Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001

Navzdory stagnaci a oslabení automobilových trhů v různých regionech světa prodala Škoda Auto za tři čtvrtletí letošního roku v bezmála 70 trzích světa celkem 356 724 automobilů, což bylo meziročně o 13,5 % více.
Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001
V západní Evropě si vozy Škoda za prvních devět měsíců koupilo 192.318 zákazníků, tj. o 14,1 % více než před rokem. Ještě více proti recesivnímu trendu se Škoda Auto pohybovala vzhůru ve střední a východní Evropě. Zde se prodej (bez České republiky) zvýšil o 22,9 % na 89.792 vozů. V České republice stoupl ve sledovaném období prodej o 9,9 % na 63.636 automobilů s podílem 54 % na celkovém trhu.

Nejprodávanějším typem byly vozy modelové řady Fabia, Fabia Combi a a Fabia Sedan, jichž se prodalo celkem 190.337. Nadále roste poptávka po obou modelech řady Octavia a Octavia Combi. Bylo prodáno 123.426 vozidel, tj. o 5 % více než před rokem. Zájem o vozy Octavia zvýšily atraktivní modely v luxusním provedení Laurin a Klement, ve verzi 4 x 4 a ve sportovním provedení RS.

Na největším exportním trhu v Německu se prodej vozů Škoda od počátku roku zvýšil o 9,1 % na 52.925 vozů s tržním podílem 2,1 %. Navzdory pokračujícímu výraznému poklesu celkového trhu v Polsku si značka Škoda na tamním trhu od počátku roku získala 30.013 zákazníků, tj. meziročně o 4,2 % více, přičemž tržní podíl stoupl ze 7,2 na 11,2 %. Na Slovensku se prodej zvýšil o 27,8 % na 29.021 automobilů s tržním podílem 54,6 %.

Úspěšně se zvýšil prodej na britském trhu o 24,1 % na 28.691 vozů s tržním podílem 1,5 %. V Itálii si automobily Škoda zakoupilo 22.681 zákazníků, tj. o 38,8 % více než v témže období loni. Rakousko je pro značku Škoda s prodejem 15.673 vozů a růstem odbytu o tři procenta západoevropskou zemí s největším tržním podílem, který již dosahuje 6,6 %. Také ve Španělsku Škoda Auto posílila svou pozici růstem prodeje o 16,9 % na 12.967 vozů.

Významného vzestupu prodeje zaznamenala značka Škoda dále ve Švýcarsku, a to o 63,4 % na 3.452 vozů. V Nizozemsku činil od počátku roku růst prodeje 53,9 %, když si vozy Škoda zakoupilo 7.720 zákazníků. V Belgii se prodalo 6.049 vozů, tj. nárůst o 44,3 %.

Z dalších zemí střední a východní Evropy se prodej značky Škoda významně zvýšil také v Maďarsku (o 19,4 % na 6.410 vozů), v Rusku (o 202,5 % na 5.324 automobilů), v Chorvatsku (o 16,5 % na 5.170 vozů), Rumunsku (o 136,5 % na 2.874 vozů), na Ukrajině (o 91,6 % na 2.834 automobilů) a v Bosně (o 43,6 % na 2.330 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků