Výsledky prodeje Škoda Auto za první čtvrtletí 2002

Prodeje společnosti Škoda Auto byly v 1. čtvrtletí 2002 ovlivněny stálým poklesem důležitých celkových trhů. Škoda Auto prodala od ledna do března 2002 celkem 107 277 vozů, což bylo oproti stejnému období před rokem o 9,1 % méně.
Výsledky prodeje Škoda Auto za první čtvrtletí 2002
Tento pokles byl zaviněn ukončením výroby modelové řady Felicia. Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci tohoto výpadku.

Celosvětově bylo v prvním čtvrtletí prodáno celkem 64 601 vozů modelové řady Fabia s jejími čtyřmi karosářskými variantami (Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan, Fabia Praktik), v roce předchozím to bylo 60.364 automobilů, což představuje přírůstek 7 %. Z oblíbené typové řady Octavia/Octavia Combi bylo celkově prodáno 41 526 vozů (2001: 39.653 vozů, tj. přírůstek o 4,7 %), prvních 1 150 zákazníků si zakoupilo nejnovější model Škoda Superb.

Celkový meziroční pokles na důležitých západoevropských trzích vedl k tomu, že Škoda Auto prodala tamním zákazníkům s 62 721 automobily oproti minulému roku o 5,1 % vozidel méně než v roce předchozím. Díky zvýšenému výkonu však Škoda dokázala na důležitých trzích svůj podíl udržet, příp. rozšířit.

V České republice prodala Škoda Auto za první čtvrtletí 18 151 vozů, což přestavovalo meziroční pokles o 13,1 %. Tržní podíl však zůstal s 52,5 % na vysoké úrovni. V současné době může značka Škoda na českém trhu konstatovat stabilizaci poptávky. Svědčí o tom mj. skutečnost, že v březnu letošního roku bylo prodáno o 3,3 % vozů Škoda více (celkem 8 335) než v březnu minulého roku.

Největším exportním trhem společnosti Škoda Auto zůstává s 16 760 prodanými vozy i nadále Německo, kde prodeje této značky klesly obdobně jako tamní celkový trh o 4,8 %. Tržní podíl tam dosáhl hodnoty 2,1 %. Na druhé místo v prodejích se dostal trh Velké Británie, kde si letos do konce března zakoupilo modely Fabia či Octavia celkem 11 053 zákazníků (meziročně o 10,1 % více) a bylo dosaženo tržního podílu 1,5 %. Další povzbuzení prodeje si značka Škoda na britských ostrovech slibuje od zahájení prodeje nejnovějšího modelu Superb.

Také v oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda na automobilových trzích pokles. Největší trh tohoto regionu v Polsku propadl za dva roky recese na polovinu někdejší úrovně prodeje nových vozů všech značek. Pozitivně se naproti tomu vyvíjel prodej vozů Škoda na Ukrajině, kde stoupl o 96,9 % na 1 221 vozů, což lze dát do souvislosti se zahájením montáže vozů Škoda v loňském prosinci nedaleko Užhorodu. Také trh Ruska se pro značku Škoda se zvýšením prodeje o 94,4 % na 2 010 automobilů téměř zdvojnásobil.

V souladu se strategií otevírání nových trhů ve Střední a Jižní Americe se na tamních do této doby osmi aktivních trzích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem. V prvním čtvrtletí si model Octavia, který se koncem roku začal montovat nedaleko Bombaje, zakoupilo prvních 211 zákazníků, přičemž lze letos očekávat vzrůst prodeje na více než 5000 vozů.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

  • 13. 5. 2002 10:54 toby
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků