Výsledky prodeje Škoda Auto za první čtvrtletí 2002

Prodeje společnosti Škoda Auto byly v 1. čtvrtletí 2002 ovlivněny stálým poklesem důležitých celkových trhů. Škoda Auto prodala od ledna do března 2002 celkem 107 277 vozů, což bylo oproti stejnému období před rokem o 9,1 % méně.
Výsledky prodeje Škoda Auto za první čtvrtletí 2002
Tento pokles byl zaviněn ukončením výroby modelové řady Felicia. Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci tohoto výpadku.

Celosvětově bylo v prvním čtvrtletí prodáno celkem 64 601 vozů modelové řady Fabia s jejími čtyřmi karosářskými variantami (Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan, Fabia Praktik), v roce předchozím to bylo 60.364 automobilů, což představuje přírůstek 7 %. Z oblíbené typové řady Octavia/Octavia Combi bylo celkově prodáno 41 526 vozů (2001: 39.653 vozů, tj. přírůstek o 4,7 %), prvních 1 150 zákazníků si zakoupilo nejnovější model Škoda Superb.

Celkový meziroční pokles na důležitých západoevropských trzích vedl k tomu, že Škoda Auto prodala tamním zákazníkům s 62 721 automobily oproti minulému roku o 5,1 % vozidel méně než v roce předchozím. Díky zvýšenému výkonu však Škoda dokázala na důležitých trzích svůj podíl udržet, příp. rozšířit.

V České republice prodala Škoda Auto za první čtvrtletí 18 151 vozů, což přestavovalo meziroční pokles o 13,1 %. Tržní podíl však zůstal s 52,5 % na vysoké úrovni. V současné době může značka Škoda na českém trhu konstatovat stabilizaci poptávky. Svědčí o tom mj. skutečnost, že v březnu letošního roku bylo prodáno o 3,3 % vozů Škoda více (celkem 8 335) než v březnu minulého roku.

Největším exportním trhem společnosti Škoda Auto zůstává s 16 760 prodanými vozy i nadále Německo, kde prodeje této značky klesly obdobně jako tamní celkový trh o 4,8 %. Tržní podíl tam dosáhl hodnoty 2,1 %. Na druhé místo v prodejích se dostal trh Velké Británie, kde si letos do konce března zakoupilo modely Fabia či Octavia celkem 11 053 zákazníků (meziročně o 10,1 % více) a bylo dosaženo tržního podílu 1,5 %. Další povzbuzení prodeje si značka Škoda na britských ostrovech slibuje od zahájení prodeje nejnovějšího modelu Superb.

Také v oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda na automobilových trzích pokles. Největší trh tohoto regionu v Polsku propadl za dva roky recese na polovinu někdejší úrovně prodeje nových vozů všech značek. Pozitivně se naproti tomu vyvíjel prodej vozů Škoda na Ukrajině, kde stoupl o 96,9 % na 1 221 vozů, což lze dát do souvislosti se zahájením montáže vozů Škoda v loňském prosinci nedaleko Užhorodu. Také trh Ruska se pro značku Škoda se zvýšením prodeje o 94,4 % na 2 010 automobilů téměř zdvojnásobil.

V souladu se strategií otevírání nových trhů ve Střední a Jižní Americe se na tamních do této doby osmi aktivních trzích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem. V prvním čtvrtletí si model Octavia, který se koncem roku začal montovat nedaleko Bombaje, zakoupilo prvních 211 zákazníků, přičemž lze letos očekávat vzrůst prodeje na více než 5000 vozů.

  • 13. 5. 2002 10:54 toby
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků