Výsledky prodeje Škoda Auto za rok 2001

Již sedmý rok po sobě zvýšila Škoda Auto v roce 2001 prodej automobilů, když si vozy tradiční české značky zakoupilo v 73 zemích světa 462.321 zákazníků.
Výsledky prodeje Škoda Auto za rok 2001
Navzdory recesi na významných automobilových trzích světa tak Škoda Auto zvýšila v meziročním srovnání prodej celkem o 6,2 %, tj. bezmála o 27.000 vozů a upevnila své postavení díky růstu tržních podílů v klíčových regionech. Na domácím trhu v České republice bez celních a obchodních bariér vůči dovozům automobilů z Evropské unie vzrostl prodej o 1,9 % na 82.405 vozů, přičemž značka Škoda udržela nadpoloviční podíl 52,6 % na českém trhu s novými osobními vozy. Škoda Auto si zachovala ve vyšším hodnotovém objemu postavení největšího českého exportéra, když na vývoz směřovalo 82 % z prodaných vozů.

Nejprodávanějším vozem značky Škoda byla v roce 2001 Fabia, jejíž modelová řadu Fabia (hatchback) a Fabia Combi loni doplnila Fabia Sedan. Celkem se prodalo 251.870 fabií, přičemž hlavní podíl, tj. 152.578 vozů dodaných zákazníkům, připadl na model Fabia (hatchback), což znamená meziroční nárůst o 23 %. Po náběhovém roce 2000 si Fabii Combi loni zakoupilo 82.521 zákazníků (v roce 2000: 4.808 vozů). Také vyzrálá modelová řada Octavia/Octavia Combi loni oslovila více zákazníků, když se v provedení limuzína prodalo celkem 97.925 vozů (meziročně o 1,7 % více) a model Combi si zakoupilo 67.386 zákazníků, to je zvýšení o 8,3 %. Na v červnu 2001 ukončenou výrobu výběhové modelové řady Felicia/Felicia Combi a její užitkové verze připadl prodej celkem 44. 963 vozů. Ještě do konce letošního roku bylo zákazníkům dodáno 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb, který zazářil ve světové premiéře loni v září na IAA ve Frankfurtu.

Na pěti nejvýznamnějších západoevropských trzích Škoda Auto zvýšila loni prodej a tržní podíl. V Německu, které pro značku Škoda zůstává exportním trhem číslo jedna, bylo zákazníkům dodáno 68.886 vozů, tj. meziroční vzestup odbytu o 5,7 %. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavie Combi, jejíž mimořádný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou ve spojení s nadčasovým elegantním designem mohlo loni ocenit 20.877 německých zákazníků. 18.800 prodaných vozů připadlo na model Fabia (hatchback). Vzhledem k celkovému poklesu tohoto největšího evropského trhu zhruba o jedno procento se tak tržní podíl značky Škoda v Německu zvýšil na 2,1 %.

O 18,2 % na 36.048 vozů vzrostl prodej ve Velké Británii a tržní podíl dosáhl 1,5 %. V Itálii vzestup činil 24,5 %, když si vozy se znakem okřídleného šípu zakoupilo celkem 28.643 zákazníků a tržní podíl vzrostl bezmála o třetinu na 1,2 %. Ve Španělsku se prodalo 17.118 vozů (+15,4 %) a ve Francii 13.727 automobilů (+13,9 %). Z dalších západoevropských trhů vzrostl podstatně prodej značky Škoda v Nizozemsku (+52,7 % na 9.466 automobilů), v Řecku (+49,8 % na 8.148 vozů), Portugalsku (+31,7 % na 5.624 vozů) a rovněž ve Švýcarsku (+46,5 % na 4.160 vozů).

Prodej automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez České republiky) meziročně vzrostl o 13,9 % na 116.933 vozů, a to navzdory již druhým rokem pokračující recesi na největším trhu regionu v Polsku. Zde Škoda Auto sice zaznamenala meziroční pokles prodeje o pět procent na 37.354 vozů, ale v důsledku snížení celého tamního trhu s novými automobily o 31 % (bezmála o 150.000 vozů) se tržní podíl značky Škoda meziročně zvýšil ze 7,9 % na 11,2 %. Škoda Auto je tak v Polsku po Fiatu a Daewoo třetí nejprodávanější značkou.

Polské snížení bylo kompenzováno růstem prodeje na Slovensku o 16,9 % na 37.523 vozů s tržním podílem 52,8 % (osobní vozy). Slovensko tak po Německu zaujalo pozici druhého nejvýznamnějšího exportního trhu následováno Polskem, Velkou Británií, Itálií, Rakouskem a Španělskem. Ze středoevropských trhů zaznamenala Škoda Auto také vzestup prodeje o 8,4 % na 8.354 vozů v Maďarsku, kde tržní podíl dosáhl 5,6 %. Z dalších trhů střední a východní Evropy je významný růst prodeje v Rusku o 187 % na 8.391 vozů, na Ukrajině (+80,3 % na 4.212), v Rumunsku (+133,2 % na 4.140), v Bosně a Hercegovině (+33,9 % na 3.017) a v Jugoslávii (+44,9 % na 2.117 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků