 31.874 zákazníků, tedy o 25,6 % více než loni.

Po úspěšném loňském prodeji 385.330 vozů plánuje Škoda Auto v roce 2000 další růst dodávek zákazníkům.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků