Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001

Navzdory stagnaci a oslabení automobilových trhů v různých regionech světa prodala Škoda Auto za tři čtvrtletí letošního roku v bezmála 70 trzích světa celkem 356 724 automobilů, což bylo meziročně o 13,5 % více.
Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001
V západní Evropě si vozy Škoda za prvních devět měsíců koupilo 192.318 zákazníků, tj. o 14,1 % více než před rokem. Ještě více proti recesivnímu trendu se Škoda Auto pohybovala vzhůru ve střední a východní Evropě. Zde se prodej (bez České republiky) zvýšil o 22,9 % na 89.792 vozů. V České republice stoupl ve sledovaném období prodej o 9,9 % na 63.636 automobilů s podílem 54 % na celkovém trhu.

Nejprodávanějším typem byly vozy modelové řady Fabia, Fabia Combi a a Fabia Sedan, jichž se prodalo celkem 190.337. Nadále roste poptávka po obou modelech řady Octavia a Octavia Combi. Bylo prodáno 123.426 vozidel, tj. o 5 % více než před rokem. Zájem o vozy Octavia zvýšily atraktivní modely v luxusním provedení Laurin a Klement, ve verzi 4 x 4 a ve sportovním provedení RS.

Na největším exportním trhu v Německu se prodej vozů Škoda od počátku roku zvýšil o 9,1 % na 52.925 vozů s tržním podílem 2,1 %. Navzdory pokračujícímu výraznému poklesu celkového trhu v Polsku si značka Škoda na tamním trhu od počátku roku získala 30.013 zákazníků, tj. meziročně o 4,2 % více, přičemž tržní podíl stoupl ze 7,2 na 11,2 %. Na Slovensku se prodej zvýšil o 27,8 % na 29.021 automobilů s tržním podílem 54,6 %.

Úspěšně se zvýšil prodej na britském trhu o 24,1 % na 28.691 vozů s tržním podílem 1,5 %. V Itálii si automobily Škoda zakoupilo 22.681 zákazníků, tj. o 38,8 % více než v témže období loni. Rakousko je pro značku Škoda s prodejem 15.673 vozů a růstem odbytu o tři procenta západoevropskou zemí s největším tržním podílem, který již dosahuje 6,6 %. Také ve Španělsku Škoda Auto posílila svou pozici růstem prodeje o 16,9 % na 12.967 vozů.

Významného vzestupu prodeje zaznamenala značka Škoda dále ve Švýcarsku, a to o 63,4 % na 3.452 vozů. V Nizozemsku činil od počátku roku růst prodeje 53,9 %, když si vozy Škoda zakoupilo 7.720 zákazníků. V Belgii se prodalo 6.049 vozů, tj. nárůst o 44,3 %.

Z dalších zemí střední a východní Evropy se prodej značky Škoda významně zvýšil také v Maďarsku (o 19,4 % na 6.410 vozů), v Rusku (o 202,5 % na 5.324 automobilů), v Chorvatsku (o 16,5 % na 5.170 vozů), Rumunsku (o 136,5 % na 2.874 vozů), na Ukrajině (o 91,6 % na 2.834 automobilů) a v Bosně (o 43,6 % na 2.330 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků