Výsledky prodeje Škoda Auto za rok 2001

Již sedmý rok po sobě zvýšila Škoda Auto v roce 2001 prodej automobilů, když si vozy tradiční české značky zakoupilo v 73 zemích světa 462.321 zákazníků.
Výsledky prodeje Škoda Auto za rok 2001
Navzdory recesi na významných automobilových trzích světa tak Škoda Auto zvýšila v meziročním srovnání prodej celkem o 6,2 %, tj. bezmála o 27.000 vozů a upevnila své postavení díky růstu tržních podílů v klíčových regionech. Na domácím trhu v České republice bez celních a obchodních bariér vůči dovozům automobilů z Evropské unie vzrostl prodej o 1,9 % na 82.405 vozů, přičemž značka Škoda udržela nadpoloviční podíl 52,6 % na českém trhu s novými osobními vozy. Škoda Auto si zachovala ve vyšším hodnotovém objemu postavení největšího českého exportéra, když na vývoz směřovalo 82 % z prodaných vozů.

Nejprodávanějším vozem značky Škoda byla v roce 2001 Fabia, jejíž modelová řadu Fabia (hatchback) a Fabia Combi loni doplnila Fabia Sedan. Celkem se prodalo 251.870 fabií, přičemž hlavní podíl, tj. 152.578 vozů dodaných zákazníkům, připadl na model Fabia (hatchback), což znamená meziroční nárůst o 23 %. Po náběhovém roce 2000 si Fabii Combi loni zakoupilo 82.521 zákazníků (v roce 2000: 4.808 vozů). Také vyzrálá modelová řada Octavia/Octavia Combi loni oslovila více zákazníků, když se v provedení limuzína prodalo celkem 97.925 vozů (meziročně o 1,7 % více) a model Combi si zakoupilo 67.386 zákazníků, to je zvýšení o 8,3 %. Na v červnu 2001 ukončenou výrobu výběhové modelové řady Felicia/Felicia Combi a její užitkové verze připadl prodej celkem 44. 963 vozů. Ještě do konce letošního roku bylo zákazníkům dodáno 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb, který zazářil ve světové premiéře loni v září na IAA ve Frankfurtu.

Na pěti nejvýznamnějších západoevropských trzích Škoda Auto zvýšila loni prodej a tržní podíl. V Německu, které pro značku Škoda zůstává exportním trhem číslo jedna, bylo zákazníkům dodáno 68.886 vozů, tj. meziroční vzestup odbytu o 5,7 %. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavie Combi, jejíž mimořádný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou ve spojení s nadčasovým elegantním designem mohlo loni ocenit 20.877 německých zákazníků. 18.800 prodaných vozů připadlo na model Fabia (hatchback). Vzhledem k celkovému poklesu tohoto největšího evropského trhu zhruba o jedno procento se tak tržní podíl značky Škoda v Německu zvýšil na 2,1 %.

O 18,2 % na 36.048 vozů vzrostl prodej ve Velké Británii a tržní podíl dosáhl 1,5 %. V Itálii vzestup činil 24,5 %, když si vozy se znakem okřídleného šípu zakoupilo celkem 28.643 zákazníků a tržní podíl vzrostl bezmála o třetinu na 1,2 %. Ve Španělsku se prodalo 17.118 vozů (+15,4 %) a ve Francii 13.727 automobilů (+13,9 %). Z dalších západoevropských trhů vzrostl podstatně prodej značky Škoda v Nizozemsku (+52,7 % na 9.466 automobilů), v Řecku (+49,8 % na 8.148 vozů), Portugalsku (+31,7 % na 5.624 vozů) a rovněž ve Švýcarsku (+46,5 % na 4.160 vozů).

Prodej automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez České republiky) meziročně vzrostl o 13,9 % na 116.933 vozů, a to navzdory již druhým rokem pokračující recesi na největším trhu regionu v Polsku. Zde Škoda Auto sice zaznamenala meziroční pokles prodeje o pět procent na 37.354 vozů, ale v důsledku snížení celého tamního trhu s novými automobily o 31 % (bezmála o 150.000 vozů) se tržní podíl značky Škoda meziročně zvýšil ze 7,9 % na 11,2 %. Škoda Auto je tak v Polsku po Fiatu a Daewoo třetí nejprodávanější značkou.

Polské snížení bylo kompenzováno růstem prodeje na Slovensku o 16,9 % na 37.523 vozů s tržním podílem 52,8 % (osobní vozy). Slovensko tak po Německu zaujalo pozici druhého nejvýznamnějšího exportního trhu následováno Polskem, Velkou Británií, Itálií, Rakouskem a Španělskem. Ze středoevropských trhů zaznamenala Škoda Auto také vzestup prodeje o 8,4 % na 8.354 vozů v Maďarsku, kde tržní podíl dosáhl 5,6 %. Z dalších trhů střední a východní Evropy je významný růst prodeje v Rusku o 187 % na 8.391 vozů, na Ukrajině (+80,3 % na 4.212), v Rumunsku (+133,2 % na 4.140), v Bosně a Hercegovině (+33,9 % na 3.017) a v Jugoslávii (+44,9 % na 2.117 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků