Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001

Navzdory stagnaci a oslabení automobilových trhů v různých regionech světa prodala Škoda Auto za tři čtvrtletí letošního roku v bezmála 70 trzích světa celkem 356 724 automobilů, což bylo meziročně o 13,5 % více.
Výsledky prodeje Škoda Auto v prvních 9 měsících roku 2001
V západní Evropě si vozy Škoda za prvních devět měsíců koupilo 192.318 zákazníků, tj. o 14,1 % více než před rokem. Ještě více proti recesivnímu trendu se Škoda Auto pohybovala vzhůru ve střední a východní Evropě. Zde se prodej (bez České republiky) zvýšil o 22,9 % na 89.792 vozů. V České republice stoupl ve sledovaném období prodej o 9,9 % na 63.636 automobilů s podílem 54 % na celkovém trhu.

Nejprodávanějším typem byly vozy modelové řady Fabia, Fabia Combi a a Fabia Sedan, jichž se prodalo celkem 190.337. Nadále roste poptávka po obou modelech řady Octavia a Octavia Combi. Bylo prodáno 123.426 vozidel, tj. o 5 % více než před rokem. Zájem o vozy Octavia zvýšily atraktivní modely v luxusním provedení Laurin a Klement, ve verzi 4 x 4 a ve sportovním provedení RS.

Na největším exportním trhu v Německu se prodej vozů Škoda od počátku roku zvýšil o 9,1 % na 52.925 vozů s tržním podílem 2,1 %. Navzdory pokračujícímu výraznému poklesu celkového trhu v Polsku si značka Škoda na tamním trhu od počátku roku získala 30.013 zákazníků, tj. meziročně o 4,2 % více, přičemž tržní podíl stoupl ze 7,2 na 11,2 %. Na Slovensku se prodej zvýšil o 27,8 % na 29.021 automobilů s tržním podílem 54,6 %.

Úspěšně se zvýšil prodej na britském trhu o 24,1 % na 28.691 vozů s tržním podílem 1,5 %. V Itálii si automobily Škoda zakoupilo 22.681 zákazníků, tj. o 38,8 % více než v témže období loni. Rakousko je pro značku Škoda s prodejem 15.673 vozů a růstem odbytu o tři procenta západoevropskou zemí s největším tržním podílem, který již dosahuje 6,6 %. Také ve Španělsku Škoda Auto posílila svou pozici růstem prodeje o 16,9 % na 12.967 vozů.

Významného vzestupu prodeje zaznamenala značka Škoda dále ve Švýcarsku, a to o 63,4 % na 3.452 vozů. V Nizozemsku činil od počátku roku růst prodeje 53,9 %, když si vozy Škoda zakoupilo 7.720 zákazníků. V Belgii se prodalo 6.049 vozů, tj. nárůst o 44,3 %.

Z dalších zemí střední a východní Evropy se prodej značky Škoda významně zvýšil také v Maďarsku (o 19,4 % na 6.410 vozů), v Rusku (o 202,5 % na 5.324 automobilů), v Chorvatsku (o 16,5 % na 5.170 vozů), Rumunsku (o 136,5 % na 2.874 vozů), na Ukrajině (o 91,6 % na 2.834 automobilů) a v Bosně (o 43,6 % na 2.330 vozů).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků